skip to Main Content

بائو Bao عنوان جدیدترین انیمیشن کوتاه از پیکسار

خودتون رو آماده کنید تا در مورد غذای محلی با نام دامپلینگ Dumpling (غذای محلی چینی) کمی احساساتی شوید! زیرا انیمیشنِ کوتاهِ بعدی دیزنی/پیکسار حول محور این غذای سنتی می‌چرخد.

طبق گزارش Entertainment Weekly این انیمیشن Bao بائو نام دارد که قبل از اکرانِ انیمیشن شگفت‌انگیزان۲ مقابل دیدگان مخاطبین خواهد رفت.

این انیمیشن ماجرای زنی است که کودکش دیگر با او زندگی نمی‌کند و از سندرم آشیانه‌ی خالی رنج می‌برد. تا اینکه یک روز، متوجه می‌شود که یکی از غذاهای دامپلینگی که پخته بود زنده می‌شود.

یک فریم رندر شده از کاراکتر دامپلینگ و شخصیت‌ اصلی انیمیشن بائو Bao.

به معنای واقعی کلمه یکی از دوست‌داشتنی‌ترین کاراکتری هست که تا کنون دیده‌اید!

این انیمیشن توسط دومی شی Domee Shi هنرمندِ طراحِ استوری‌بورد که اولین کارگردانِ زنِ فیلم‌های کوتاه پیکسار شناخته می‌شود در حال ساخت می‌باشد. آنها از مهاجرین چینی بودند و از مادرش به عنوان حرفه‌ای‌ترین آشپزی که دامپلینگ می‌پخت یاد می‌کند. او می‌گوید:

” اغلب اوقات احساس می‌کردم که مادرم با من مثل یک دامپلینگِ گرانبها رفتار می‌کند، می‌خواست مطمئن شود که جایم امن است، که تا دیروقت بیرون نمی‌مانم و همه این چیزها. می‌خواستم این داستانِ خیالی سحرآمیز را مثل یک آدمک زنجبیلی بسازم. واژه‌ی بائو در چین دو معنا دارد: یکی steamed bun به معنای نان بخارپز و دیگری چیزی بسیار گرانبها و با ارزش.”

دومی شی Domee Shi هنرمندِ طراحِ استوری‌بورد

انیماتورهای پیکسار حتی از فیلم‌هایی که از مادر شیShi درحال پختن دامپلینگ است به عنوان رفرنس استفاده کرده‌اند.

همچنین کانسپت‌هایی از شخصیتِ دامپلینگ را می‌توانید ببینید که انواع حالت‌های صورت و بدنش را شامل می‌شود.

ترجمه: میرتوحید رضوی

منبع

در همین زمینه:

چگونه انیمیشن بائو Bao توسط نخستین زن کارگردان در پیکسار ساخته شد

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 2 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو