skip to Main Content

پنج راه برای افزایش مهارت‌هایتان در زمینه موشن گرافیک

در صنعت CG و موشن‌گرافیک هر روز با تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که همواره حرکتی رو به جلو دارند مواجه هستیم و نرم‌افزارهایی که هر روز آپدیت می‌شوند و امکانات بسیار گسترده‌تری هرروزه به همه آنها افزوده می‌شود، خیلی مهم است که شما بتوانید خودتان را با فضای رو به رشد فعلی امروز و آینده وقف دهید. در این مقاله شما را با ۵ روشی که با استفاده از آنها می‌توانید مهارت‌هایتان را در زمینه موشن گرافیک ارتقا دهید معرفی می‌کنیم.

۱ – از اشتباهات خودتان نترسید

پروسه خلاقیت پر از اشتباهات و خطاهاست، خیلی مهم است که بتوانید بارش ایده‌هایتان را طراحی و روی کاغذ پیاده کنید تا روی هر کدام از المنت‌ها به صورت جداگانه کار کنید. اگر مراحل مختلف کاری‌تان را تقسیم‌بندی کنید، به راحتی می‌توانید نیازهای خودتان را مدیریت کنید و دقیقا بدانید کدام قسمت نیاز به تغییر دارد. این روند سرعت کاری‌تان را نیز به مقدار قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. همچنین در وقت‌تان نیز صرفه‌جویی خواهید کرد و بعدا می‌توانید جهت پولیش نهایی روی نرم‌افزار، کارتان را نهایی کنید.

۲ – این فقط درمورد مجموعه‌‌ای از مهارت‌ها نیست

یکی از مهم‌ترین موضوعات این است که در کارهای گرافیکی و البته موشن گرافیک شما باید دانش بسیار بالایی از طراحی گرافیک (Graphic Design) و فیلم‌سازی (Filmmaking) داشته باشید. خودتان را مسلح به دانش روز کنید، تا اینکه در آینده بتوانید چالش‌های پیش رویتان را به خوبی حل و فصل  کنید.

۳ – در تایپوگرافی به یک متخصص تبدیل شوید

هنرمندان موشن‌گرافیک باید اطلاعات بسیار قوی و کافی از تایپوگرافی داشته باشند، زیرا تایپ، به عنوان شالوده اصلی در موشن‌گرافی مطرح است، البته در بعضی مواقع این تنها چیزی است که می‌توانید کالا و خدمات را به مخاطبان نمایش دهید. بنابراین بسیار مهم است که اطلاعات کافی برای درک نیازهای مخاطبانتان دراختیار داشته باشید. بنابراین از یادگیری هراسی نداشته باشید و هرروز یاد بگیرید.

۴ – دنیای سه‌بعدی را تجربه کنید

همانند دنیای دوبعدی، بسیار مهم است که هنرمندان بتوانند ایده‌‌های خودشان را به صورت سه‌بعدی بسازند و بتوانند دانش سه‌بعدی خودشان را در خلق موشن‌گرافی‌های جذاب استفاده کنند. در این صنعت همواره در حال تغییر، کلید موفقیتتان در این است که توانایی‌های خودتان را تا جایی که می‌توانید بسط و گسترش دهید تا بتوانید کارهایی درخور توجه و جدید از لحاظ بصری خلق کنید.

۵ – از همه‌جا الهام بگیرید

به یاد داشته باشید و فراموش نکنید که برای الهام و ایده گرفتن تکنیک‌های مختلف را از هر منبعی که می‌شناسید دنبال کنید، این صنعت را همیشه دنبال کنید و درک کنید که استودیوها چگونه کارهایشان را پرزنت می‌کنند. به طور خلاصه، رسانه‌ها را دنبال کنید، فیلم‌ها، کتاب‌ها، دنیای مجازی و وبسایت‌هایی که در زمینه‌های مختلف وجود دارند و مطمئن شوید که کارهای شما در حد استانداردهای بین‌المللی قرار دارد.

این مطلب 3 دیدگاه دارد.

  1. متاسفم برای مملکتی که قشر شبه فریخته آن با نیتی کاملا قابل پیش بینی منبع مطالب ترجمه شده را ذکر نمی نماید.

    بیم این وجود دارد که تداوم روند فعلی از طرف برخی اندک از نویسندگان محترم ، زمینه خدشه به جایگاه و اعتبار جو قالب این قشر فریخته و هنرمند را فراهم کند.ممنون میشم از مدیران محترم سایت که سیستم نظارتیشون رو جهت تجدید اعتبار ارتقا دهند.ضمن آنکه امید دارم پس از خواندن نظر حقیر ، جهت مستندتر شدن مطالب منبع آن ذکر شود.

    با تشکر

    1. این چه طرز نگاه به موضوع و چه نوع ادبیات هست عزیز دل؟ کدام نیت قابل پیش‌بینی؟ همه رو هم به کیش خود نپندارید لطفا.

      شما که اصالت فرهیختگی دارید و از هیچ چیزی باکی ندارید، لطفا به پویانما سر نزنید و از همان مطالب اصیل و اوریجینال استفاده بفرمایید؛ ما هیچ ادعایی مثل شما در زمینه‌ی فرهیختگی و علم نداریم که بخواهیم بیان کنیم.
      فکر نمیکنم سایت creativebloq فیلتر باشد، اکنون می‌توانید از تمامی مستندات این وب‌سایت نهایت استفاده رو ببرید و حالا شما شخص نیمه محترم و اندک، از این ناراحت نباشید که ما شبه فرهیختگان به چیزی آسیب برسانیم بنشینید در مشهد و دنیا را رصد کنید. حتی می‌توانید با ترجمه‌ی عنوان به انگلیسی، مطلب اصیل را در پهنه‌ی اینترنت پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو