skip to Main Content

استودیو Aardman و انیمیشن کوتاهی درباره استیون هاوکینگ

این انیمیشن قرار است در سخنرانی پروفسور هاوکینگ که درباره نظریه سیاه چاله ها،ترمودینامیک و تابش هاوکینگ، می‌باشد نمایش داده شود.

Aardman انیمیشن کوتاهی درباره استیون هاوکینگ به نام Inside His Head (درون سرش) را خلق کرده است.

۱۰۲۶۵۹۳-bbchawkingstill006small

Aardman انیمیشن کوتاه حیرت انگیزی برای رادیوی ۴ شبکه BBC  تولید کرده است که سخنرانی پروفسور هاوکینگ در این ماه را همراهی خواهد کرد. سفر به ذهن مشهورترین فیزیکدان جهان چگونه خواهد بود.

۱۰۲۶۵۹۳-aaardman-creates-stephen-hawking-short-inside-his-head

Inside His Head مانند یک زیبابین بصری است که سفر به ذهن هاوکینگ را همراه با سبکی خاص و نمودارهای علمی نشان می‌دهد. ایده پشت انیمیشن این بود که ویدیوی کوتاهی تولید شود تا به ذهن پروفسور سفر کند و علایق او در فیزیک را کشف کند و نیز حضار را تحت تاثیر قرار دهد.

این انیمیشن ساخته Will Studd و صداگذاری آن توسط Max Halstead انجام شده است که ترکیبی از صدای پروفسور هاوکینگ به‌همراه دانشمندان مشهور دیگر Carl Sagan، Andrew Strominger و Brian Cox می‌باشد.

۱۰۲۶۵۹۳-bbchawkingstill001small

“ما فکر کردیم که سخنرانی Reith امسال را با همکاری یکی از مشهورترین تهیه کنندگان انیمیشن، استودیوی آردمن، تا آنجا که می‌توانیم جذاب کنیم. ما می‌‌خواستیم ویدیویی بسازیم که به داخل ذهن پروفسور سفر کند و در وهله اول بدانیم چه چیزی او را مجذوب ستاره‌ها و فضا کرده است. این برای مرد بزرگی چون پروفسور مانند مقدمه خواهد بود. ما همانند کودکان بعد از نمایش انیمیشن مضطرب و کنجکاو بودیم که پروفسور هاوکینگ چگونه موضوع را مطرح خواهد کرد و امیدوار هستیم که برای دیگران نیز در مدت ۳ دقیقه و نیم فیلم اینگونه باشد. “
Studd اضافه می‌کند: “در این فیلم ها می‌خواستم سبک خاص گرافیکی که در دهه ۸۰ استفاده می‌‌شد را ایجاد کنیم. من آینده‌گرایی ساده نسخه تلویزیونی (BBC) فیلم گرافیکی Hitchhikers Guide  یا طرح‌های عجیب فضایی مجله Omni را دوست داشتم. می‌خواستم کمی شبیه اینها را در سفر به افکار هاوکینگ داشته باشم. برای هر دوی فیلم‌ها یک ساندتراک که ترکیبی از تراک‌های دهه‌های هفتاد و هشتاد بود را ساختیم تا حس آینده گرایانه همراه با نوستالژی را به مخاطب القا کند.

انیمیشن کوتاه استیون هاوکینگ را ببینید

 

سخنرانی Reith پروفسور هاوکینگ در روزهای ۲۶‌ام ژانویه و دوم فوریه از رادیو ۴، ساعت ۹ صبح پخش خواهد شد.

تیم Aardman همچنین دومین انیمیشن درباره سیاه چاله‌ها را ساخت که مدت زمان آن کمتر از دو دقیقه است و به‌عنوان تریلر در سخنرانی نمایش داده می‌شود که در iPlayer رادیوی BBC در دسترس شنوندگان قرار خواهد گرفت.

۱۰۲۶۵۹۳-bbchawkingstill003small

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو