skip to Main Content

استودیو لایکا دهه باشکوه فیلم‌‌سازی‌اش را جشن می گیرد

استودیو لایکا این ماه دهمین سالگرد فیلم‌سازی به یادماندنیش را جشن می‌گیرد. استودیو لایکا در منطقه Portland, Oregon واقع شده است. این استودیو در مدت کوتاهی شهرت زیادی در صنعت فیلم‌سازی کسب کرده است. استودیوی لایکا با تیم فیلم‌سازی حرفه‌ای و بااستعدادش مرزهای فیلم‌های انیمیشنی و سرگرم کننده خانگی را پشت سر گذاشته و معنی دوباره‌ای به داستان‌هایی که می‌تواند در قالب هنر، گفته شود داده است.

خلاصه‌ای از فعالیت ۱۰ ساله استودیو لایکا را می‌توانید ببینید

Travis-KnightTravis Knight مدیر عامل لایکا و یکی از انیماتورها و تهیه‌کنندگان اصلی شرکت می‌گوید: زمانیکه لایکا شروع به کار کرد یک هدف داشتیم اینکه فیلم‌هایی بسازیم که اهمیت و ارزش داشته باشند. لایکا به گفتن داستان‌های اصیل و جدید به روش‌های اصیل و جدید اختصاص دارد. هدف ما ساخت فیلم‌هایی است که اصیل،متمایز و ماندگار باشند. ما داستان‌هایی را می‌سازیم که از لحاظ موضوع چالش برانگیز، از نظر زیبایی‌شناسی زیبا و جذاب، از لحاظ عاطفی متغیر و اندکی ویرانگر هستند. با تلفیق تکنیک استاپ‌ موشن با رویکرد cutting-edge ما هنر و تکنولوژی را گرد هم آورده‌ایم تا در عین احترام به روشهای قدیمی نگاهی به آینده نیز داشته باشیم. ما سیستم‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی اختراع کردیم که آزادی دوربین را زیاد کرده و فیلم‌هایمان را بیشتر سینمایی می‌کند. ما روش‌های جدیدی برای ساخت و انیمیت کردن عروسک‌ها ایجاد کردیم تا شخصیت‌ها واقعی‌تر جلوه کنند و ارتباط آنی و صمیمی با مخاطب داشته باشند. ما فرآیندهای تازه‌ای برای ترکیب جلوه‌های عملی با جلوه‌های بصری دیجیتال کشف کردیم تا دنیای فیلم‌ها واقعی‌تر بنظر برسد. اما هرگز راضی نمی‌‌شویم. یک خستگی ناپذیری ذاتی در لایکا وجود دارد. همیشه دوست داریم تا خودمان را به چالش بکشیم.

 

شریکان اصلی پخش فیلم‌های لایکا  Focus Features و Universal Pictures International هستند. Knight ادامه می‌دهد: ما شجاع‌ترین توزیع کنندگان را داریم. ما با هم عشقی وصف نشدنی برای گفتن داستان‌های اصیل و خلاق داریم.

علاوه بر جوایز متعدد Annie Awards ( بخش انیمیشن اسکار) سه فیلم Coraline (2009)، ParaNorman (2012) و The Boxtrolls (2014) نامزد Academy Awards، BAFTA و PGA شده‌اند. The Boxtrolls نامزد جایزه گلدن‌ گلوب نیز شده است. ParaNorman بهترین فیلم سال ۲۰۱۲ و Coraline جزو ده فیلم برتر انستیتوی فیلم امریکا شدند. Knight میگوید: این ده سال اخیر سالهای جادویی بودند. اما زمانیکه به جلو نگاه می‌کنم بیشتر هیجان زده می‌شوم که چه چیزهایی در انتظار ماست. ما تازه گرم شده‌ایم.

Knight که به تازگی کارگردانی فیلم بعدی لایکا، کوبو و سازدوتار را انجام داده است (اکران در ۱۹ آگوست ۲۰۱۶) ادامه می‌دهد: ما به سادگی داستان نقل می‌کنیم. ما معتقدیم که داستان گویی یکی از وظایف اصلی ذهن و روح ماست. یک داستان خوب می‌تواند همدلی را بیرون بکشد، درهایی به سمت نوع جدیدی از تفکر باز کند تا انسانیتی که همه ما جزئی از آن هستیم را شناسایی کند. و در آخر، این دلیل اصلی بر وجود لایکاست.

نگاهی به فیلم‌های مطرح استودیوی لایکا

Coraline: محصول ۲۰۰۹ ساخته Henry Selick و نویسندگی Neil Gaiman است. این فیلم درباره دختر جوانی است که در خانه جدیدشان با یک در اسرارآمیز روبه رو می‌شود که با ورود به آن یک زندگی تقلبی از خودش را پیدا می‌کند. از طرفی این وقعیت موازی شباهت عجیبی با زندگی اصلیش دارد حتی بهتر از آن. اما زمانیکه این ماجرای شگفت انگیز و فانتزی خطرناک می‌شود و پدرومادر تقلبی‌اش سعی در نگه داشتن او برای همیشه دارند کارولین با تکیه بر اراده و هوش خود تلاش می‌کند تا به خانه برگردد و خانواده‌اش را نجات دهد.

صداپیشگان: Dakota Fanning, Teri Hatcher, Jennifer Saunders, Dawn French, Keith David, John Hodgman, Robert Bailey Jr و Ian McShane. تهیه‌کنندگان: Bill Mechanic, Claire Jennings, Henry Selick, Mary Sandell و براساس داستانی نوشته Neil Gaiman است.

rtuk_feature_coraline_07

ParaNorman: محصول ۲۰۱۲ درباره شهر کوچکی است که توسط زامبی‌ها تصرف می‌شود. فقط پسر کوچکی به نام نورمن می‌تواند با مردگان صحبت کند. او باید با ارواح، جادوگرها و بزرگترها روبه رو شود تا شهرش را از طلسم قدیمی نجات دهد. این پسر شجاع با استفاده از کارهای ماورالطبیعه که در خود کشف می‌کند همه آنان را فرامیخواند و با شجاعت و اشتیاق زامبی‌ها را از شهر بیرون می‌کند.

Paranorman_1

صداپیشگان: Kodi Smit-McPhee, Tucker Albrizzi, Anna Kendrick, Casey Affleck, Christopher Mintz-Plasse, Leslie Mann, Jeff Garlin, Elaine Stritch, Bernard Hill, Jodelle Ferland, Tempestt Bledsoe, Alex Borstein و John Goodman. تهیه کنندگان: Arianne Sutner, Travis Knight. با نویسندگی Chris Butler و کارگردانی Sam Fell, Chris Butler .

The Boxtrolls: داستان این کمدی در شهری بنام Cheesebridge است. شهری پر زرق و برق به سبک دهه ویکتوریایی همراه با پنیرهای عالی بدبو! زیر سنگ فرش خیابان‌های این شهر غول‌هایی زندگی می‌کنند که شب‌ها از فاضلاب‌ها بیرون می‌آیند و کودکان و پنیرهای مردم را میدزدند! در حقیقت Boxtrolls اجتماع زیرزمینی از شهروندان عجیب و غریب و دوست داشتنی است که جعبه‌های مقوایی بازیافت شده را به شکل لاک،لاک‌پشت به تن می‌کنند و به غول‌های جعبه‌ای معروفند. این غول‌ها یک پسر بچه یتیم را بزرگ کرده‌اند. یک پزشک شرور Archibald Snatcher  برای اینکه به جامعه Cheesebridge وارد شود باید بیماری طاعون را در شهر ریشه کن کند،در این حین یک دختر ماجراجوی ثروتمند بنام Winnie تصمیم دارد دو دنیا را با هم پیوند دهد.

1017055-laika-s-boxtrolls-headed-comic-con-2014

صداپیشگان: Ben Kingsley, Isaac Hempstead Wright, Elle Fanning, Dee Bradley Baker, Steve Blum, Toni Collette, Jared Harris, Nick Frost, Richard Ayoade, Tracy Morgan و Simon Pegg. تهیه کنندگان: David Bleiman Ichioka, Travis Knight. براساس کتاب Here Be Monsters نوشته ی Alan Snow و فیلمنامه توسط Irena Brignull, Adam Pava کارگردانان: Anthony Stacchi, Graham Annable.

Kubo and the Two Strings: محصول ۲۰۱۶ یک اکشن حماسی ژاپنی است. فیلم درباره پسری بنام کوبو است که با کمک روح یکی از نیاکانش به یک انتقام گیری قدیمی ملحق می‌شود و همراه با دوستانش برای نجات خانواده‌اش به جنگ خدایان و هیولاها میرود.

۶۰۰

صداپیشگان: Charlize Theron, Matthew McConaughey, Rooney Mara, Ralph Fiennes, Art Parkinson, George Takei, Cary-Hiroyuki Tagawa, Brenda Vaccaro. فیلم نامه نویس: Marc Haimes و Chris Butler. تهیه کنندگان: Arianne Sutner, Travis Knight. و به کارگردانی Travis Knight.

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو