skip to Main Content

PDI/DreamWorks در ایالت کالیفرنیا تعطیل شد

pdidreamwworks

دریم‌ورکز استودیو انیمیشن واقع در ردوودسیتی در ایالت کالیفرنیا را تعطیل می‌کند.این اقدام دنیای انیمیشن را شوکه کرده است. بیش از ۵۰۰ نیروی کارآمد اخراج می‌شوند که این رقم بیشتر از پیش‌بینی‌های انجام شده بود.

این تعطیلی هرچه زودتر انجام می‌شود و گفته می‌شود مدیران دریم‌ورکز در ملاقات‌هایی حضوری فرصتی برای نقل مکان برخی به شعبه‌ی گلندیل در کالیفرنیا را به آنها خواهند داد. بر اساس گزارش وب‌سایت  Animation Guild. این تعدیل نیرو با شعار “کاهش برابر نیروی کار” انجام می‌گیرد. هر هنرمندی که استودیو را ترک می‌کند، به صورت اضافی “شصت” روز دستمزد پس از ترک استودیو دریافت می‌کند.

برای صرفه‌جویی اقتصادی نیز دریم‌ورکز شروع به آوت‌سورس کاری می‌کند، از جمله پروژه‌ای که ذکر شده با عنوان “Captain Underpants” می‌باشد که در سال ۲۰۱۷ به اکران در خواهد آمد؛ تحت این شرایط با هزینه‌ی بسیار پایین‌تری تولید خواهد شد.

jeffrey katzenberg
jeffrey katzenberg

جفری کاتزینبرگ در مسند ریاست دریم‌ورکز به تحلیل‌گران اقتصادی گفت: “تولید ۳فیلم در سال بسیار “بلند پروازانه” بود. همچنین بسیاری از زمان من صرف گسترش استودیو‌ها متمرکز بود. اما الان فرصتی برای من است که روی تجارت این حرفه متمرکز بشوم و حمایت‌های لازم از پروژه‌های تحت تولید را داشته باشم. در این صورت ۱۰۰% متعهد به ترمیم دریم‌ورکز می‌مانم. همچنین تمرکز ما صرف ساخت فیلم‌هایی تاثیرگذار می‌شود، ما هنرمندانی داریم که می‌توانند این کار را انجام دهند.”

تعطیلی پی‌دی‌آی/ دریم‌ورکز PDI/DreamWorks بسیاری از فعالان این عرصه را شکفت‌زده کرد. این استودیو در سال ۱۹۸۰ با نام Pacific Data Images کارش را شروع کرده بود.

 

 

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو