skip to Main Content

رالف بائر Ralph Baer در سنِ ۹۲ سالگی درگذشت

ralphbaer
رالف بائر در آتلیه‌اش مشغول کار. عکس: Larry Hryb

امروز خبر ناخوش‌آیندی منتشر شد. گاماسوترا مرگِ مخترع مشهور و دارنده بیش از ۱۵۰ اختراع ثبت شده رالف بائر  Ralph Baer در سنِ ۹۲ سالگی را منتشر کرد. او به پدر صنعت بازی رایانه‌ای مشهور بود.

معروف‌ترین اختراع او ساخت اولین کنسول بازی رایانه‌ای جهان  Magnavox Odyssey  بود. هر کنسول دیگری از این پس عرضه شد. خب، فیلمِ تست رالف بائر  و بیل هریسون در سال ۱۹۶۹ را ببینید!.

[jwplayer config=”video” file=”http://www.puyanama.com/wp-content/uploads/Videos/Ralph.Flv” image=”http://puyanama.com/wp-content/uploads/Ralph-Baer2.jpg]

او در آلمان و به سال ِ ۱۹۲۲ متولد شد. خانواده‌ی بائر  تنها دوماه قبل از حمله‌ی نازی‌ها به خانه‌های یهودی‌ها به هلند و از آنجا به آمریکا فرار کرد. دست‌آورد‌های بائر  در سال ۲۰۰۶ به اوج رسید و درنهایت برای قدردانی از تلاش‌های او در صنعت بازی‌های رایانه‌ای مدال بین‌المللی تکنولوژی را از جورج بوش دریافت کرد.

+

 

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو