skip to Main Content

بزرگ‌راه‌های جادویی دیزنی از 1958 تا آینده

[jwplayer config=”video” file=”http://puyanama.com/wp-content/uploads/trailers/Disney’s Magic Highway – 1958 – YouTube.FLV” image=” /wp-content/uploads/1958_Magic-Highway_puyanam.jpg”]

گزیده‌ای از سری انیمیشن‌های تلوزیونی دیزنی‌لند در سال 1958 که قسمت آخر با عنوان “بزرگ‌راه‌های جادویی” در آمریکا ساخته شده است. در این انیمیشن به فن‌آوری‌های حمل‌و‌‍نقل در آینده پرداخته شده است و ایده‌های جالب توجهی نیز مطرح شده از جمله بزرگ‌راه‌های چند رنگی و مزایایی که می‌تونن داشته باشن، اورژانس هوایی، استفاده از انرژی اتمی در ساخت تونل، تعامل نزدیکِ خونه‌ها با سیستم بزرگ‌‎راه‌ها و جالب‌تر از همه قابلیت جدایی اتومبیل‌ها از یک‌دیگر به طوری که پدر خانواده به سمت دفتر کارش هدایت می‌شود و مادر و فرزندان به سمت مرکز خرید و… ، سبک قابل توجهی از انیمیشن هم در این کار وجود دارد، لی‌آوت‌های جذاب و دیدنی همراه با انیمیت‌های نسبتا محدودی کار شده است.

 

1958_Magic Highway_puyanam

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 2 دیدگاه دارد.

  1. فوق العاده بود.
    توی این فیلم می شه ایده های آینده نگرانه ایی رو دید که چه به واقعیت پیوستند و چه در آینده به واقعیت بپیوندد، برای زمان خودشون بینظیر و بسیار خلاق بودند و منشاء ایده برای فیلم های علمی تخیلی پس از خودش (گزارش اقلیت به عنوان نمونه) و حتی شاید اختراعات باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو