skip to Main Content

با پروژه‌ی Spark، دنیای دلخواه‌تان را بسازید و بازی کنید!

Project_Spark_puyanama_ (4)
دِیو مک‌کارتی پروژه‌ی Spark Game Maker را به تازگی در E3 و در کنفرانس خبری ایکس‌باکس1 و ویندوز8 معرفی کرده است. بازیباز در این بازی می‌تواند بوسیله‌ی کاینکت و عینک‌های هوشمند محیط بازی از جمله: کوه‌ها، رودخانه‌ها و قسمتی از آنها را حتی با فرمانِ صوتی ایجاد کند.

همه چیز در بازیِ Project Spark دارای یک “مغز” می‌باشد و رفتار عناصر در بازی را کنترل می‌کند. در گیم‌پلی بازی که در کنفرانس رونمایی شد، شهری با قهرمان‌ها و دشمنانی وجود داشت که هر کدام از آنها دارای رفتار منحصربه‌فردی بودند.

عناصر ایجاد شده در این سیستم را می‌توانید بین کاربران دیگر به اشتراک بگذارید و در بازی خودتان از آنها استفاده کنید. همچنین توانایی ویرایش به صورت زنده  حین بازی نیز جزو مزیت‌های این سیستم به حساب می‌آید. به عنوان مثال به صورت ریل‌تایم می‌توانید نحوه‌ی مبارزه‌ها را میان کاراکترها تنظیم کنید.

Project_Spark_puyanama_ (1)

طراحِ بازی  Claude Jerome می‌گوید: هدف ما توانایی ایجاد انتخاب برای بازی‌باز بوده است. تمامی چیزهایی که در این بازی ایجاد می‌شود قابلیتِ اشتراک گذاری را دارد و افراد دیگری می‌توانند آن را ویرایش کنند، حتی اگر از فضایی خوششان آمده باشد آنها را کپی کرده و با ایجاد تغییراتی مجدد می‌توانید از آن استفاده کنید.

توپوگرافی بر اساس ایجاد پستی‌ها و بلندی‌ها روی سطح زمین ایجاد می‌شود. با روئیت فضا از زوایای گوناگون می‌توان دیوارها را ایجاد و یا سوراخ هایی روی زمین کَند. در کل هرچیزی که روی سطح زمین ایجاد شود، به شرایط واکنش نشان می‌دهد.

Project_Spark_puyanama_ (1) Project_Spark_puyanama_ (2) Project_Spark_puyanama_ (3)
Project_Spark_puyanama_ (5)

 

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو