ارتباط میان بازیهای رایانهای خشن و قتل با سلاح گرم
پس از کشتار در مدرسهی ابتدایی سندی هوک Sandy Hook آمریکا، سیاستمداران و کارشناسان تمایل داشتند تا این حادثه را به گردن بازیهای ویدئویی خشونتآمیز بیندازند که ممکن است نقش مهمی در به وقوع پیوستن حوادث اینچنینی داشته باشد. گزارش واشنگتنپست از 10 کشور جهان نشان میدهد که هیچ ارتباطی میان صرف زمان برای بازی این بازیها و ارتکاب جنایات مبتنی بر اسلحهی گرم وجود ندارد.
ده کشور که بزرگترین بازار بازیهای رایانهای را دارند: چین، آمریکا، آلمان، ژاپن، استرالیا، کانادا، انگلیس، کرهی شمالی و هلند؛ بر اساس میانگین بازی و ارتکاب جرموجنایت با اسلحهی گرم توسط سازمان ملل متحد، دفتر جنایت و مواد مخدر اندازهگیری شده است.
نتایج آمریکا را با 3 قتل در هر 100.000 نفر و بقیهی کشورها 0.5 قتل در هر 100.000 نفر یا کمتر نشان میدهد. در زیر نمودار این آمار را میتوانید ببینید:
با اینحال، همانطور که از نمودار مشخص است مقدار بالای تیراندازی در ایالات متحده ربطی به مقدار پولی که صرف بازیهای رایانهای در دیگر کشورها میشود ندارد. کشورهای دیگر در زمینهی مالکیت سلاح گرم بسیار سختگیرانهتر عمل میکنند که این باعث میشود قتل با سلاح گرم به حداقل برسد.
اگر ارتباطی میان این دو میبود، نمودار باید چیزی شبیه به خطوط قرمزی که در تصویر بالا مشاهده میشود، دیده میشد.
این مطلب 0 دیدگاه دارد.