skip to Main Content

تنها شبکه انیمیشن تلویزیون، ایرانیزه می‌شود!

شبکه پویا، به عنوان تنها شبکه‌ی اختصاصی انیمیشن در ایران، با پخش بیش از 11 انیمیشن ایرانی در باکس هشت ساعته‌ی خود، به نسبت 60 به 40 درصد در آثار داخلی و خارجی نزدیک می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، شبکه پویا در شروع پخش خود، بازپخش کارتون‌ها و انیمیشن‌های قدیمی خارجی را در دستور کار خود قرار داده بود تا هم مخاطب جذب کند و هم باکسش را در ابتدای کار پر کند.

هرچند هنوز هم پیامک‌ها و ایمیل‌های ارسالی مخاطبان به شبکه پویا از درخواست آن‌ها برای پخش آثار خارجی مثل «دکتر ارنست»، «فوتبالیست‌ها»، «بل و سباستین»، «یوگی و دوستان»، «باب اسفنجی»، «اسکوبی‌دو»، «دخترک کبریت‌فروش»، «آن‌شرلی»، «شرک»، «مرد عنکبوتی» و «بره ناقلا» خبر می‌دهد،‌ اما به نظر می‌رسد شبکه پویا بنا دارد با پخش آثار ایرانی، ذائقه‌ی انیمیشنی مخاطبان را شکل دهد.

حسین ساری، مدیر شبکه پویا نیز بارها از تلاش برای تغییر ذائقه‌ی مخاطب ایرانی خبر داده و نسبت 60 به 40 درصد در پخش انیمیشن‌های داخلی و خارجی را به عنوان هدف‌گذاری این شبکه در پخش اعلام کرده است.

و حالا بعد از گذشت تقریبا شش ماه از فعالیت رسمی شبکه‌ی پویا، نخستین شبکه‌ی انیمیشن ایران به سمت پخش آثار ایرانی می‌رود که هرچند در ارتقای سطح کیفی انیمیشن موثر خواهد بود، اما باید دید آیا شبکه پویا با رویکرد جدید در ارجحیت دادن به پخش آثار ایرانی، می‌تواند همچنان مخاطبانش را حفظ کند یا نه.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 4 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو