skip to Main Content

“زمان” و “پول” تعیین کننده است

صفحه‌ی نمایش تلوزیون‌های خانه، سالهاست که با انیمیشن‌های خنده‌دار و عجیب پر شده است. ولی Josh Weinstein نویسنده‌ی سابق سیمپسون‌ها و تهیه‌کننده‌ی Futurama معتقد است که موفقیت این رسانه مدیون زیردریایی زرد رنگِ دهه‌ی 1968 است. او استدلال می‌کند که ماهیت و طبیعت فیلم‌ها، عمیقاً تاثیر گرفته از انیمیشن‌های مدرن امروزی است، نه فقط از طریق کمدیِ آنها، بلکه از طریق نوع دیزاین و تکنیک‌های هنری نیز این‌گونه است. “زیر دریایی زرد” با بودجه‌ی محدودی ساخته شده است، ولی زمان و پول به فیلم انیمیشن شکل می‌دهد و نسل‌ بعدی از انیماتورها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

این فیلم یک کار هنری به تمام معناست. به رهبری Heinz Edelmann (طراح و گرافیست آلمانی) و کارگردانی George Dunning با یک تیم جوانِ هنرمند. تمامی عوامل در میدان سوهو واقع در لندن با بودجه‌ای کمتر از 1میلیون‌دلار کار می‌کردند.

عنوان: زیر دریایی زرد
سال تولید: 1968
کشور: انگلستان
زمان فیلم:85 دقیقه
کارگردان: George Dunning

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو