skip to Main Content

شخصیت‌های ماندگار | Kalici karakterler

joseph: king of dreams

شخصیت‌های ماندگار می‌توانند از کتاب‌های مذهبی، تاریخی، واقعی، استوره‌ای و یا افسانه‌ای گرفته شده باشند. مدیران استودیو‌ها طرفدار آن‌ها هستند. زیرا شخصیت‌هایی آشنا و شناخته شده نزد مردم به حساب می‌آیند. بنابراین چنین داستان‌هایی تا حدودی از پیش مخاطب دارند. مدیران استودیو‌ها دوست دارند فیلم‌هایی با این مضمون بسازند، زیرا در این صورت مجبور نخواهند بود صدها هزار دلار خرج کنند تا شخصیت تازه‌ای را معرفی کنند که هیچ‌کس تا به حال اسمش را نشنیده است. دریم‌ورکز استودیویی است که با هجو شخصیت‌های افسانه‌ای مشهور در “شرک” موفقیت عظیمی به دست آورد. آناستازیا‌’‌ی دان بلوث، داستان مشهور شاهزاده‌ی گم‌ شده‌ی روسی را به پرده کشید، و دیزنی پوکاهانتس و هرکول را به ما نشان داد.

آغاز کار با یک شخصیت ماندگار؛ هم در فروش ایده و هم در طرح به شما کمک می‌کند، زیرا پیشاپیش داستان‌هایی درباره‌ی آن شخصیت‌ها خواهید داشت. فقط باید به یاد داشته باشید که خیلی به یک کتاب یا مقاله‌ درباره‌ی چنین شخصیت‌هایی بسنده نکنید، مگر آن‌که آن کتاب در حوزه‌ی عمومی باشد (یعنی هیچ‌کس مالک حقوقی داستان نباشد). کتاب‌های متعددی درباره‌ی رابینهود وجود دارد، و اگر از یک منبع واحد استفاده نکنید، لازم نیست نگران حق مؤلف چنین کتابی باشید. پرواضح است که وقتی داستانی را به طور مستقیم از کتاب‌های مقدس می‌گیرید، برای پروراندن داستان آزاد هستید، زیرا این کتابها در حوزه‌ی عمومی هستند، همان کاری که دریم‌ورکز درباره‌ی شاهزاده‌ی مصر و یوسف: شاه رؤیاها انجام داد.

 marilyn webber

Kalici karakterler

Kalici karakterler , dini kitablardan,tarihi,gerçek ve ya mitolojik ya da efsanevi hikayelerden olabilir.
Stodio yoneticileri bu kahramanlardan taraftir.
Çunku insanlara tanidik geliyorlar .
Bu yuzden boyle hikayelerin önceden bir kesim seyircisi vardir.
Stodio yoneticileri bu tema da film yapmayi çok severler , çunku yeni bir karakter yapip ve onu seyirciye tanitmak için yuzlerce dolar harcamak zorunda kalmak istemezler.
Dream works ‘shrek’ in meşhur kahramanlarini baştan yaratarak çok buyuk bir başari elde eden studio lardan biridir.
Dizney ‘ pocahontas’ çizgi fimini yapti ve kayip rus prensesi hikayesi ‘anastasia’ perdeye uyarlandi.
Kalici bir karakterle başlangiç yapmak: fikrinizi satmakta ve tasarlamakta size çok yardimci olacaktir.çunku hikayeniz önceden hazir . Fakat unutmayin ki bu tur karakterler hakkinda sadece kitap ve makaleye yetinmeyiniz. Kitab kamuya mal olduğu surece ( yani hikayenin bir yasal sahibi yoksa) demin soylediklerimiz geçerlidir.
Orneğin ‘ Robin Hood’ hakkinda yazilmiş bir çok kitap var ve eğer tek bir kaynaği kullanmak istemiyorsaniz , telif hakki konusunda endişelenmenize gerek yok.
Açikçasi, kutsal kitaplardan doğrudan bir hikaye aldiysaniz ,hikayeyi geliştirmekte eliniz açiktir.çunku bu kitaplar kamuya mal olmuşdur.
Orneğin deram works un joseph: king of dreams de yaptiği gibi.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 3 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو