skip to Main Content

طبیعی شدن با پارانورمن

Interim sculpted faces of Courtney, Neil and Norman await final touches. All images courtesy of LAIKA, Inc.

 چرا پارانورمن برای استاپ موشن فصل جدیدی را رقم زد؟

هر کسی امسال را سال استاپ موشن می نامد، ما نیز قبلا با توجه به تریلرهای بسیار جذاب انیمیشن دزدان دریایی،گروهی از ناجورها!‌ شاهد پیشرفت آردمن در عرصه‌ی دیجیتال بودیم‌، تیم برتون هنر زیبایی شناسی‌اش را با انیمیشن بسیار شخصی فرنکن‌وینی‌ در تاریخ 5 اکتبر به رکوردهای جدیدی رساند. اما انچه که لایکا از نظر فنی با پارانورمن انجام داد حیرت‌آور است، این مسلما زیباترین فیلم استاپ موشنی است که تاکنون ساخته شده است.

پروسه ساخت مورف های صورت در استدیو لایکا

به این دلیل که آنها در تلاش بودند تا همه چیز به واقعیت نزدیک شود، یک نگاه طبیعت گرایانه اتخاذ کرده‌اند و سلاح مخفی آنها نمونه‌ی اولیه‌ی چاپگر رنگی سه‌بعدی جدید و سریع بود که در پارانورمن معرفی شد. این چاپگر مورف‌هایی که در مایا ساخته شده‌اند را با بافت‌هایشان پرینت می‌کند. ترکیبی از رنگ‌های روشن و حرکت‌های ناتورئالیستیک عمده دلایلی هستند که سبب می شود بیننده فراموش کند که در حال تماشای یک انیمیشن استاپ موشن است هچنین دیده شدن درخشش خورشید از میان گوش‌های نورمن در غروب افتاب خیره کننده است.

 آقای تراویس نایت مدیر عامل شرکت لایکا در پورتلند اورگون. و رهبر تیم انیماتورها در ساخت انیمیشن پارانورمن بر این نکته تاکید می‌کند «‌برای بر‌انگیختن تکنولوژی بوسیله‌ی این هنر واقعا خواستار تلاش جهت یافتن راههای جدید‌، بهتر و جذابتری برای داستان گویی از طریق این رسانه هستیم.»

اما این ترسناک و چالش برانگیز بود. ما در مرحله‌ی پیش‌تولید به نقطه‌ای رسیدیم که می‌بایست با علم به اینکه توانایی انجام آن کار را داشتیم تصمیم می‌گرفتیم که آیا مسیر (سبک کورالین) ‌را درست می‌رویم یا اینکه بسیار بلند پروازانه‌تر می‌توانستیم آن‌ را انجام دهیم؟

نقاشی با جزئیات کامل، روی یکی از رؤسای زامبی.

اما هیچ تضمینی برای عملی شدن آن وجود نداشت زیرا قبلا هرگز انجام نشده بود. ‌فکر می‌کردم حرکت صعودی برای پیشبرد رسانه بسیار سخت است. قبل از استفاده از این تکنیک، مدلها باید یک بار با ماده‌ی خاکستری رنگ پرینت می‌شدند و سپس با دست بافت‌ها و ساخت و سازها روی پوست انجام می‌شد که کل روند مانع بوجود آمدن بافت‌هایی با جزئیات قابل قبول می‌شد.اما بوسیله‌ی این تکنولوژی جدید صورت‌ها‌ی پرینت شده از درون ماده‌ی رنگی به آن تزریق می‌شود و بافت ایجاد می‌گردد؛ این ماده‌، پودری است. اما نور را جذب کرده و ‌ بسیار شبیه به پوست انسان عمل می‌کند. ‌‌واقعا زیباست که ما هیچ راهی غیر از این نمی‌توانیم داشته باشیم. همین امر جلوه واقعی‌تری به تصویر می دهد و ما را به طراحی در مکانهای مختلف راهنمایی می‌کند.

 .

.

.

 

این مطلب یک دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو