skip to Main Content

ماهیت و انیمیت اشیاء بی‌جان (2)

وزن:

اشیاء بی‌جان چقدر وزن دارند؟ توپ بولینگ بسیار متفاوت از یک بادکنک به سمت پایین حرکت می‌کند.

محیط:
یک قطعه از چوب در روی زمین ممکن است بسیار سنگین به نظر آید، اما همان قطعه اگر در آب شناور باشد بسیار سبکتر به نظر می‌رسد. و یا در یک مثال دیگر، لباسی خیس در باران بسیار متفاوت از یک لباس خشک رفتار می‌کند. محیط تاثیر بسزایی در نوع حرکت و رفتار اشیاء دارد.

استحکام:

جسم شما چقدر سخت است؟ زمانی که آجر در حال افتادن است، کشش و جمع‌شدگی ندارد (مگر با خواست انیماتور). در مقابل، یک توپ لاستیکی مقدار زیادی کِش می‌آید. نیروی برخورد باعث می‌شود قبل از جدا شدن از زمین، توپ جمع بشود و نیروی ذخیره شده را با جهش به سمت دیگری تخلیه کند.

نیرو:

چه نوع نیرویی به جسم‌تان وارد می‌شود؟ پرت کردن یک توپ سنگین بسیار متفاوت از شلیک همان توپ است.

 ساختار:

ساختار آبجکت‌تان چگونه است؟ یک بادکنک پر از آب، کاملن متفاوت از یک مکعب یخ حرکت می‌کند. یک پَر به صورت شناور به سمت زمین سقوط می‌کند درحالی که یک توپ فلزی مستقیمن و با شتاب زیادی به سمت زمین سقوط می‌کند.

 همانطور که قبلن اشاره شد، بهترین راه استفاده از منابع دنیای واقعی در انیمیت است. به صورت تجربی حرکت‌ها را آزمایش کنید، با مشاهده دقیق حرکت است که می‌توان مخاطب را قانع کرد و یک حرکت درست را حتی در فرم اغراق‌آمیزش استفاده کرد.

اگر انیمیت را بسیار واقع‌گرایانه کار کنید می‌تواند بیننده را گمراه کند، نسخه‌ای از عمل و عکس‌العمل واقعی را اغراق آمیز کنید، در فیلم‌های رئال و خصوصن در صحنه‌های انفجار، بلافاصله به صورت اسلوموشن نمایش داده می‌شود تا توجه شما را به عنوان مخاطب بر قدرت و نیروی انفجار جلب کرده باشد، قطعات معلق در هوا و گردوخاک هم شامل ایر پروسه می‌شود. اینطور فکر کنیم:  تمام انیمیشن اغراق در نسخه‌های زندگی واقعی است.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب یک دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو