skip to Main Content

در کنفرانس غول نرم افزاری دنیا چه گذشت؟

 

مدیر اجرایی، کارل باسCarl Bass بارها و بارها به اهمیت اتودسک 360 (که قبلا با نام اتودسک ابری شناخته شده بود) تاکید می‌کرد. که در حال حاضر امکانات و فواید بیشتری را به مشتریان خود می‌رساند، از جمله: امکان ذخیره سازی فایلها، دسترسی داشتن به امکان رندر ابری، شبیه سازی، بهینه سازی طراحی و تجزیه و تحلیل را دارد. مشتریانی که ثبت نام می‌کنند در حال حاضر تا 25 گیگا‌بایت فضا برای ذخیره‌سازی دارند که بین 100 تا 500 واحد ابر بر اساس نسخه‌ای که خریداری کرده‌اند برای هر کاربر در نظر گرفته می‌شود که این خود مزیت رقابتی برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان در فضای کسب و کاری است که همیشه در حال تغییر است.

Bass اعتقاد دارد محاسبات ابریست که در آینده شبیه‌سازی‌ها را انجام خواهند داد، در حالی که دیگر وظایف سنگین به صورت موازی در حال انجام است و قسمت جدیدی از یک اکوسیستم هستند و شما به عنوان مرکزیت این محاسبه و همکاری هستید. او اضافه کرد که سیستم ابری موبایل یا Mobile Cloud و جامعه مجازی تماما در یک مکان قرار خواهند گرفت و پیش‌بینی می‌کند که در آینده آیپد جایگزین PC می‌شود.

Carl Bass (left), President and CEO of Autodesk, and Mark Petit (right), senior vice president of Media & Entertainment, as they addressed Summit audiences. All images © 2012 Autodesk, Inc. All rights reserved.

 همانظور که آخرین نسخه از ورژنهای جدید (مکس، مایا، سافت ایمیج، موشن بیلدر و مودباکس) که در فصل بهار پک “نهایی” را به علاقه مندان عرضه کردیم. در نسخه های جدید ارتباط مستقیمی با مایا و موشن بیلدر MotionBuilder درست کردیم که در آن علاقه‌مندان بتوانند شبیه‌سازی‌های خودشان را به راحتی انجام دهند. علاوه بر این، افزایش قابلیت همکاری میان تمامی برنامه‌ها و دسته‌های مختلف وجود دارد.

مارک پتی، مدیر ارشد و رئیس رسانه‌ها و سرگرمی (Media & Entertainment) تصریح کرد: هدف پیدا کردن راه‌های جدید، استاندارد و بهینه سازی گردش، روند کار VFX برای بهره برداری کامل از منابع تولیدی است. برای این منظور؛ اتودست Autodesk در حال کار با استودیو های بزرگ به منظور توسعه و گردش این صنعت بسیار عظیم (انیمیشن و جلوه های ویژه) است. تولید مجازی و سه‌بعدی، گسترش داستان سرایی و پتانسیل بصری را بعد از آواتار کاملا تغییر داده است.

از جمله نکات برجسته این همکاری:

1- برقراری ارتباط زنده جریان مابین MotionBuilder و مایا. راه کارآمدی است که نتیجه کار را به صورت ریل‌تایم در مایا و موشن بیلدر می‌بینید. قبل از آنکه داده‌ها را بین برنامه‌ها انتقال ‌دهید.

2- تعریف کلیدهای میانبر زیادی که هنرمندان مایا را در مدیریت دریچه‌های دید سه‌بعدی کمک می‌کند، همچنین به هنرمندان آشنا با مکس  که سرعت قابل توجهی به روند کاری می‌دهد.

3- سازگار یافتگی کامل F-Curve Editor در برنامه های مکس، مایا، سافت ایمیج و موشن بیلدر. که به انیماتورها کمک می‌کند که به راحتی و بدون هیچ نگرانی بین برنامه‌های ذکر شده کار کنند.

اتودست نیز در حرکت جدید، با استفاده از CAT (Character Animation Toolkit)، این امکان را برای انیماتور‌ها فراهم کرده که بین نرم‌افزارهای مکس، مایا و موشن بیلدر در یک مرحله کار کنند. کمپانی اتودسک AutoDesk در ورژن Creation Suites نرم افزار Autodesk SketchBook Designer 2013  را نیز به این پک، اضافه کرده است که به طراحان و هنرمندان مفهومی این امکان را می‌دهد که ایده‌های جدید در طراحی کاراکترهایشان را با استفاده از ابزارهای قدرتمند و وکتور پیاده‌سازی کنند.

در امکانات جدید مایا 2013 (Autodesk Maya 2013) ابزارها و امکانات پیشرفته‌ای عرضه شده است: شبیه سازی پویا (Dynamic Simulation)، انیمیشن (Animation) و رندرینگ (Rendering)   که به هنرمندان اجازه می‌دهد که سطح جدیدی از خلاقیت خود را ارائه دهند تا هر روز شاهد پیشرفت این صنعت باشیم. علاوه بر این، معرفی ابتکار OpenData در مایا 2013 و همچنین ارائه ابزارهای جدید برای تسهیل گردش موازی و دست به دست کردن بهتر فایل‌ها. در ورژن جدید مایا می‌توانید موهای بسیار واقعی‌تر، داینامیک‌هایی بر اساس منحنی curve-based dynamics و بر اساس ماژول جدیدی به اسم NHair ایجاد کنید. می‌توانید ماژول های NCloth و NParticles را با هم داشته باشید، بنابراین شما می‌توانید شبیه سازی‌های بسیار پیچیده  با شاخص‎‌های متعدد و پویا را در کنار هم داشته باشید. دریچه های دید ورژن 2 که بهینه شده‎اند محیط‎های تعاملی و کاربر پسندی‌ در اختیار شما قرار می‎دهند‌، می‌توانید کار خود را راحت‌تر ارزیابی کنید و تصمیم گیری بهتری داشته باشید. یک ویرایشگر Node جدید به شما کمک می‌کند تا بتوانید به ایجاد، ویرایش و اشغال‌زدایی ‌شبکه‌ی Nodeها بپردازید.

از این پس شما می‌توانید با استفاده از موتور فیزیک جدید AMD به اسم AMD Bullet Physics شبیه سازی‌های Soft & Rigid Bodies انجام دهید. این موتور به شما این امکان را می‌دهد که شبیه سازی‌های بسیار واقع پذیر از پارچه، طناب، اشیاء دگرگیس شده و اسکلت هایRagdoll  داشته باشید.

در نرم افزار سافت ایمیج Autodesk Softimage 2013 ارائه محیطی جدید و تعاملی بسیار بالا، راحت و کاربرپسند. اضافه شدن مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید شبیه سازی CrowdFX، همراه با افزایش امکانات در مدلسازی، انیمیشن، فیزیک و ابزارهای انتخاب.

Motionbuilder 2013 به تیم تولید این امکان را می‌دهد که داده‌ها را ویرایش و پالایش کنند. الگوی جدیدی در حال ویرایش غیر خطی برای تولید مجازی ارائه می‌دهد. جالبترین گزینه برای ضبط داده‌ها و حرکت زنده از موشن‌کپچر مستقیما رو روی هارد نیز اضافه شده است.

نرم افزار Autodesk Modbox 2013 به هنرمندان کمک می‎‌کند تا با سهولت بیشتری به خلق آثار هنری خود با استفاده از موتور Gigatexel بپردازند. علاوه بر این، Mudbox 2013 منحنی‌های چند منظوره جدیدی را در اختیار هنرمند قرار می‌دهد تا روی وضوح لبه‌ها با دقت بیشتری کار کند. همچنین در نسخه جدید نیز امکان همکاری بیشتر مادباکس با نرم‌افزار فتوشاپ قرار داده شده است.

شرکت اتودسک نیز طی این نشست دیگر ویژگی‌های نسخه 2013 محصولات خود را اعلام کرد‌:

1- ابزارهای خلاق‌تر و فنی‌تر برای محاسبه پیشرفته 3D relighting.

2- پیشرفت‌های تعاملی در عمل برای تجربیات‌ خلاقتر.

3- بهبود گردش‌کار، ردیابی سه‌بعدی 3D tracking برای انعطاف پذیری بیشتر و کنترل موقعیت عناصر در یک صحنه.

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو