skip to Main Content

رانگو

سرپرست جلوه‌های ویژه آقای تیم الکساندر (Tim Alexander) و کارگردان آقای گور وربینسکی (Gore Verbinski) برای فیلم رانگو Rango یک فرصت کاملا جدید و استثنایی برای رسیدن به قله‌های موفقیت بود.
الکساندر و تیم 325 نفری‌اش در شرکت لایت اند ماجیک (Light And Magic) که چشم‌انداز کارگردان فیلم یعنی آقای گور وربینسکی را تبدیل به انیمیشن سه بعدی کامپیوتری کرده‌اند، پارامونت اولین فیلم انیمیشنش را به کارگردانی وربینسکی ارائه کرده است. بازیگر مطرح سینمای هالیوود جانی دپ (Johnny Depp) که صداپیشه کاراکتر اصلی فیلم یعنی رانگو را به عهده دارد و بازیگران دیگری از جمله ند بیتی (Ned Beatty) صداپیشه لاک‌ پشت و ابیگیل برسلین (Abigail Breslin) صداپیشه موش. انیمیشن رانگو در گیشه‌های ایالات متحده رکورد فروش سینماها را از آن خود کرد و یک رقیب جدی و سرسخت برای انیمیشن چگونه اژدهای خود را آموزش دهید (How To Train Your Dragons) کار استدیو دریم ورکس محسوب می‌شود.


مجله تایم از کار ILM می‌گوید: فیلم به نحوی طبیعی کار شده است که اصلا نمی‌فهمید چگونه پیکسل‌های کامپیوتری تبدیل به چشم‌اندازهای واقعی وسترن شده است. و واقعا هر بیننده‌ای را جای خودش میخکوب می کند و مثل فیلم واقعی کار شده است. کاملا پوست جوندگان و خزند‌‌ه‌گان را حس می‌کنید بدون آنکه به آنها دست بزنید. باید آقای الکساندر و تیمش را تحسین کرد.

او با خنده می‌گوید: ما کنترل بسیاری روی تصاویر داریم، بیش از 1.000 آبجکت داریم، بطری‌، سطل، پست و در حدود 80 شخصیت اصلی و به علاوه رفتار منحصر بفرد آنها. همه چیز را ساختیم از موهای کاراکترها تا فضاها و نورپردازی و خلاصه همه چیز…..

رانگو برای سرپرست جلوه‌های ویژه، مورد خاص بود که با حساسیت بسیار زیادی رویش کار شده. در این فیلم، همه نورها ساخته شده، بحث نورهای اصلی را همراه با کارگردان و آقای راجر دیکینز (Roger Deakins) فیلمساز دقیقا زیر نظر داشتیم. الکساندر می‌گوید: رند‌رها را با انجین RenderMan و با استفاده از نورهای مستقیم و غیر مستقیم رندر کردیم. ولی ما احتیاج داشتیم که کنترل بیشتری روی نورهای کلیدی داشته باشیم. در هر شات رنگها را اصلاح کردیم، کنتراست تصویرو …؛ این سوالها را در هر شات از خودمان می‌پرسیدیم: چه مفهومی در شات است؟ چه نوع احساسی وجود دارد ؟ آیا باید از مه، دود و یا گردوغبار استفاده کنیم؟ آیا باید در این شات کاراکتری اضافه کنیم یا نه؟ خورشید کجاست؟ در رانگو، خورشید را بالای سر او قرار می‌دهیم، که بیانگر وجود گرما باشد. اگر رانگو زیاد روشن باشد، پشت او شیء را قرار میدهیم که تیره باشد. من واقعا چیزهای زیادی را در مورد نورپردازی و ترکیب نورها یاد گرفتم و همچنان علاقه مند هستم که بیشتر یاد بگیرم. هیجان او در مورد انیمیشن رانگو قابل لمس است، و نشان می‌دهد تفاوت بزرگ را بین کار روی جلوه‌های ویژه بصری و انیمیشن میدهد.

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو