skip to Main Content

آنتاگونیست (Antagonist)

نیروی مخالف Protagonist که ممکن است انسان، حیوان، هیولا و یا ماشین باشد. آنتاگونیست داستان می تواند در قالب کاراکتر غیر عنصر مانند “زمان” و یا ” خشم طبیعت ” ظاهر شود. آنتاگونیست ممکن است خائنی باشد که برای ایجاد درگیری، و یا سرقت جواهر، ربودن گوهر شاهزاده خانم، و یا تهدید سیاره تلاش می کند. آنتاگونیست ها به هر وسیله و یا شیوه ای می خواهند سد راه قهرمان ها و تخریب آنها شوند. به یاد داشته باشید که فقط قهرمانان بی عیب و نقص نیستند، خائنان همه شان بد نیستند، اغلب آنها بسیار سخاوتمند و با محبت به خانواده خود، همکاران، سر سپردگان هستند. بسیاری از آنتاگونیستها اغلب سعی می کنند تا ویژگی های خود را دلسوز به مخاطب نشان دهند و این ایده بعدی برای ایجاد دوگانگی است. نیروهای مخالف باید به اندازه کافی دارای خصوصیات قدرتمند باشند تا Protagonistها را به چالش بکشند، اگر تبه کار به راحتی شکست بخورد، داستان شما دارای فراز و فرود نخواهد داشت. آنتاگونیست قویتر، پیروزی بیشتر.
بسیاری از شخصیت های ضد قهرمان به راحتی قابل شناسایی هستند چون اغلب دارای رفتار بد و زننده ای هستند. با این حال بسیاری از ضد قهرمان ها گمراه کننده هستند، و در ظاهر خیر خواهانه آنها و یا حتی دوستانه، شیطانی پنهان شده است. معمولا داشتن چند ضد قهرمان در یک داستان نامطلوب است مگر اینکه آنها با هم در جرم شریک باشند. شخصیت های ضد قهرمان معمولا باید انگیزه های منطقی برای اعمال بد خود داشته باشند. پس بنابراین لازم نیست که این اطلاعات را به مخاطبان خود بدهید، در واقع، شما زمان کافی برای انجام چنین کاری را ندارید. با این حال، باید ایده بسیار خوبی داشته باشید و بدانید که هدف شخصیت ضد قهرمانتان چیست. پس به یاد داشته باشید اکثر Antagonistها خود را به عنوان قهرمانان قبول دارند، حتی آنتاگونیست های بیشتر گمراه کننده اغلب معتقدند که حق با آنها است. بدی و خوبی نسبی هستند پس بستگی به دیدگاه شما دارد که با چه دیدی به شخصیت ها و شخصیت های قهرمان و ضد قهرمان نگاه می کنید.

Antagonist – villain – bad man – ضد قهرمان – آنتاگونیست

در همین زمینه

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو