skip to Main Content

مصاحبه با Mihai Angelescu

 سلام، چه شد که هنر 3D را به عنوان راهی برای ایجاد آثار هنری خود انتخاب کردی؟
Mihai : سلام، از این دعوت شما بسیار خوشحالم، برای من افتخار بزرگی است. در زمینه گرافیک 2D سالهای زیادی کار می کردم، در این زمینه ، شروع کردم به ایجاد ترکیبی از تصاویر 2D و 3D برای کارهای تلوزیونی و از اینجا بود که حرکت من در زمینه هنر 3D شروع شد. وقتی متوجه شدم که جهان خودم را می توانم با استفاده از هنر 3D ایجاد کنم، شروع به کشف و یادگیری آن کردم. تا قبل از این، 3D را فقط در جهت ایجاد اشیاء ساده و انتزاعی به کار می بردم ، اشتیاق واقعی من از دیدن انجمن های تخصصی و آثار هنرمندانی چون Petter Syomka و Steven Stahlberg. شعله ور شد .
اکنون کجا و در چه موقعیتی کار می کنی ؟
Mihai :هم اینک در الکترونیک آرتز و به عنوان مدلساز .
R3d : روی چه پروژه هایی کار کردی؟
Mihai :فقط 5 ماه است که استخدام شده ام و این برایم بسیار هیجان انگیز است.

 ترجیح می دهی روی کاراکتر ها کار بکنی یا ساخت محیط ؟
Mihai :تقریبا هر کاری که دوست داشتم در 3D انجام داده ام. بسیاری از مسائل را تجربه کرده ام، ولی بیشتر روی کاراکتر متمرکز بوده ام . چند تا محیط هم کار کرده ام تا تجربه ی رندر و ساخت آن را داشته باشم تصاویر کارهای محیط را روی وب سایت قرار نداده ام چون فقط برای تست بوده اند، مثل همین نمونه ای که می بینید، ناتمام است ! برخی از ساختمان ها بدون در و پنجره و برخی اصلا Texture ندارند! می توانم بگویم کاراکتر و ساخت آن را بیشتر دوست دارم.
 لذت بخش ترین پروژه ای که تا کنون روی آن کار کردی ، کدام بوده ؟
Mihai :خیلی صادقانه بگویم، تقریبا هر پروژه برایم جذاب و دوست داشتنی است. هر زمانی که سعی کرده ام چیز های تازه ای کشف کنم و یاد بگیرم، این اشتیاق همیشه وجود داشته است. اگر از همان اول از پروژه ای خوشم نیاید، ترکش می کنم !. ولی در این بین، مهمترین پروژه برایم، ساخت سر ساندرا بود، حدود 3 ماه را صرف تحقیق و آزمایش کردم و همچنین ساعت های طولانی برای رندر آن صرف کردم.

 منابع مرجع برایت چقدر حائز اهمیت است ؟
Mihai :بستگی به کاری دارد که انجام می دهم. اگر روی مدلی واقع گرایانه realistic کار می کنم، مطالعه و تحقیق از روی منابع مرجع بسیار مهم می شود. این منابع باعث می شوند تا جزئیات زیادی از قبیل : روشنایی، نسبت ها، خواص پوستی و … را ببینم و آنها را روی کارم پیاده کنم.
 آیا کار رویایی در ذهن داری؟
Mihai :من فکر می کنم هر کاری که با شور و شوق انجام شود، رویایی است. چند سال پیش، رویای کار در صنعت فیلم و بازی را داشته ام، اکنون در شهر زیبایی به نام ونکوور و در شرکتی مثل EA مشغول به کار هستم. چیزهای زیادی هست که باید یاد بگیرم ولی رویای من هنگامی کامل می شود که کیفیت بازی ها به فیلم برسد، واقعا آن روز را می بینم و میدانم که شدنی است.
 ونکوور چگونه جایی است؟ معمولا می شونیم که جای عالی برای کار و زندگی است؟
Mihai :خوب، من 5 ماه است که اینجا هستم، بنابر این برداشت من از این محیط محدود است. ونکوور جای خوبی است، یک شهر که همه جور آدمی توش پیدا می شود! همچنین اینجا کمپانی های ساخت Game ، استدیو های ساخت فیلم و… خیلی زیاد است ، یک هالیوود کانادایی !
در مرکز شهر زندگی می کنم چون به محل کارم نزدیک است، هر روز صبح 15 دقیقه پیاده روی می کنم تا پارک استنلی ، پس از کار، نشستن کنار ساحل را دوست دارم و به غروب خورشید نگاه می کنم و یا در پارک استنلی دوچرخه سواری می کنم. اینجا رستوران های زیادی از سراسر جهان وجود دارند که شما می توانید انواع غذاها را ببینید و امتحانشان کنید ! از چیزی که ناراحتم، اینه که دوست دخترم اینجا نیست ! حدود 2 ماه بود که با هم آشنا شده بودیم. ( می خندد)

در برخی از کارهایت، درگیر ساخت چهره های معروفی مانند بوریس ویلیس بودی، چگونه شروع می کنی؟
Mihai :آره، فقط به این خاطر که به خودم ثابت کنم که می توانم انجامشان دهم ! این پروژه ها مسائل ریز و درشت زیادی را به من آموختند، چهره بوریس ویلیس Bruce Willis جذاب است، و همه او را می شناسند، به این ترتیب کوچکترین اشتباهی توسط همه قابل تشخیص است . بعد از آن، ساختن چهره یک زن زیبا رو در سر داشتم، برای شروع Monica Belluci را مرجع قرار دادم، شبه به او نشده ولی سعی کردم چیزهایی را بر اساس چهره ی او روی کارم پیاده کنم.
 بسیار از وقتی که برایمان گذاشتی ممنونیم.
Mihai :من هم از شما تشکر می کنم.

منبع : 3dtotal.com

در همین زمینه


میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو