skip to Main Content

کنتراست در پوزها Contrast In Posing

در معنای کلی، کنتراست، به مقدار سفیدی و سیاهی تصویر گفته می شود. ولی کنتراست در همه چیز به صورت های گوناگون وجود دارد. بدون کنتراست، دنیا یکدست ، ملال آور و روباتیک می شد.
کنتراست در انیمیشن کاری جز زنده‌تر، جذابتر و دلچسب‌تر کردن اثرتان انجام نمی‌دهد ! قدرت کارهایتان را بیشتر خواهد کرد. کنتراست، توجه و تمرکز بیننده را متمرکز کرده و آن را به داخل تصویر می کشاند.
مردم از تغییر خوشحال می شوند، ولی نه این که برای خودشان اتفاق بیافتد، بیشتر از نظاره کردن آن لذت می برند، صرف نظر از مقدار تاثیر آن. آن را در خوشحالی، ناراحتی ، درسوگواری ، جشن و پیروزی می بینیم. در فیلم های عاشقانه، در میان تنهایی عاشق و معشوق، ناگهان ماجرایی رخ می دهد و آنها تغییر می کنند و برای رسیدن به هم، به دنبال یکدیگر می گردند. این چیزیست که در این تضاد نهفته است. تمامی اینها در طول زمان و مکان اتفاق می افتد و ما نظاره گر آن هستیم.
در کل، تمامی این تغییرات در کنتراست نهفته است که در نهایت باعث سرگرمی ما می شود که باعث می شود بیننده تمایل به دیدن آن داشته باشد.
انیماتور ها هم کنتراست را در دو مبحث : کنتراست در حالت Contrast In Posingو کنتراست در زمانبندی Contrast In Timing استفاده می کنند.
حتما طراحی یک فیگور را به حالت تخت، در حالی که دست هایش از هم باز است را دیده اید، این یک تصویر بدون کنتراست است. در طراحی دیگری، با استفاده از خطوط هارمونی دار، یک فیگور داینامیک ایستاده که حجم و سایه ها  روی سطح مشخص اند را دیده اید، یک نمونه ی بارز از کنتراست در طراحی.
همه می دانیم که قرینه سازی یا Symmetry خوب نیست. چون، بدون کنتراست است، مثلا اگر دست راست کاراکتر بالا آمده، شما معمولا باید چیزی را پیدا کنید که با دست چپ انجام دهید تا از لحاظ بصری دارای کنتراست یا تضاد باشد.
استفاده از شکل ” ) ” و ” ( ” در انحنای پشت کاراکتری که در حال پرتاپ توپ با دست است، می تواند حالت داینامیک قوی به حالت کاراکتر اضافه کند. نیرویی که از بدن منتقل می شود و با چرخش و تبدیل به ” ) ” توپ را پرتاپ می کند.
استفاده از فرم های منحنی در مکانیک حرکتی یک اصل است، در حین Posing کاراکتر به منحنی ها و کنتراست در ایستایی کاراکتر فکر کنید تا شخصیت شما جذاب تر و پویاتر باشد.
اگر یک سیکل راه رفتن 30 یا 25 فریم را انیمیت کرده اید، می توانید کنتراست را در قسمت های مختلف بدن بوجود بیاورید. می تواند در پلک زدن باشد، یا سنگینی یکی از دستها یا قدم ها نسبت به دیگری. باید دقت کنید که در این سیکل ، پس از اعمال کنتراست و پخش انیمیشن، حرکات با پرش یا اصطلاحا ” تیک ” همراه نباشد.

در همین زمینه

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 3 دیدگاه دارد.

  1. با تشکر
    ای کاشک مثالی ساده نشان میدادید مقوله پیچیده ای هست بنده که متوجه نشدم کنتراست در پوز ها در آخر به چه معناست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو