skip to Main Content

بازیگری یا Acting

یک انیماتور خوب، باید بازیگر خوبی نیز باشد.

خب ، شغل یک بازیگر چیست ؟ این که در قالب کاراکتری که به او محول شده، بتواند با کارایی و بازی مناسب، آن را به بیننده بقبولاند و باورپذیرش سازد،و لحظات احساسی را با حرکت و دیالوگ به بیننده منتقل کند.
ما نیز همین کار را انجام می دهیم، حتی فراتر از یک بازیگر، ما باید قابلیت های مکانیکی بدن، فیزیک، هنر و … را بشناسیم ، حتی آنها را به قطعات 24 یا 25 فریمی تبدیل کنیم !!
بازیگران در دنیای واقعی زندگی می کنند و با اشیاء حقیقی و بازیگران حقیقی در تماسند. وقتی قرار است بازیگر برود و در را پشت سرش ببندد، او این کار را تجسم کرده و سپس انجامش می دهد. بازیگر هیچوقت این فکر را نمی کند : من الان تا فلان فریم باید در را پشت سرم ببندم، اولین قدم را با پای چپم بردارم، با این کار وزن بدنم روی پای راستم منتقل می شود، باید مفصل رانم را در امتداد محور X بچرخانم ، رانم به سمت بالا کشیده می شود تا وزن بدنم کاملا روی پای راستم بیافتد، بهتر است کمی شانه هایم بچرخد تا با قدم اولم همپوشانی داشته باشد که قدمم بهتر برداشته شده و به نتهای حرکت که بسته شدن در خواهد بود برسد !
نه ! .یک بازیگر فقط فکر می کند و سپس بدنش، به طور اتوماتیک ، تمامی این موارد را برایش انجام می دهد. در کمتر از چند ثانیه ! یک انیماتور باید این کار را انجام دهد، و این همون چیزیه که بسیاری از مردم در مورد انیمیشن نمی دونن.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب یک دیدگاه دارد.

  1. ببخشید من نوجوانم و تازه میخام وارد کار انیمارتور بشم خواستم بدونم برای دو بعدی هم باید این موارد ریز ب ریز رعایت بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو