skip to Main Content

چگونه دموریل Demoreel کاراکتر انیمیشن آماده کنید؟

شاخه انیمیشن با گذرِ هر سال محبوبتر میشود. همچنان که تقضا برای محتوایی خاص و سرگرم کننده افزایش می یابد، نیاز برای انیماتورهایی ماهر نیز هم در حال افزایش است. اما نکته اینجاست: این بخش به طرز قابل توجهی رقابتی هست!

علی الخصوص این نکته برای انیمیشن سه بعدی صادق هست که دلیل خوبی برای ثبت نام در مدرسه انیمیشن باکیفیت می باشد! (تبلیغات انیمیشن منتور که همه حفظیم :))

 

برای ساخت دمو ریل برای کاراکتر انیمیشن این کارها را انجام دهید:

نمونه انیمیت هایتان را با استایل مورد نظر هماهنگ کنید: بسیاری از انیماتورهای جوان این اشتباه رو مرتکب میشن و تلاش میکنند تا یک نوع انیمیت رو برای انواع شغل ها در پروسه ی اپلای بفرستند.  همچنان که ممکن هست فکر کنید که این کار در زمانتان صرفه جویی خواهد کرد، واقعیت این هست که در نهایت زمانتان به هدر میرود. اگر نمونه کارهای شما در راستای شغلی که اپلای کرده اید نباشد، استودیو به سادگی به این فکر خواهد کرد که شما به جزییات توجی نمیکنید یا در کل تجربه ی پایینی دارید.

 

اگر شغلی که اپلای میکنید در مورد کاراکتر انیمیشن هست، دموریلتان ، بجای قرار دادنِ زمینه های نامربوطی مثل نورپردازی و چیزهای دیگر؛ میزانی از همان زمینه را منعکس کند که در این زمینه انجام داده اید. مطمئن شوید در حینِ آماده سازی دموریلتان، استایل انیمیشن استودیوییی که برایش اپلای میکنید رو مد نظر دارید. مثل اپلای برای هر شغل سنتی دیگر، رزومه تان باید در راستای همان موقعیت شغلی باشد.

 

فقط بهترین کارهایتان را لحاظ کنید: خواه شما تازه وارد به دنیای انیمیشن باشید یا سالها در زمینه گیم فعالیت کرده باشید، طبیعی خواهد بود تا هر کاری که تا به آن تاریخ  به سرانجام رسانده اید را ارائه کنید. اما تدوین موضوع مهمی در حینِ آماده سازی دموریل میباشد. به صورت ایده آل، دمو ریل شما نهایتا باید یک تا دو دقیقه باشد. این به این معناست که باید کارهایی که بهشان دلبسته هستید ولی در راستای پوزیشنی که اپلای میکنید نیستند را از ویدئو حذف کنید.

 

باید بعضی از کارهایتان را موضوعی بررسی کنید تا مطمئن شوید بهترین ها را لحاظ کرده اید نه اینکه هر چه که کار کرده اید را در دموریل قرار دهید. بدانید کدام بخش از دموریل قدرتمندترین هست و آنها را نگه دارید. در این حالت، شما اونها رو وادار خواهید تا بخواهند دموریل تان را تماشا کنند به جای اینکه حوصله شان سر برود اشکشان دربیاید.

از انجام این کارها در حین آماده کردن دموریل پرهیز کنید:

 

غرق شدن در پرزنتیشن: نوع ارائه ی کاراکتر انیمیشنتان دارای اهمیت می باشد، اما نوع اراده ی فیزیکی کارتان ، موضوعی نیست که به شدت نگرانش باشید، در زمینه تلاش برای تدوین و آماده سازی دموریل و ارائه آن به استودیو، اغلب انیماتورها هدف اصلی دموریل را از یاد میبرند!

 

بجای غوطه ور شدن در نحوه ارایه دموریل و پرزرق و برق کردنش،  روی محتوی آن تا جایی که امکان دارد کار کنید و  با ارزشش کنید. استودیو اغلب با کیفیت کار شما بیشتر تحت تاثیر قرار خواهند گرفت تا نحوه ی ارائه ی آن. عموما، باید چیزهایی که باعث سردرگمی و حواس پرتی بیننده در طی تماشای دمو ریلتان می شود را حذف کنید یا کمرنگ کنید، مانند موسیقی با صدای بلند یا موشن گرافیک های زشت یا جسورانه Bold.

دروغ گفتن در مورد کارتان: نباید هیچ وقت واقعیت را در حین اپلای دستکاری کنید. به نظر بدیهی میاد و نیازی نیست تا به این نکته اشاره بشه، و نگفتن و بازگو نکردنش یه ریزه کاری جزیی نیست و حتما باید بازگو بشه. از آنجایی که بسیاری از پروژه های انیمیشن نیازمند تلاش تیمی هست، بسیار قابل درک هست تا در نمونه کارهای شما تلاش دیگر انیماتورها نیز جای گرفته باشد. لزوما نیازی نیست تا این بخش را از دموریلتان حذف کنید، اما باید در مورد اینکه چه کسی آن بخش را انجام داده شفاف باشید.

قرار دادن یک نمایی که انیماتور دیگری آن را انیمیت کرده در دموریلتان به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. هرچند که این صنعت در حال رشد هست، دزدیدنِ کار یک انیماتورِ دیگه برای همیشه پنهان نخواهد موند.

مترجم: میرتوحید رضوی Mir Tohid Razavi

ترجمه و گویندگی: میرتوحید رضوی
تدوین: میرامید رضوی

منبع: وبلاپ انیمیشن منتور Animation mentor blog

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب یک دیدگاه دارد.

  1. سلام. لطفا در مورد درامد های حوزه انیمیشن مخصوصا انیماتور ها تو اروپا هم یه پادکست بسازید. مثلا از اماتور ها تا سوپر وایزر ها و کارهای سریالی تا گیم و … متوسط درامدشون چقدره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو