skip to Main Content

چگونه رفرنس‎های محشری برای انیمیت تهیه کنیم

سلام به شما انیماتورها!، تهیه منابع تصویری ممکن است جزو مراحل محبوب برایتان باشد. این مرحله جایی‌ست که به صورت خالص تبدیل به بازیگری می‌شوید تا سریع ایده‌های اولیه را پیاده کنید.

در این نوشته، چند نکته برای تهیه ویدئو رفرنس بر اساس تجربیات خانم Erin Natal نقل قول شده است.

صدا را به خوبی بشناسید

بدیهی به نظر می‌رسد، اما ساده است تا یکجا بنشینید و واقعا صدایی که قرار است انیمیت کنید را به خوبی بشناسید. درنگ نکنید، صدا را مثل کف دستتان آنالیز کنید و با آن کاملا آشنا شوید. بارها در حالت Loop به آن گوش دهید  تا ریتم‌ش را بفهمید. واقعا نمی‌خواهید تا بعد از پخش ویدئویی که از خودتان ضبط کرده‌اید ببینید که سعی در به یاد آوردن دیالوگ داشته‌اید و زبان بدنتان تقدم و تاخر دارد. هنگامی که رفرنس ضبط می‌کنید، جایی که باید متمرکز باشید احساس و کاری‌ست که کاراکتر در حال انجام است، نه این که چه جمله‌ای باید بگویید.

حرف بزنید، ادای حرف زدن را درنیاورید

می‌خواهید که این رفرنس ویدئویی تا جایی که امکان دارد واقعی جلوه کند. دیالوگ را با صدای بلند ادا کردن باعث می‌شود تا با کلمات بهتر ارتباط برقرار کنید، اکنون آنها جملات و کلمات شما هستند!، با این کار می‌توانید حس کنید که کجاها قرار است کاراکترتان نفسی بکشد، حتی اگر صدای تنفس را در فایل صوتی نتوانید بشنوید.

هنگامی که دیالوگ کاراکتر را نیز خودتان می‌گویید، این کار به شما اجازه می‌دهد تا بدانید کجای کار از زمانبندی خارج شده‌اید و اگر لازم بود، مجددا با دقت صدا را مطالعه کنید.

حواستان به میزان انرژی باشد

اجرای صداهای متفاوت، سطح انرژی‌ متفاوتی می‌طلبند. واقعا نمی‌خواهید در طول یک خط کوتاه، کلی با زبان بدن بازی کنید و برعکس، وقتی صدای کاراکتر سرشار از انرژی‌ست، آن را ماست و بی‌روح اجرا کنید.

اگر کاراکترتان با خونسردی صحبت می‌کند، به همان شکل جملات را ادا کنید. اگر فریاد می‌زند، فریاد بزنید. باید آن انرژی و اجرای قوی در ویدئویی که از خودتان تهیه می‌کنید نیز نمود خارجی پیدا کند.

اگر کاراکترتان فریاد می‌زند ولی شما باید آن را با صدای آهسته‌تر ضبط کنید، در این شرایط یک راه‌حل دارم!: به جای اینکه به میزانی که کاراکتر فریاد می‌کشد، داد بزنید، من صدایم را ملایم‌تر می‌کنم اما جملات را با همان تاکید و خشونت بیان می‌کنم. به نظر کاملا عجیب می‌آید، اما این راه به لحاظ بصری کارش را انجام می‌دهد – تلاش برای بیان جملات با صدای بلند در چهره‌آم نمود پیدا می‌کند، درست مثل لحظه‌ای که واقعا با صدای بلند فریاد می‌زنم.

خانم Erin Natal و دیوار نصیحت‌هایش. و همچنین جناب ارنست!

محدودیت‌های فیزیکی خودتان را به یاد داشته باشید

این یکی را رد نکنید. مهم است! من از روی تجربه‌ام حرف می‌زنم. ارزش ندارد که بابت تهیه یک ویدئو رفرنس، به خودتان آسیب بزنید، همچنان که بسیار محتمل است که در حین تهیه رفرنس این اتفاق برایتان بیفتد. اگر نیاز است تا تحرک فیزیکی زیادی داشته باشید و خودتان آدم بی‌تحرک یا کم تحرکی هستید، از یک دوست ورزشکار کمک بخواهید تا بازیگر شما باشد. این کار دردهای بسیاری از نظر فیزیکی را از شما دور می‌کند. خودتان را الکی خسته نکنید، اگر بازی قرار است تلاس جسمانی بسیاری از شما صرف کند، چند بار انجامش دهید و سپس استراحت‌های کوتاه داشته باشید.

در نهایت، اگر به خودتان آسیبی رساندید، هرچه سریعتر به دکتر مراجعه کنید. بدنتان را نادیده نگیرید، روی این یک مورد به من اعتماد کنید!

منبع: انیمیشن منتور

مترجم: میر توحید رضوی

در همین زمینه:

کمک به انیمیتِ کاراکتر با استفاده از تصاویر ویدئویی

استودیو‌های انیمیشن چه مقدار Ref در اختیار انیماتور ها قرار می‌دهند ؟

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب یک دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو