پویانما، مباحث تخصصی انیمیشن سه‌‌بعدی

ضرورت همکاری در پروژه‌ی انیمیشن

 متن زیر نوشته‌های Christy Marx‌، نویسنده‌ی صاحب‌نام دنیای کمیک و انیمیشن است:

باید بتوانیم با هنرمندان، تولید‌کنندگان‌،تدوینگران داستان، کارگردانان، برنامه‌نویس‌ها و هر تعداد از پرسنلی در هر دو بخش اجرایی و خلق ایده تا پایان کار همکاری داشته باشیم‌. این قاطعانه‌ترین حقیقت در خصوص انیمیشن و بازی است‌. بسته به پروژه‌ای که در آن مشغولید‌،‌ از طیف وسیعی از مردم یادداشت و بازخور دریافت خواهید نمود‌. در انیمیشن از تدوین‌گر داستان‌، تهیه کنندگان، تولیدکنندگان و شاید مدیر یک اسباب بازی فروشی همگی حق دارند نظراتشان را ابراز کنند‌. در داستان‌های مصور در درجه اول نه‌تنها سردبیر بلکه تصویرگرتان نیز باید این احساس را داشته باشد که‌ بخشی از یک تیم هستند نه کسی که صرفاً استخدام شده است‌. در بازی‌ها شما ممکن است بازخورتان را از هر کسی در تیم طراحی‌، نشر، تولید، طراحان و برنامه‌نویس‌ها‌، تصویرگران و‌… به دست آورید‌.

The New Zealand WETA animation crew

همگی به مهارت‌هایی پسندیده و سودمند نیاز داریم‌. از جمله این مهارت‌ها می‌توان به مهارت شنیداری، مهارت انتقال مناسب و شفاف ایده‌هایتان‌، توانایی ارزیابی و یافتن راه‌هایی سازنده جهت بازخور دادن، انعطاف‌پذیری در منطبق نمودن ایده‌های‌تان با نیازها و الزامات پروژه، شوخ‌طبعی مناسب (‌کمی شوخ طبعی مودبانه می‌تواند بسیار مفید باشد) و توانایی کنار گذاشتن تند مزاجی و غرور برای مصالح پروژه اشاره کرد‌. در ضمن سودمند است اگر شما با تمام وجود از تعامل با سایر افراد لذت می‌برید و می‌توانید به اهداف، آرزوها خواسته‌ها و نیازهایشان علاقه نشان دهید‌.

فرزانگی خرج دارد‌. به کسانی که باری از دوشتان بر می‌دارند تشکر خود را ابراز کنید‌، کارت بفرستید‌، گل یا هدایای قشنگ بدهید‌. بگذارید آنان بدانند که شما از وجودشان آگاه هستید‌، و این شامل متصدی میز پذیرش یا کارمند حسابداری ‌هم می‌شود‌.

 

 

میر‌توحیدرضوی

۱نظر

آمار پویانما در یک نگاه

  • 66,918
  • 966
  • ۱۱ مرداد, ۱۳۹۶

تلگرام پویانما

نوشته‌های تصادفی

پویانما را دنبال کنید