skip to Main Content

گوگل تولد مایبریج را جشن گرفت!

اسب معروفِ در حالِ تاختِ ادوارد مایبریجEadweard Muybridge(1830-1904)، عکاس مشهور انکلیسی، یک بار دیگر به صورت متحرک بر روی صفحه‌ی اصلی گوگل به افتخار 182 امین سالگرد  تولدش قرار گرفت.

عکاس معروف با استفاده از دوربین های مختلف حرکت‌های حیوانات را ثبت می‌کرد، همچنین مخترع zoopraxiscipe وسیله ای که تصاویر متحرک را پخش می‌کرد بوده است.

مایبریج نیز به عنوان یکی از پیشگامان عکاسی Stereo و تصویرسازی 3D است. او تصور حجم سه بعدی را با عکاسی از زوایایی با اختلاف بسیار کم از یک سوژه را ایجاد می کرد که در آن زمان شیوه ای بسیار متفاوت بود، در نتیجه باعث ایجاد توهم حرکت می‌شد. این فن‌آوری هنوز در فیلم های سینمایی استفاده میشود.

اسب در حال تاخت، به عنوان Doodle
اسب در حال تاخت

این عکس به این دلیل معروف است که مایبریج آن را در پاسخ به سوال فرماندار پیشین کالیفرنیا Leland Stanford ساخت، او می‌خواست بداند آیا هر چهار سم اسب در یک زمان مشخصی با زمین تماسی دارد یا نه؟ و مایبریج ثابت کرد که اسب در هنگام دویدن، در لحظه‌ای مشخص، هر چهار سُمَش کاملا از زمین جدا می‌شود.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو