skip to Main Content

مجموعه کارتونی سیمپسون‌ها به پانصدمین قسمت رسید

پخش پانصدمین قسمت از مجموعه کارتونی سیمپسون‌ها در روز یکشنبه گذشته، رکورد بی‌سابقه‌ای در تاریخ مجموعه‌های تلویزیونی بوده است.
در پانصدمین قسمت این کارتون که روز ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) پخش شد، خانواده سیمپسون به محله‌ای غریب تبعید و در آنجا با همسایه‌ی جدیدشان جولیان آسانژ، موسس سایت ویکی لیکس آشنا می‌شوند.

شبکه تلویزیونی فاکس اعلام کرد که آقای آسانژ مجبور شد که برای صحبت به جای شخصیت خود در این کارتون، صدایش را در لندن ضبط کند.
علت این موضوع بازداشت خانگی آقای آسانژ به اتهام آزار جنسی توسط دستگاه قضایی بریتانیا و به درخواست دادگاهی در سوئد بوده است؛ اتهامی که آقای آسانژ آن را رد می‌کند.

سیمپسون‌ها در پانصدمین قسمت این مجموعه با جولیان آسانژ، موسس سایت ویکی لیکس همسایه می‌شوند

پیش از این شخصیت‌های مشهور دیگری چون تونی بلر، نخست وزیر پیشین بریتانیا، بنکسی، هنرمند نقاشی‌های دیواری و توماس پینچون، رمان نویس معاصر در این مجموعه کارتونی به جای شخصیت‌های خود حرف زده‌اند.
اولین مجموعه از کارتون خانواده سیمپسون در دسامبر سال ۱۹۸۹ میلادی در آمریکا پخش شد و یک سال بعد از آن هم در بریتانیا به نمایش درآمد.
تا کنون بیست و سه فصل از این انیمیشن کمدی پخش شده است.
همچنین قرارداد ساخت دو فصل دیگر از این مجموعه بسته شده است که تعداد قسمت‌های این مجموعه را به ۵۵۹ خواهد رساند.
مت گرونینگ، خالق سیمپسون‌ها، گفته است که نویسندگان این مجموعه همچنان قصه‌هایی برای گفتن دارند که بیشتر آنها درباره شخصیت‌هایی خواهد بود که “تا کنون کمتر با آنها سر و کار داشته اند.”
این کارتون پرطرفدار که شخصیت های اصلی آن بارت، هومر، مارج و دیگر ساکنان شهر کوچک اسپرینگ فیلد هستند، بیش از ۲۲ سال است که نمایش داده می‌شود و بیش از ۲۴ جایزه امی دریافت کرده است.
چند سال پیش نتیجه یک نظرسنجی در آمریکا نشان داد که آمریکایی‌ها درباره خانواده سیمپسون اطلاعات بیشتری دارند تا درباره اولین متمم قانون اساسی آمریکا.

The Simpsons
The Simpsons Behind The Scene
The Simpsons Behind The Scene
The Simpsons

مرجع: BBC.CO.UK

این مطلب 5 دیدگاه دارد.

  1. سلام
    ممنونم. چیز خوبی که تو این کامنت نسبت به قبلی بود اینه که اطلاعات داستانی فیلم رو فهمیدم ولی بازم نبود همه جانبه ی اطلاعات در مورد مسائل فنیش برای من حس (حداقل) حس میشه!
    هر چند من زیا علاقه مند به انیمیشن های دو بعدی نیستم. احترام بسیار زیادی برای این انیمیشن قائلم. حتی فکر می کنم هیچ وقت سه بعدی ها نمی تونن مثل دو بعدی ها شن. مثلا تام و جری رو اگه سه بعدیش کنن دیگه اصلا اون جذابیت همه گیر رو نداره و اصلا دیگه خاطره انگیز نخواهد بود و همچنین در مورد هرکول، زیبای خفته و …
    اما خب چون من هدفم ساخت تری دی هست پس گرایش و اطلاعات بیشتری از 3d نسبت به 2d ها دارم. خیلی خوشحال میشم اگه نقدهای فنی رو تو سایت بیشتر کنین. مثلا نقدهای سینمایی و حاشیه ای از فیلم رو شما میتونین تو سایت های نقد فیلم و احیانا سایت های تفریحی هم ببنین!! ولی مسائل فنی و اصولی ساخت انیمیشن رو من شخصا امید دارم تو این سایت ببینم. مثلا یه شب در مورد مدلینگ و متریال های به کار برده شده در رنگو بنویسین یا در مورد جلوه های ویژه ترانسفرمرز 3 … نمیخوام زیاده گویی کنم ولی اگه بیشتر به این سمت گرایش پیدا کنیم بهتره و من هم سپاسگذارتر!
    مرسی!

    1. امیر جان، تحصیلات من انیمیشن کلاسیک بوده. و کلا هر چیزی که می‌خونم یا پست می‌کنم، بیشتر جنبهٔ کلاسیک داره. ولی‌ تو سه بعدی هم تمام پیش ساخت فیلم از انیمیشن کلاسیک ساخته می‌شه. مثلا در فیلم جدید تن تن از پتر جکسون و اسپیلبرگ، تمام سکانس‌ها و صدا گذاریها، با انیمیشن روی کاغذ تست گرفته می‌شه. وقتی‌ ۱۰۰ در ۱۰۰ کامل به نظر اومد، تازه وارد مدل سازی می‌شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو