skip to Main Content

“تامبنیل‌ها” Thumbnails در مرحله‌ی انیمیت

به طور کلی، تامبنیل ها تصاویر کوچکی به اندازه ی ناخن شصت هستند که پوز، حرکت یا ایده ی شما قبل از انیمیت را وصف می کنند. چیزی که باید به آن توجه کنید این است که این تصاویر کوچک را ساخته و پرداخته نکنید، آنها به همین صورت دست نخورده و پرداخت نشده و سایه نخورده بمانند. تامبنیل ها به عنوان تصاویر زیبا کاربرد نخواند داشت و برای طراحی آنها زمان زیادی را صرف نکنید. زمانتان را روی سایه زنی یا هر جزئیات مشابه آن هدر نکنید.
تامبنیل ها به معنای طرح های سریع هستند، تمام هدفی که از کشیدن تصاویر تامبنیل دارید، استفاده ی بهینه از زمان است. ممکن است بپرسید، تامبنیل ها چگونه در زمان صرفه جویی می کنند؟ خب، اگر شما از تامبنیل ها در قسمت Planning یا برنامه ریزی قبل از انیمیت استفاده کنید، می توانید روی ایده هایتان قبل از نشستن پشت رایانه و شروع انیمیت کار کنید. استفاده از تامبنیل ها تصویر کردن ایده های اولیه ی انیمیشنی را ممکن می سازد. به یاد داشته باشید که همیشه ایده های اولیه ، بدترین ایده ها هستند، این ایده همان چیزی خواهد بود که بیننده می تواند تصور کند. ایده های بعدی معمولا ایده های بهتر و ناب تری خواهند بود. برای دستیابی به این ایده های ناب ، باید روی عمق ایده های اولیه کار کنید. برای این کار تامبنیل ها عالی هستند، ممکن است  این تصاویر، بازی کلی یا فقط یک پوز باشند. می توانید سریعا مشخص کنید که چه چیزی را می خواهید. تمامی اینها روی کاعذ اتفاق می افتد. می توانید زوایای سر، شانه ها، و موقعیت جزئیات دیگر را مشخص کنید. از زمان های تلف شده و دوباره کاری ها جلوگیری می شود.
ممکن است شما چند روز را صرف انیمیت کرده باشید، وقتی کارگردان شات را چک می کند، با چیزی مواجه می شود که نمی خواسته ! اگر بر اساس تامبنیل و برنامه ریزی پیش رفته بودید، و ذهنیات و ایده های خود را پالایش کرده بودید، از شنیدن جمله : “دوباره انیمیت کن ” جلوگیری کرده بودید.

در همین زمینه

و:

طراحی تامبنیل‌ قبل از انیمیت حیاتی‌ست

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب یک دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو