skip to Main Content

دیدن و بررسی کردن Observation در انیمیشن

اکنون شما مقدمات انیمیت را آماده کرده اید ” برنامه ریزی، تامبنیل ها ” و پشت رایانه نشسته اید، به طور حتم باید بررسی کنید، دیدن و بررسی کردن را جدی و اثر پذیر بدانید. بررسی کردن ، فراتر از دیدن است. یک فعالیت دلچسب، یادگیری دنیای اطرافمان ، حس کنجکاوی زیادی که به اطرافیانتان خواهید داشت، به شما در جهت تبدیل شدن به یک انیماتور خوب کمک خواهد کرد.
یک مثال : شما در باغ وحش هستید و می بینید که دختر بچه ای کوچک سعی دارد کمی از آبنباتش را به میمون بدهد، مادرش با زدن سیلی به دست دخترک مانع او می شود، آب نبات چرخی در هوا زده و به مو های مادرش می چسبد. شما این اتفاق خنده دار را دیدید، ممکن است کمی دلتان به حال دختر بچه بسوزد یا از این ناراحت شوید که آبنبات به موهای مادرش چسبید و در مورد این اتفاق با اطرافیانتان صحبت کنید. خب کل اتفاق، یک “بررسی” نبود و فقط  “دیدن یا Seeing ” بود.
یک انیماتور بیش از آن لحظه ای را که آب نبات به مو های مادرش چسبیده را می بیند. انیماتور باید صدای برخورد دست مادر و دختر را که باعث پرت آب نبات شد را بشنود؛ یک انیماتور باید حالت وحشت زده ی صورت دختر بچه را ببیند؛ عکس العمل میمون را مشاهده کند؛ لحظه ای را که آبنبات به موهای مادر چسبیده و هردو یخ زده و در حال درک موقعیت یا وضعیت بوجود آمده هستند؛ لحظه ای که شانه های مادر از روی ناچاری پایین می آید و تسلیم می شود و یا لحظه ای را که دخترک سعی دارد نخندد.
دیدن و بررسی کردن تنها و بزرگترین ابزار انیمیشنی است که دارید. هروقت شما چیز با مزه ای را می بینید، آن را بررسی کنید، در جاده ای که هستید نمی دانید که چه چیزی به شما کمک خواهد کرد. این روند، کتابخانه ای از اتفاق های آنالیز شده در ذهنتان به وجود می آورد و بهترین آمادگی برای رویا رویی با شات ها یا نما هایی است که کارگردان به شما واگذار می کند. نه فقط این ، شما باید بتوانید حرکت های بدن و صورت را به نحو درستی به بیننده منتقل کنید . اگر موفق بودید ، بیننده با انیمیت شما ارتباط برقرار می کند چرا ؟ چون این حرکت ها از دنیای واقعی که دیده و بررسی شده، آمده اند. این منابع می تواند از تله ویزیون، فیلم و دنیای اطراف و… باشند.
یک انیمیت قدرتمند از بررسی درست حاصل می شود. پس خودتان را به این روند عادت دهید که بدون اراده تمامی اتفاقات اطرافتان را ببینید و بررسی کنید و از این کار اشباع شوید ، تا از این منابع در کارهایتان استفاده کنید. کارتان هنگامی کم عیب و خوب می شود که شما توانسته باشید حرکات، بازی ها ، عکس العمل ها و احساسات اطرافتان را خوب یاد گرفته باشید.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 2 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو