skip to Main Content

مصاحبه ای با انیماتور پیکسار، آقای Luis Uribe

 

میشه در مورد سفرت در زمینه انیمیشن برامون بگی؟ چطور به این نقطه ای که درش هستی رسیدی؟

من در بوگوتا بزرگ شدم شهری در کلمبیا و در زمینه طراحی صنعتی درس خوندم. در دوران دانشکده، چند ورکشاپ طی کردم که در اونها چیزهایی در مورد انیمیشن کامپیوتری و دیزاین یاد گرفتم.

بعد از دوران دانشکده، در استودیویی در بوگوتا به نام Oruga کار کردم. به عنوان جنرالیست کارم رو شروع کردم و بعد متمرکز شدم روی انیمیشن و ریگ برای پروژه های تبلیغاتی و فیلم های کوتاه. هنگامی که برای اون شرکت کار میکردم، ویدئویی مربوط به نمونه کارهای فارغ التحصیلان انییمشن منتور در سال ۲۰۰۶ رو دیدم، خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم، شخصیتها در همه ی اون کارها ساده بودند ولی دارای حرکاتِ بسیار گویا و تاثیرگذار و قابل باوری بودند. خیلی در مورد پروسه کنجکاو بودم و میخواستم بیشتر یاد بگیرم. تصمیم گرفتم در مورد انیمیشنِ کاراکتر تمرکز کنم و در مدرسه انیمیشن منتور ثبت نام کردم.

بعد از فارغ التحصیلی در سال ۲۰۰۹ به چندین استودیو در سراسر جهان اپلای کردم. در سال ۲۰۱۰ خیلی خوش شانس بودم که در دوره کارآموزی با نام Rhythm and Hues در کالیفرنیا پذیرفته شدم. اونجا به مدت ۳ سال کار کردم تا جایی که استودیو به مشکلات مالی برخورد و تمامی پروژه هاشون کنسل شد.

در سال ۲۰۱۴ به سن فرنسیسکو نقل مکان کردم تا در استودیو ILM کار کنم. اونجا به مدت یکسال بودم و در اواخر قرارداد کاری ام به آی ال ام متوجه شدم که پیکسار به دنبال استخدام انیماتور هست. همیشه دوست داشته ام تا برای پیکسار کارکنم و اون زمان احساس کردم که حالا زمانِ رودرو شدن با چالش های تازه هست. بعد از چندین مصاحبه و جلسات با ناظران و ارشد های انیمیشن در پیکسار استخدام شدم تا در پروژه دایناسور خوب کار کنم و از آن زمان تا کنون در پیکسار هستم.

امکانش هست در مورد یک روز معمولی در پیکسار برامون بگی؟

در یک روز معمولی، ما معمولا با جلساتِ روزانه یا همون Dailies کارمون رو شروع میکنیم. تیم انیمیشن به همراه کارگردان و ناظران انیمیشن در اتاق اکران جمع میشیم تا در مورد نماهایی که روی آنها کار میکنیم صحبتی داشته باشیم. کارگردان نظرات و تغییرات رو میگه و ما هم در مورد اینکه چه چیزهایی میتونه نما رو بهبود بده و چه چیزهایی به درد بخور هستند صحبت میکنیم.

بعد از جلسه، میشینیم پای کامپیوتر و اونها رو اعمال میکنیم. در طول روز هم کارهایی که انجام دادیم رو به ناظران انیمیشن نشون میدیم تا قبل از ارائه نما به کارگردان، چند بازخورد داشته باشیم. در طول هفته هم کل استودیو و دپارتمان انیمیشن هم چندین رویداد رو میزبانی میکنند. دموها و سخنرانان میان و بنابراین ما مدام در حال یادگیری و ظاهر شدن با ایده های تازه هستیم.

آیا چیزی هست که همه انیماتورهای موفق درش مشترک باشند؟ اگر هست، اون چیه؟

انیماتورها همیشه در حال یادگیری هستند،  اونها مشتاق هستند و در مورد کار خودشون نگاهی نقادانه دارند. اونها همچنین برای دریافت بازخورد از دیگران هم آماده هستند. همچنین اونها در مورد اطلاعات و دانش خودشون بسیار بخشنده هستند و دائما به یکدیگر کمک میکنند تا کیفیت کارشان را بهبود ببخشند.

 

چه چیزی انیمیشن رو اینقدر خاص میکنه؟

از طریق انیمیشن، ما میتونیم با ادغام رشته های مختلف درهم داستانسرایی کنیم. ما این شانس رو داریم تا شخصیت ها و دنیاهایی رو خلق کنیم تا در طی زمان به یاد بمانند. انیمیشن یک رسانه ای پیچیده و سرشار از چالش هاست، اما بسیار حس خوبی داره وقتی میبینی که مخاطب به نماهایی که روی آنها کار کرده بودی واکنش نشون میده.

کاراکتر مورد علاقه ات که تاکنون روی آن کار کرده و انیمیتش کرده ای کدام هست و چرا؟

وقتی که در دوره کارآموزی در Rhythm and Hues بودم شانس این رو داشتم که کاراکتر ریچارد پارکر رو انیمیت کنم، همون ببر در انیمیشن زندگی پای. فیلمی بود که نیازمند تحقیق بسیاری بود چون کارگردان انتظارات بالایی داشت، ولی یک تجربه منحصر به فرد و عالیی بود.

در پیکسار شانس این رو هم داشته ام که روی کاراکترهای محشر زیادی کار کنم. من به کار روی پروژه کوکو افتخار میکنم، نخستین فیلم پیکسار با تمرکز روی کاراکترهای آمریکای لاتین.

در داستان اسباب بازی ۴ کاراکترهای وودی و بانی رو انیمیت کردم. هر دو نیازمند حالت منحصربه فردی از انیمیشن بودند که بسیار چالش برانگیز بود، اما خیلی خوب هست که عضوی از جهانِ داستان اسباب بازی باشی چون نماد منحصر به فردی هم برای فعالان در صنعت انیمیشن هست و هم خودِ فیلم.

بهترین توصیه انیمیشن که تاکنون دریافت کرده ای چه بود؟

نما را ساده و شفاف و خوانا نگه دارید. این نکته هم زمانی که تمرینات و دموریل در انیمیشن منتور آماده میکردم هم رعایت شد. حتی تا به امروز هنگامی که کار میکنم، این نکته رو گوشه ذهنم دارم.  همیشه از دیگران کمک بخواهید و آماده شنیدن نظرات باشید. این بهترین روش برای یادگیری هست. همچنین فکر میکنم خیلی خوب هست که در زمینه تخصص های دیگر در روند تولید هم بدانید و یاد بگیرید.

مترجم: میرتوحید رضوی

منبع: وبلاگ انیمیشن منتور

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 7 دیدگاه دارد.

  1. سلام من ۱۲ ساله هستم از اصفهان من علاقه ی زیادی به انیمیشن سازی علاقه دارند و ۱سال میشه که دارم با مایا کار میکنم میشود منا راهنمایی کنید.

  2. عالی. ممنون از زحماتتون
    به نظرم بخش جذابیه. اگه مصاحبه با افراد حرفه ای رو بیشتر در سایتتون بذارید

    1. ممنونم، در حد امکان و توان این کار رو خواهیم کرد. من هم موافق هستم که بخش جذابی هست و آدم حس میکنه که اون تو چه خبره 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو