skip to Main Content

استفاده‌ی استودیویِ استرالیایی .Iloura از Vray

Drew Wood Davies

کمی در مورد خودت و Iloura برایمان بگو؟

سلام، من درو وود دیویس  Drew Wood-Davies نورپرداز ارشد در این استودیو هستم. Iloura یک استودیو جلوه‌های ویژه، انیمیشن و دیزاین است. ما روی نوآوری، خلاقیت و حل مسائل و مشکلات فنی تاکید داریم. همچنین استودیو نتایج برجسته‌ای در Matte Painting، Compositing, Fx Animation و موشن دیزاین به دست آورده است.

در پروژه‌ی  Don’t Be Afraid of the Dark، آیا از روش خاصی برای رندر موجودات استفاده کردید؟

از V-RayFast sss2 استفاده کردیم که نقش اساسی در پروژه ایفا کرد. فکر می‌کنم بدون سرعت و کارایی این شیدر، توی دردسرهای بزرگی می‌افتادیم…!

بزرگترین چالش شما در خلق جلوه‌های ویژه برای پروژه‌ی Ghost Rider: Spirit of Vengeance چه بود؟

ما با 400 شاتِ جمجمه‌ی شعله‌‎ور مواجه بودیم که باید به خوبی با آتش و فرم جمجمه نقش مناسبی ایفا می‌کرد. با V-Ray Dome Light و یک HDR از محیط شروع کردیم. هرگونه نور مستقیم را ار بین بردیم، چون می‌خواستیم به کنترل فردیِ عناصر دسترسی داشته باشیم؛ سپس با تنظیم پارامترهای Vray Light Select به صورت جداگانه آنها را به نرم‌افزار کامپوزیت منتقل کردیم و شروع به ترکیب لایه‌ها کردیم، از نتیجه هم بسیار راضی بودیم.

Ghost Rider: Spirit of Vengeance یک فیلم سه‌بعدی است، آیا شما ار قابلیت‌های Vray Stereoscopic هم استفاده کردید؟

بله، V-Ray Stereoscopic Helper نقش بزرگی را در کمک به روند ساخت برایمان ایفا کرد. با شات‌های کاملاً  دیجیتالی، ما قادر به استفاده ار فریم بافر برای “تصّورِ” سریع نتیجه و تنظیم مقدار عمق در هر شات را داشتیم.

کدام ابزار V-ray در تولیدات به صورت روزانه به کمک شما می‌آید؟

نورپردازی مبتنی بر عکس یا IBL بسیار به کارمان می‌آید. در ساخت مدل، سطوح سخت، لوازم، ساختمان‌ها و ماشین‌آلات با نورپردازی HDRI می‌توانیم نتایج را ببینیم. با استفاده از V-ray و سیستم فوق‌العاده‌ی G-buffer می‌توانیم 80% شات‌ها را در کمترین زمان ممکن چک کنیم و 20% عناصر نهایی را نیز به آنها اضافه کنیم.

چه چیزی باعث شد تا V-Ray را انتخاب کنید؟

این نرم‌افزار بخش جدایی ناپذیر از سیستم تولید ماست. Vray در تک تک شات ها توسط رندر فارم ما در حال استفاده است. V-Ray یک دوست برای هنرمند است!، هرکسی از مراحل اولیه‌ی ساخت تا کارگردان‌های تکنیکی می‌توانند شیدرها و نورها را برای صحنه‌های مجازی سه‌بعدی ایجاد کنند. فکر می‌کنم این انعطاف‌پذیری Vray کمک کرده است تا ما این پلاگین قدرتمند را به عنوان بخش اصلی تولید انتخاب کنیم.

در گوست رایدر، تِد Ted پیشنهاد کرد تا از 3D studio Max به Maya سویچ کنیم، با توجه به اینکه V-ray برای این دو پکیج هم وجود دارد، انتخاب مناسبی به نظر رسید. به سادگی امکانپذیر شد و همگی با آن راحت بودیم.

Copyright ©2012, Chaos Software

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو