skip to Main Content

مصاحبه با Carlos Cabrera

سلام کارلوس. برای شروع، از اینکه چگونه وارد این صنعت شدی برایمان بگو..
کارلوس: دقیقا یادم نمی آد که کی کار تصویر گری رو شروع کردم ! اما حدود 12 یا 14 سال است که در فضای تجاری این حرفه مشغول به کار هستم . بسیار جای شکرگذاری دارد که جای من در این صنعت باز شده و کسب و کار خودم را دارم و در آینده ی نزدیک یک پروژه فیلم را شروع خواهم کرد. پیدا کردن یک موسسه هنری خوب در آرژانتین بسیار سخت ( غیر ممکن نیست !) است. بنابراین من خودم مطالعه کردم، تمرین کردم و منابع متعدد، کمیک بوک ها و افراد حرفه ای که از طریق اینترنت با آنها در ارتباط بوده ام، باعث شد تا به خوبی رشد کنم.
وقتی 22 سالم بود در بوئنس آیرس مکانی را جهت فعالیت های هنری پیدا کردم و توانستم به یک تبلت وکام دسترسی داشته باشم ! البته نخریدمش ! در آن زمان تبلت های وکام پدیده جدیدی بودند ، حتی در خود آمریکا بسیار گرانقیمت بودند ، با این حال کار با تبلت وکام برایم یک برکت بود، تا دیر وقت بیدار می ماندم تا بتوانم کار کنم.!
اولین پروژه ی من کار در بازی GameBoy بود، بسیاری از کار های آن با PixelArt و کار های دستی انجام شد، این کار فرصت خوبی شد تا هر روز چیز های جدیدی یاد می گرفتم و هر روز تمرین می کردم. وقتی پروژه تمام شد نقل مکان کردم تا با استودیو TimeGate همکاری کنم. در این استدیو یاد گرفتم که چگونه باید برای یک شرکت آمریکایی کار کنم، تجربه ای کاملا متفاوت بود، چون آنها سطح دیگری از کیفیت را می خواستند و Deadline هایی که معمولا باید در آن قالب کار می کردم. تجربه ی فوق العاده ای بود. با این حال، و در این خلال، به صورت Freelance برای شرکت های داخلی نوپا هم کار می کردم و در تصویر گری کتابهای طنز هم کمک می کردم !.
رابطه ی من با TimeGate در حال رشد بود ، روزی آنها پیشنهاد دادند تا به مدت یک سال تمام به آمریکا بروم و آنجا کار کنم. به دلیل مشکلات خانوادگی متاسفانه نتوانستم آن پیشنهاد را قبول کنم . ولی همکاری های ما ادامه داشت، در این بین، من برای نشریات و کشتی های تجاری کار تصویر گری انجام می دادم. تصاویر آموزشی برای کتاب درس های چینی و … . در حال حاظر با برادرم در حال کار هستیم و به فکر تاسیس یک شرکتیم، که فراز و نشیب های فراوانی دارد و در حال انجام است که جزئیات آن را نمی توانم فاش کنم ! . تنها چیزی که می توانم بگویم این است که تاریخ بازی های رایانه ای در اوج قرار دارد.

کدام موجودات هم در فیلم و هم در بازی هستند که واقعا احساس طبیعی بودن و اوریجینال بودن را منتقل می کند؟
کارلوس: هیولای Coverfield ، این کار را بسیار دوست دارم ، کیفیت کار های Guillermo Del Toro بسیار عالی است، او یکی از معدود کارگردانانی است که دید فوق العاده ای دارد. طراحی های Fable2 و همچنین God Of War ، عالی هستند.
ابزار هایی مثل فتوشاپ و نقاشی دیجیتال، روز به روز در حال پیشرفت هستند، نظر شما در این خصوص چیست؟
کارلوس: سخت افزار و نرم افزار در 10 سال گذشته رشد و پیشرفت چشم گیری داشته است. امروزه فرصت داریم تا از قلم های دیجیتال، رایانه های شخصی استفاده کنیم که مدتی پیش، تمامی اینها فقط در تخیلاتمان بود ! مکان بسیار کوچکی لازم است تا در آن شاه کار های عظیم خلق شود ! امروزه هنرمند می تواند از یک Cintiq 12 اینچ ، لب تاپ و مکانی به اندازه ی کارت اعتباری! شروع کند. این آزادی عملی است که دارد، ولی از طرف دیگر داستان این است که بسیاری از هنرمندان جدید در مورد روش های سنتی مثل مداد، روغن، اکرلیک چیزی نمی دانند !
بسیاری از طراحی های فضایی که انجام می دهی، خصوصا در کف آنها، پرسپکتیو بسیار دقیق است، آیا در پروسه ی خلق یک کانسپت، از نرم افزار های سه بعدی هم استفاده می کنی؟
کارلوس: بله، از حجم های سه بعدی در اکثر کارهایم استفاده می کنم، دانش 3D من پایه تا متوسط است و هیچ وقت صرف زمان در این مرحله برایم صرف نمی کند. معمولا نظر دیگر دوستان هنرمندم را در خصوص کارهایم می پرسم و آنها می گویند که تقلب می کنم ! ولی جواب من همیشه یک چیز است : وقتی شرکت ها کارهایی با کیفیت بالا، در مدت زمان کم را از ما می خواهند، اهمیتی نمی دهند که شما از این تکنیک استفاده کرده اید یا نه ! این ابزار جدیدی است که کار ما را آسان کرده ، چرا از آن استفاده نکنیم ؟

در مورد سرعت صحبت کردی،صرفنظر از تکنیک سه بعدی، در خصوص طراحی شخصیت، از چه روشی استفاده می کنی تا این پروسه هم با سرعت بیشتری انجام بگیرد؟
کارلوس: ساده ترین کار ، استفاده از ابزار Lasso در فتوشاپ است، ایده اصلی بر این اساس است : اونجا رو نگاه کن، اونجاست ! . جایی که مایلم را با ابزار انتخاب می کنم و به سادگی با قلم آنجا را پر از رنگ می کنم، سپس با همان ابزار، سایه ها را انتخاب و آنها را تیره یا روشن می کنم.
این روش سودمندی است، بهترین روش پیدا کردن تکنیک های جدید است، خصوصا وقتی کار سریع و با کیفیت قرار است انجام شود.

آیا هنرمندان خارجی هم هستند که الهام بخش تو باشند؟
کارلوس: سوال سختی است ! و از این هنرمندان یک لیست بلند بالایی دارم ! Emrah Elmasli یکی از افراد مورد علاقه من است، من واقعا به آثار او و رنگ های آن غبطه می خورم. Svetlin Velinov فرد دیگری است که به من بسیار نزدیک است، هنوز نمی توانم باور کنم که او با فتوشاپ این چنین آثار شگفت انگیزی را خلق می کند ! البته تاثیر زیادی با سبک برووم Brom ، بیسلی Bisley ، فرانک میلر Frank Miller و چاد تاون سند Chad Townsend گرفته ام.

راه های کلیدی که می تواند به رشد یک کانسپت آرتیست کمک کند چه چیز هایی هستند ؟
کارلوس: چیزی که باعث شد در سال های اخیر رشد کنم، پروژه های سریع و با کیفیت بالا بودند. به طور کلی چند هفته طول می کشد تا یک کانسپت آرت یا تصویر گری یا هر چیزی در این حیطه آماده شود. من سعی می کنم همین زمان را نصف کنم و کار را انجام بدهم، بهترین روش دیگر ارائه کار ها در فروم Forum ها، کتاب ها یا مجلات است . روش دیگر داشتن وب سایت است، مشتریان زیادی در جهان هستند تا نمونه هایی از کار شما را ببینند، فقط باید آنها را نشان دهید ! شرکت ها معمولا در انتظار شکار هنرمندان جدید هستند، یادم می آید یکی از کارگردانان هنری مایکروسافت کارها و آموزش های من را در اینترنت دیده بود و دعوت به کار کرده بود. اگر مایکروسافت از آن طرف دنیا با یک هنرمند خارجی ارتباط برقرار می کند و سفارش کار می دهد، نمی توانم بفهمم که هنرمندان آمریکایی این فرصت ها را نمی بینند !
به طور خلاصه، هر روز بر سرعت و کیفیت کارتان بیافزایید، توصیه همیشگی من : تمرکز بر کیفیت و مهارت است.
www.artbycarloscabrera.com
منبع : 3dtotal.com
در همین زمینه

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو