skip to Main Content

۳ نکته‌ی مهم برای اینکه همین‌امروز شروع به تولید ایده‌ی انیمیشن‌تان بکنید

۱ – با یکدیگر برای یک راه جدید و زیبا همکاری کنید

این بسیار طبیعی‌ست که فکر کنید باید همه جنبه‌ی ایده‌تان را خودتان کشف کنید و بی‌نقص باشد. ” این شغل کارکردان است، نه؟” اما حقیقت این است که، بسیاری از کارگردانان از داستان ضعیف شروع می‌کنند و با کمک گرفتن از همکاران و گرفتن دیدگاه‌هایشان، چشم‌انداز جدیدی به داستان خودشان می‌افزایند. این فرآیند از روز اول تا آخرین روز تولید ادامه‌ خواهد داشت. وقتی شما پروژه‌ای را شروع می‌کنید، باید به چند تخصص به صورت ویژه‌ای نگاه کنید؛ هنرمند استوری‌بورد، هنرمند توسعه بصری، انیماتور پری‌ویز، و انیماتور.

 

۲ – به هنرمندان زمانی که شما آماده هستید اطلاع دهید – نه قبل از آن

اگر چه ممکن است متناقض به‌نظر برسد ولی باید با شور و اشتیاق بسیار فراوانی با هنرمندانی که مد نظر دارید صحبت کنید و آنها را در زمان درستی مطلع سازید. شما باید برای آینده پروژه حداقل ۲ هنرمند کلیدی را به صورت استندبای داشته باشید.

بسیاری از هنرمندان دراولین روز درباره پروژه هیجان زده می‌شوند ولی اگر شروع پروژه طول بکشد، ممکن است آنها را از دست بدهید. اگر این اتفاق افتاد، شما هنرمندانتان را از دست خواهید داد وباید به فکر راه دیگری باشید. فقط زمانی که آماده تولید هستید، به آنها اطلاع بدهید. آنها را درباره پروژه هیجان زده نگه دارید اینکار باعث می‌شود تا مدیریت پروژه هم ساده‌تر شود.

 

animationproduction-today

۳ – ناظر گرافیک کامپیوتری شما (CG Supervisor) دوست شماست

هیجان‌انگیزترین زمان در پروسه‌ی تولید انیمیشن، در دپارتمان رفع مشکلات تکنیکال تولید است. در فیلم‌های انیمیشن که به صورت مستقل ساخته‌می‌شوند، ناظر گرافیک کامپیوتری شما به مانند بنزین برای حرکت ماشین و یا ایستادن آن عمل می‌کند. اگر در حین پروسه تولید به مشکلی برخوردید ناظر گرافیک کامپیوتری وارد عمل می‌شود تا این مشکل را حل کند و ماشین تولید به حرکت خودش ادامه دهد. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه به دنبال ناظر گرافیک کامپیوتری بگردید، تمامی مدلسازی‌ها و ست‌هایتان را آماده داشته باشید. زمانی که به دنبال ناظر CG هستید، پروژه‌های قابل قبول او را حتما از او بخواهید و مطمئن شوید که کارهای ارزشمندی انجام داده باشد.

 

 

امیدوارم این مراحل به شما در شروع پروژه انیمیشن‌تان کمک کرده باشد. درضمن این را مد نظر داشته باشید که شما نمی‌خواهید جایزه اسکار را به دست آورید، شما میخواهید اولین پروژه‌تان را به صورت مستقل و بدون توقف شروع کنید.

منبع

در همین زمینه: تیم تولید برای انیمیشن سه‌بعدی

پروسه‌ی تولید انیمیشن سه‌بعدی

این مطلب یک دیدگاه دارد.

  1. سلام میر امید
    من سه ماهه انیمیشن رو شروع کردم و فعلا تو این حوزه نوزاد می باشم.
    خواستم بگم ما کرم های انیمیشن که تازه قراره اگه مشکلی پیش نیاد از پیله سر در بیاریم با این مدرکی که بهمون میدن کجا بریم یه گروهی پیدا کنیم که بعد بخواهیم باهاشون طبق مقالات درجه یک پویانما ارتباط سازنده داشته باشیم.
    کرم ابریشم منظورم بود :/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو