پویانما، مباحث تخصصی انیمیشن سه‌‌بعدی

تستِ انیمیشن”ملوانِ زبل” به صورتِ سه‌بعدی حیرتِ همگان را برانگیخت! {آپدیت‌شد با ویدئوی HD}

جمعه – ۲۸ شهریور ۱۳۹۳

هنوز چند ساعت از معرفی این ویدئو در اینترنت نگذشته بود که سیل تعجب و اشتیاق برای دیدنِ نسخه‌ی انیمیشن سه‌بعدی این اثر محبوبِ جهانی برانگیخته شد. 

برای دانلود ویدئو بارزولوشن بالا کلیک کنید.

همه‌ی ما ملوانِ زبل را می‌شناسیم. او قوی می‌شود چون اسفناج خورده است!.

اما سوال اینجاست که قبل از این چطور بود؟، قبل از آنکه بداند اسفناج به او نیروی شگفت‌انگیزی می‌دهد؟  و یا روزهای زندگی قبل از ملوانیِ او چطور بود؟

پاسخ این سوال‌ها را گِندی تارتاکوفسکیGenndy Tartakovsky ( هتل ترانسیلوانیا، جکِ سامورایی و آزمایشگاهِ دکستر) در یک پروژه‌ی بلندِ انیمیشن قرار است به ما بدهد. اکنون این انیمیشن در استودیو‌های سونی پیکچرز در حال ِ بسط و توسعه است.

در طول گفت‌و‌گو او می‌گوید:  ملوانِ زبل جایگاه ویژه‌ای در قلب من دارد، هنگامی که من و خانواده‌ام برای اولین بار در دهه‌ی ۱۹۷۰ از روسیه به آمریکا نقل مکان کردیم این انیمیشن در تلوزیون‌های سیاه‌و‌سفید آن زمان پخش می‌شد، من فیزیک او همچنین از طنز وحشیِ نهفته در این اپیزود‌های کوتاه لذت می‌بردم.

Popeye-puyanama- (5)

صادقانه می‌گویم، همین کارهای سیاه‌و‌سفید ساده بود که من رو انیماتور کرد! و وارد مسیر انیمیشن شدم. او اضافه می‌کند: ” البته، وقتی در نهایت به یک مدرسه‌ی فیلم‌سازی رفتم یکی از معلم‌های انیمیشن من به نام گوردون شیهان Gordon Sheehan که اکنون ۹۰سال دارد، هنگامی که استودیو‌ی فلایشر هنور در نیویورک دایر بود روی بعضی از قسمت‌های این انیمیشن کار کرده بود .”

پس این نسخه از ملوانِ زبلی که کار می‌کنید چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟ خب این کار طبیعطا همان طنز و اغراق‌های بی حد و مرز نسخه‌ی دوبعدی‌اش را خواهد داشت و تنها فیلمی که ۱۰برابر بیشتر در “طنز فیزیکی کاراکترها” اغراق شده است.

POPEYE-Animation-Test-1 POPEYE-Animation-Test-4 POPEYE-Animation-Test-5 POPEYE-Animation-Test-6 POPEYE-Animation-Test-9

تارتاکوفسکی درحالی که می خندد اضافه می‌کند: خب در مورد دیالوگ‌ها باید بگویم این کار دستور زبانِ بدی دارد و من در ایامِ بچکی بسیاری از آنها را استفاده می‌کردم!، ما کاری که می‌کنیم نصفِ دیالوگ‌های معمول که در یک فیلم بلند نرمال انیمیشن انتظار دارید را استفاده خواهیم کرد. من واقعا طنز فیزیکی را دوست دارم، آنها در حینِ حرکت خیلی خاص و خنده‌دار هستند، چیزهایی که شما فقط می‌توانید از انیمیشن انتظار داشته باشید.

منبع

میر‌توحیدرضوی

۱نظر

آمار پویانما در یک نگاه

  • 56,095
  • 966
  • ۱۱ مرداد, ۱۳۹۶

تلگرام پویانما

نوشته‌های تصادفی

پویانما را دنبال کنید