skip to Main Content

10 راه‌کار برای ایجاد اشتیاق در انجام پروژه‌ها

اشتیاق در محل کار، موضوع خنده‌داری به نظر می‌رسد. صاحب یک کسب و کار کاریزماتیک که پرانرژی الهام بخش دیگران است. در سمت دیگر، ما همه با کسی کار می‌کنیم که سالهای زیادی برای به دست آورد کاری هیجان زده شده است و اکنون مشغول به کار است. خط میانی خوبی برای تفکیک هیجان از شور و اشتیاق وجود دارد. این‌ها موارد مهمی هستند که باید به صورت ریشه‌ای به آنها توجه کنیم، ولی باز هم خالی از لطف نیست این موارد که از وب سایت Askmen برداشته‌ام را به خودمان گوشزد کنیم.

 

10-حرفه‌ای باشید:

یونیفرم شرکت خود را طراحی کنید. نگاهی به اطراف بیندازید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است. هیچ‌وقت با لباس‌های رنگ شده و چروکیده ظاهر نشوید، اینها را معمولا دور میریزند مگر نه؟ پس استاندارد تعیین کنید. اگر ژولیده و درهم باشید به نظر میرسد که به زمان و گذشت آن اهمیتی نمی‌دهید. پس حرفه‌ای باشید و به نظر برسید.

 

9-به بخش‌های مختلف، جهت کمک رسیدگی کنید:


اگر در خصوص اوضاع و اینکه چه کاری در حال انجام است با افراد صحبت کنید، شانس بیشتری برای همکاری با هم به دست خواهید آورد. کمی کار اضافی به نظر میرسد، ولی کمک به پروژه‌ها و دوستان دیگر، نشان‌دهنده‌ی اهمیت پروژه و پیشرفت جمعی برای شماست.

8-برای مشکلات، راه‌حل ارائه کنید:


کارهای هیچ شرکتی بی‌عیب و نقص نیست، همیشه چیزهایی برای تغییر و بهبود هست. همیشه اولین نفر برای فکر به مشکلات و یافتن راه‌حل برای آنها باشید. وقتی دیگران کارها را خوب انجام می‌دهند، آنها را تشویق کنید و اگر کارها به خوبی پیش نمی‌رود، آنجا باشید. وقتی کسی به شما در خصوص مشکل‌اش گفت، نگویید که تلاش کن!، هیچ کمکی به او نخواهد کرد، ایده پیشنهاد دهید و فعال باشید، با دقت گوش دهید.

7-رقابتی که در آن هستید را بشناسید:

اولین قدم برای شروع یک کار این است که در خصوص آن بدانید. بازیکنان چه کسانی هستند؟ رقیب مستقیمِ شما چه کسی‌ست؟ سن میانگین شرکت‌های رقیب چقدر است؟ و …، بدین ترتیب می‌دانید دیگران در خصوص چه چیزهایی صحبت می‌کنند. مهمتر از همه، ایده‌های خوب از همه طرف احتمال سرازیر شدن به سویتان را دارند، اگر رقیب‌تان چیزی بهتر از شما ارائه کرد، آنچه که برای آنها به خوبی جواب داده است را پیدا کنید و روی آن کار کنید، سپس تغییرات را به نفع خودتان اعمال کنید.

6-نظام کاری صنعت خود را بشناسید:

در خصوص آنچه در خصوص فیلد کاری‌تان می‌گذرد بخوانید. تمرکز کنید. صنعت شما توسط فرهنگ‌ها و عوامل بی‌شماری تحت تاثیر است، بهتر است بدانید چگونه روی شما تاثیر خواهند داشت. در خبرنامه‌های سایت‌هایی که در خصوص شغل شماست عضو شوید، مشترک مجله‌ها و روزنامه ها بشوید تا آنها را در دفتر کار، ایمیل و یا در منزل بخوانید.

 

5-همیشه تاخیر داشته باشید!:

این را به یک عادت تبدیل کنید…!، همه چیز نباید در 15 تا 30 دقیقه انجام شود، اما یک نفع ثانویه برایتان دارد. حتی اگر 15 دقیقه بیشتر در محل کار بمانید حداقل زباناً به عنوان فردی که آخرین نفر محل کارش را ترک می‌کند شناخته می‌شوید. مهمتر از همه، هیچ کس دوست ندارد به عنوان فردی شناخته شود که هر روز اولین نفر در ساعت 4:59 بعد‌از ظهر به سمت در خروجی  می‌دود!.

 

4-در خصوص کار صحبت کنید:

همیشه دوست داریم در خصوص تعطیلات آخر هفته با رئیس یا کارمندان صحبت کنیم. در مورد کار صحبت کنید، آنچه که خوب پیشرفت داشت و انجام شد، ماه آینده چگونه خواهد شد؟ محل کار جایی برای گپ زدن در خصوص زندگی شخصی شما و همکارانتان نیست. ولی شگفت انگیز است که هیچ کس در خصوص کار صحبت نمی‌کند مگر اینکه مجبور باشد.

 

 

3-در خصوص پروژه و کار، مثبت باشید:

این نکته به صورت مثبت از مورد بالا سرچشمه می‌گیرد. همه در مورد کار صحبت می‌کنند، اما آنها فقط از کار شکایت می‌کنند. در کافه‌تریا، زمان استراحت و حتی در جلسات…!، “شاکی‌ها” همه جا هستند، ولی شما نمی‌خواهید جزئی از آنها باشید. فعال باشید و مواردی که می‌تواند بهتر باشد را بهتر کنید، حتی در ذهن خود نیز مثبت فکر کنید؛ مثبت نگری برای شما و دیگر همکارانتان نتایجی  خوب به همراه خواهد آورد.

 

2-لیستی از پروژه‌ها داشته باشید:

از پروژه‌ها و کارهایی که هم‌اینک و در آینده انجام می‌دهید و خواهید داد، لیستی تهیه کنید. همه جا با خود داشته باشید به این معنی که روی آنها متمرکز باشید. در نهایت، هروقت کاری به پایان رسید، خواهید‌ دید که کاری بعد از آن وجود دارد. هر کاری وقفه‌ها و شرایطی اضطراری دارد، اما متمرکز باشید و اولویت‌های خود را از دست ندهید.

 

1-پروژه‌های جدید ابداع کنید:

مهم نیست که پروژه بزرگ یا کوچک است، اولین نفری باشید که آن را استارت می‌زند. یاد بگیرید که چگونه برای اتمام یک کار، حمایت جلب کنید. در آینده، متوجه خواهید شد که: موفقیت‌های بیشتر شما بر پایه و اساس موفقیت کسانی است که به نوعی علت آن بوده‌اید. بسیاری از پروژه‌ها با کار تیم‌های بزرگ و افراد زیاد حاصل می‌شود. بسیاری از این افراد پروژی خودشان را شروع نکرده‌‌اند. وقتی آنها توپ غلطان را ببینند، به پشتش می‌روند و نیروی حرکتی آن را تامین می‌کنند. همیشه اولین کسی باشید که این توپ غلطان را به سمت جلو هُل می‌دهد.

 

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 2 دیدگاه دارد.

  1. یک مورد جدید هم من به فکرم رسید.کسی را به عنوان تهیه کننده انتخاب کنید که در زمینه ی انیمیشن تخصص داشته باشد. ولی این مورد دست ما نیست چون تعداد سفارش دهنده های انیمیشن اینقدر کمه که باید با هر تهیه کننده ای با هر موضوع بی ربطی که اصلا مناسب انیمیشن نیست کنار بیام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو