skip to Main Content

چگونه استوری بورد طراحی کنیم 4

از کف به عنوان صحنه استفاده کنید. Use the Floor as a Stage

والت همیشه از ترفند عالی برای ایجاد عمق استفاده می کرد، او زمینی که کاراکتر روی آن ایستاده یا نشسته است را طراحی می کرد و واقعا برای نشان دادن عمق و طراحی کاراکتر در فضای سه بعدی بسیار کمک کننده بود.

   همیشه طراحی هایتان را با چرخش ها و زوایا جذاب کنید.

 استفاده از توانایی های بازی بدن The Bodys Acting Performance

زبان بدن گویای حس و حال کاراکتر است، بدن دروغ نمی گوید، از آن برای انتقال احساس استفاده کنید. جزءی از بدن می تواند کیفیت حرکت را مشخص کند. ولی امکان دارد در یک فرم دیگر باعث مفهوم دیگری باشد، اجازه دهید تا خطوط جریان داشته باشند.

بدن به صورت طبیعی دارای ریتمی بین گروهی از عضله هاست و این همان چیزی است که باعث احساس خوش اندامی می شود.

 

کاریکاتور Caricature :

کاریکاتور ها معمولا پرتره هایی با دماغ بزرگ شناخته می شوند !، طراحی استوری بورد چیزی مثل طراحی های کاریکاتوری است. کاریکاتور ها هم اجزاء اصلی را اغراق می کنند. تا جایی که ممکن است از کمترین میزان خطوط استفاده کنید تا بتوانید مفهوم شات را منتقل کنید.

کاریکاتوریست ها معمولا روی صورت، دنبال چیزهایی هستند که بتوانند آن را اغراق آمیز طراحی کنند و جزئیات را فراموش می کنند. در این میان حالت صورت و زنده بودن آن در کاریکاتور بسیار حائز اهمیت است.

کاراکتر های جذاب طراحی کنید.

سعی کنید سیلوئت های قوی طراحی کنید. بسیاری از کاراکتر ها از اشکال ساده ای مانند : مربع، مستطیل یا مثلث تشکیل شده، فراموش نکنید که یک سبک واحد را در نظر داشته باشید تا کاراکتر ها به یک جهان تعلق داشته باشند.

 تناسبات ، تفاوت را ایجاد می کند.


 هنرمندان معمولا مقیاسی برای اندازه گیری ابعاد کاراکتر ها دارند، معمولا اندازه یک انسان نرمال چیزی حدود 7 سر است. کاراکتر های کارتونی 2 تا 4 سر است. سوپر قهرمان ها معمولا 7 تا 8 سر ارتفاع دارند. مدل های فشن معمولا 9 تا 10 سر ارتفاع دارند.

داستان احساس را هدایت می کند.

چهار احساس اصلی وجود دارد : ترس، خوشحالی، ناراحتی، عصبانیت. باید در داستان از این احساسات استفاده شود و این احساسات بر اساس اتفاقی که در داستان رخ می دهد تغییر می کنند.

لذت و خوشحالی هدایت کننده گان خوبی در داستان نیستند، تصور کنید کاراکتر در سراسر یک فیلم خوشحال و شاد باشد… خسته کننده است. این احساس باید بر اثر تضاد با احساسی دیگر به وجود بیاید. اگر سفر در داستان وحشتناک آغاز شود و در ادامه با پایان خوش مواجه شود، باعث ایجاد منحنی احساسی خوب خواهد شد.

خشم، انکار، چانه زنی، افسردگی، و پذیرش :  پنج مرحله از غم و اندوه است و در این مراحل است که مخاطبین شما موضوع را قبول خواهند کرد.

ترس و ترور می توانند اهرم های پیش برنده قدرتمندی باشند. ترس باعث می شود تا فرد در شرایط خاصی فوق العاده عمل کند. پارانویا می تواند جزءی از ترس باشد، و مخاطب را به دنبال خود بکشد، زیرا نمیداند چیزی که او از آن وحشت دارد واقعیت دارد یا نه و در ذهن خود سعی در حل آن دارد.

حیرت و لحظه ای که خطر از بیخ گوش کاراکتر می گذرد. لحظه ای که بر بینش ،درک کاراکتر و دنیای او تاثیر می گذارد.

غرور، حسادت، سوء ظن، مواردی هستند برای ایجاد کاراکتر یا احساسی منفی.

خجالتی، کمرو و فروتن در مقابل فتنه انگیزی و وسوسه آمیزی قرار دارد، در این لحظات مخاطب سعی دارد تا اسرار نجوا را بفهمد.

یکی از چیزهایی که باعث ایجاد جذابیت در داستان هم می شود وقتی است که کاراکتر چیزی برای پنهان کردن دارد، مثلا وقتی کسی نمیداند که آیا طرف مقابل او را دوست دارد یا نه. معمولا مردم احساسات خود را پنهان میکنند، مثل کسی که دروغی گفته و سعی دارد فاش نشود. ولی در هر صورت احساس واقعی بسیار زیرپوستی منتقل خواهد شد، مثلا اگر کسی اسیب دیده باشد و سعی در پنهان کردن درد داشته باشد، ابروهای او ممکن است غم و درد را در زیر بیانات اینکه همه چیز خوب است را بگویند.

در همین زمینه

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 2 دیدگاه دارد.

  1. و اینکه چند تا سوال داشتم ازتون. یه کار انیمیشن هست که شهریور ماه شروع میشه، و میخواستم بدونم اگر شما از داستان و تیم با خبر بشید، میتونید با ما همکاری کنید. یا حداقل بهمون کمک کنید، ما واقعا به کمک شما نیاز داریم، اگه می‌خواستید بیشتر در بارش بدونید، این شماره من هست، ۰۹۹۰۱۲۶۱۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو