skip to Main Content

چگونه استوری بورد طراحی کنیم 1

توانایی در طراحی به چند عامل بستگی دارد: تجسم بصری، مهارت های حرکتی، تخیل، ابتکار و زیبایی شناسی. درنهایت می توان با تمرین و پشتکار فراوان طراحی کرد و با به دست آوردن مهارت در این زمینه راه برای مرحله های بعدی باز خواهد شد.

چاک جونز، کارگردان افسانه ای انیمشن می گوید : همه شما 100.000 طراحی بد در درون خود دارید و تنها راه رهایی از آنها این است که آنها را به دیگران نشان دهید و از شر آنها خلاص شوید. به نظر من، این راه دیگری برای بیان این حرف است که می گوید : با تمرین ، بهترین ها امکان پذیر است.

به هرحال برای تسلط در اجرای استوری بورد می توانید از همین الان شروع به طراحی کردن بکنید. برای این کار همیشه یک دفتر طراحی همراه خود داشته باشید، معمولا طراحی های سریع از حالات بدن، بسیار کمک کننده هستند.

از فیگور کاراکتر های خطی تا فیگور کاراکتر های  بالونی From Stick Figures to Balloon People:

استوری بورد یعنی : تجسم شات های فیلم و مجموعه ای از آنها و انتقال روی کاغذ است. بسیاری از کارگردانان موفق از یک سری خطوط برای تعریف ذهنیت خود استفاده می کنند. البته هر کسی می تواند این کاراکتر های خطی را بکشد. با یادگیری طراحی و اجرای ذهنیت خود، می توانید به سادگی با کارگردانان، انیماتورها، تهیه کنندگان ارتباط برقرار کنید.

دو نکته مهم وجود دارد : 1 – اگر فکر کنید که نمیتوانید طراحی کنید، حق باشماست؛ نخواهید توانست. ولی اگر فکر کنید که می توانید طراحی کنید، حق باشماست؛ می توانید طراحی کنید. 2- مهمترین و سخترین قسمت در طراحی استوری بورد فکر کردن است ! کار واقعی در این مرحله تجسم توالی فیلم بر اساس تصاویر ذهنی است.

محدودیت های متعددی برای این اشکال وجود دارد :

اول : سر به صورت حجم ساده است و تشخیص چهره سخت است.

دومی : تشخیص جهت چرخش مفاصل و اجزاء بدن سخت است.

سوم : بسیاری از این فیگور ها مثل چوب سفت به نظر می آیند و حرکتی در آنها احساس نمی شود.

ولی راه حل های ساده ای برای حل این مشکلات وجود دارد : اول : از منحنی ها استفاده کنید، با نگاه به شکل دوم می بینید که چگونه این فیگور مرده، زنده به نظر می رسد.

چنانکه مطرح شد، تشخیص جهت چرخش مفاصل سخت است، برای جلوگیری از این مشکل، فرض کنید که این فرم از یک سری بادکنک هایی تشکیل شده است.

حالا بدن دارای حجم است و می توان فرم و جهت آن را تشخیص داد. به سادگی متوجه شدیم که چگونه می شود یک خط ساده را با تجسمی از حجم، کاملتر کرد.

اسکلت سادهSimple Skeleton:

قدم بعدی اضافه کردن اسکلت است. در این مرحله با اضافه کردن دو خط ساده به شانه ها و لگن ، با حرکت شانه ها و لگن در جهات مخالف هم، حرکتی داینامیک و زنده ای به طراحی شما اضافه می کند.

برای حفظ تعادل، سر در جهت پاها قرار دارد تا وزن را متعادل کند. در راه رفتن، سر در هز قدم به سمت جلو حرکت می کند تا از سقوط بدن جلوگیری کند و این چرخه همیشه ادامه دارد.

ادامه مباحث

در همین زمینه

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو