skip to Main Content

Tim Burton، انیمیشن سیاه و سفید می سازد

با تماشای فیلم‌هایی‌ مثل کابوس قبل از کریسمس و عروس مرده، باید اینطور تصور کرد که خالق این آثار، روز هایش را در دنیای دیگری، دنیایی شبیه به آن چه در فیلم‌هایش به تصویر می کشد، به سر میبرد.

در حالی‌ که اینطور نیست! تیم برتن (Tim Burton)، معمولا در استودیوی خودش, مشغول به تهیه و کارگردانی فیلم هایش است.
Frankenweenie، محصول ۲۰۱۲ برتن در قالب سیاه و سفید، نسخهٔ پرورش یافتهٔ انیمیشن کوتاه این کارگردان از ۱۹۸۴ است. داستان پسری که سگ خود را به شکلی موموز و تصادفی به زندگی‌ باز میگرداند.

ew.com تصاویری از مراحل ساخت و صحنه‌هایی‌ از فیلم را به تازگی برای طرفداران تیم برتن منتشر نموده تا ذهن مشتاقان را تا اکتبر سال دیگر مشغول نگه دارد.

تیم برتن:”فیلم سعی‌ میکنه که یک ایده از یه رابطه خالص و ساده رو حفظ کنه. حالا این رو با داستان فران کنستاین ترکیب کردیم، و مشکلات آفریده شدند. این، بخش خوب و بد خودش رو داره. نهایتا ما سعی‌ می‌کنیم که قسمت خوب داستان رو دنبال کنیم، رابطهٔ پسر و سگش. این یک رابطهٔ بی‌ قید و شرطه. هر کودکی این رو تجربه کرده؛ خود من شخصاً این تجربه رو زمانی‌ که اولین حیوونم رو از دست دادم به خاطر دارم. خاطره ای که فقط برای یک بار و اون هم در همون اولین بار تجربش می‌کنید. دیگه هم تکرار نمی‌شه در زندگیتون. خیلی‌ شفاف و به یاد ماندنیه.”

این کارگردان پر جوش، هم چنین در مورد اجرای ۱۹۸۴,  وقتی‌ نسخهٔ کوتاه همین داستان برای اولین، زمانی‌ که در دیزنی کار میکرد و همین نیز باعث اخراج وی از دیزنی شد صحبت کرد.

“نمیدونم، وحشت زده شدند یا یک هم چین چیزی. ولی‌ با این حال اجازه دادند که فیلم کوتاه رو تموم کنم؛ گرچه من هم از نتیجهٔ کار راضی‌ نبودم. ولی‌ تجربه پر اهمیتی بود. خیلی‌ برام ارزش داشت. نمیتونم گله ای بکنم.”

تولید این انیمیشن بلند به عهده تولید کنندهٔ سرشناس، Don Hahn با در دست داشتن عناوین معتبری در کارنامهٔ کاری خود همچون The Lion King و صدای Winona Ryder, Martin Short, Catherine O’Hara ,Martin Landau خواهد بود.

زمان به صحنه آمدن فیلم، ۵ اکتبر ۲۰۱۲ ذکر شده است.
Frankenweenie Trailer

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو