skip to Main Content

بازگشت “آک ایرا” این بار به وارنر براس

اگر از طرفداران انیمیشن های ژاپنی (Manga) هستید، حتما “آک ییرا” (Akria) رو دیدید یا در موردش خوندین یا شنیدین.
“آک ییرا”، انیمیشنی از ژاپن، ساختهٔ‌ کوتسوهیرو اتمو، ۱۹۸۸، که در بازار انیمیشن جایگاهی‌ اساطیری برای خود به دست آورد. داستان، شرح حال اجتماع ژاپن بعد از انفجار اتمی‌ (تنها کشوری که این واقعه را تجربه کرده) را به تصویر کشید که نه تنها موفقیت‌های چشم گیری بر روی پرده‌های سینماهای سراسر دنیا به دست آورد، بلکه از لحاظه تکنیک طراحی و ساخت به یک منبع سر شناس در دنیای فیلم و انیمیشن تبدیل شد.

ولی‌ با مرور زمان هر فیلمی رنگ کهنگی و گاه فراموشی از تماشا گران خود می‌گیرد. وارنر براس(Warner Bros)، پادشاه دنیای فیلم و انیمیشن، مژدهٔ به روی صحنه آوردن آک ییرا ولی‌ این بار با طمع و مزه ی سینمای هالیوود را با علاقه مندان کارتون‌های ژاپنی (Anime) داده است. مستند بر اخبار نشریه ورایت (Variet)، استودیو وارنر براس رسما بودجه ای به مبلغ ۹۰ میلیون دلار در اختیار Jaume Collet-Serra(کار گردان فیلم‌های موفقی‌ چون ناشناخته ها) قرار خواهد داد تا از فوریه سال آینده تولید را با بر گرفتن از داستان آک ییرا و باز نویسی Steve Kloves ( فیلم نامه نویس مجموعه فیلم‌های هری پاتر)  شروع  به تولید کنند.

آک ییرا، داستان گروهی موتور سوار خیابان گرد است که طیّ ماجرا‌هایی‌, ناگزیر به نجات دوست خود از دست نیروهای دولتی میشوند و در این بین پی‌ به آزمیشات پزشکی دولت و عواقب مخرب این آزمایشات بر روی دوست خود خواهند برد.

Akira Production 1988از نحوه ساخت و طرح کلی اجرای فیلم خبری درز نکرده ! ولی‌ از Leonardo DiCaprio, Jennifer Davisson Killoran, Andrew Lazar در تیم بازیگران نام برده شده است.

Katsuhiro Otomo، نویسنده و کارگردان نسخهٔ نخست آک ییرا, مدیریت تولید را در باز سازی فیلم به عهده خواهد داشت .

طبق  برخی‌ اخبار، انتظار میرود Garrett Hedlund (تران: افسانه)  نقش Kaneda را در کنار بازی Robert Pattinson، Andrew Garfield و یا James McAvoy در نقش Tetsuo ایفا کند.

 

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو