پویانما، مباحث تخصصی انیمیشن سه‌‌بعدی

تجهیز یا Rigging

برای مرحله ی انیمیت، شما باید اسکلت کاراکتر های خود را داشته باشید تا بتوانند حرکت کنند ! این اسکلت ها را که برای انیمیت کاراکترها ایجاد می شوند را تجهیز حرکتی یا Animation Rigs یا IK Rigs می گویند. هنرمندان این بخش باید تخصص و تجربه کافی را در ارتباط با آناتومی، نوع حرکت ماهیچه ها، تکنیک های روز Rigging ، تا حدودی برنامه نویسی اسکریپت ! ( هر چه بیشتر ، بهتر !!)، آشنایی کامل با رفتار صورت و ایجاد مورف ها یا حالت های صورت، و توجه به طراحی های انجام شده بخش ویژوال برای حالت های صورت کاراکتر ها و توانایی خواندن خطوط طراحی و انتقال آنها  روی صورت کاراکتر ها و... داشته باشند. اکثر اسکلت های مورد استفاده ، زنجیره ای از کنترل کننده ها هستند که در نهایت منجر به حرکت کاراکتر می شوند. به کسانی که کاراکتر های مجازی انیمیشن سه بعدی را تجهیز می کنند، اصطلاحا Character TD می گویند، در شرکت های مختلف خارج از ایران، با نام هایی مانند : physiquer, rigger, یا puppeteer نیز شناخته می شوند. وظیفه ی این افراد،تجهیز و تست شخصیت ها از لحاظ حرکتی است، شخصیت ها در حالت های مختلف و با Pose های متنوع تست انیمیت  شده و مشکلات و نواقص بررسی و برطرف می شود. برای این وارد این بخش شوید، باید با نرم افزار های انیمیشن سازی به خوبی آشنا باشید ( البته مسلط ! J ) ، در کمپانی های خارج از ایران، لازم است با نرم افزار های مخصوص آنها کارکنید. این بخش، معمولا در کمپانی های بزرگی مثل : Pixar, DWA,BlueSky وجود دارد که نرم افزار های مخصوص به خود را دارند.

در مواردی، نسبت به شات هایی که در Production هست، درلحظات Deform شدن خاص کاراکتر، این افراد اقدام به اضافه کردن کنترلر هایی بر اساس آن شات می کنند، که توانایی بازی توسط کاراکتر را داشته و انیماتور بتواند آن لحظه را خلق کند.

میر‌توحیدرضوی

نظرتان را بنویسید

آمار پویانما در یک نگاه

  • 83,032
  • 930
  • ۴ اسفند, ۱۳۹۵

تلگرام پویانما

آگه‌نما

نوشته‌های تصادفی

پویانما را دنبال کنید