skip to Main Content

ایجاد بافت یا Texture Painting

در استودیو های بزرگ، وقتی کار ایجاد Shader تمام شد، ( که در ایران این دو بخش، در کنار هم هستند ) هنرمندان این بخش، بافت ها را برای سطوح آماده می کنند. این هنرمندان بوسیله ی ابزارهایی که در اختیار دارند، تمامی این بافت ها را ایجاد می کنند. بسیاری از کمپانی ها، از تعدد فایل های تصویری بسیار گستره ای در بانک اطلاعاتی خود برای سطوح مدل هایشان استفاده می کنند. این بافت ها می توانند از طریق :
• نقاشی بافت با دست یا با نرم افزار های مختص این کار مانند Photoshop
• استفاده از منابع عکاسی شده از دنیای واقعی
• استفاده از ماکت رنگی که در بخش ویژوال آماده شده است
ایجاد شوند.
وقتی کار ایجاد بافت و اعمال آن روی سطح مدل تمام شد، هنرمندان ایجاد بافت، رندر های Turntable را آماده می کنند تا بتوانند از زوایای مختلف مدل آماده شده به همراه بافت را ببینند. اگر قرار است مدلی در فیلم استفاده شود، از نورپردازی IBL استفاده می کنند تا نوع نور را به شات واقعی نزدیک کنند.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 4 دیدگاه دارد.

  1. سلام و تشکر از سایت بسیار مفیدتون من امروز به سایت شما می پیوندم تا ار مطالب خوب شما استفاده کنم من دانشجوش انیمیشن هستم

  2. با سلام و تشکر تعداد زیادی از مقالاتتون تصاویرش باز نمیشوند.
    فکر میکنم مشکلی پیش اومده باشه
    به هر حال ممنون از زحماتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو