اتودسک نسخه جدید مکس ۲۰۱۷ را عرضه کرد
در تاریخ ۱۸ آپریل ۲۰۱۶ شرکت اتودسک نسخه جدید مکس ۲۰۱۷ را معرفی و عرضه کرد. در این نسخه آپدیتهای جدید و ویژگیهای تازهای به نرمافزار اضافه شده از جمله معرفی موتور رندر جدید آرت Raytracer Renderer (ART) / تغییر اساسی UI / ویژگیهای جدید در مودلینگ و یووی مپینگ و بهبود در عملکرد رم و بهبود برخی از مشکلات Workflow
رابط کابری جدید و ساپورت صفحهنمایشهایی با وضوح بسیاربالا، تغییر رابط کاربری آن است که در نگاه اول بسیار دلنشین است.
اتودسک Raytracer، موتور رندر جدید بر پایه CPU:
موتور رندرر آرت که در لیست رندررهای مکس ۲۰۱۷ قرار دارد بر پایه CPU کار میکند و هدفش به نتیجه رسیدن سریع بدون صرف وقت زیاد برای تنظیمات رندر است. آرت میتواند به عنوان Active Shade نیز استفاده شود به این معنی که کاربر میتواند به صورت Realtime نتیجه نهایی را بدون رندر کردن در Viewport مکس ببیند.
متریالهای جدید فیزیکال بیس:
در ورژن جدید مکس ۲۰۱۷، ۳۶ متریال فیزیکال بیس به صورت پیشفرض و آماده از جمله آهن، شیشه، تخته، سنگ و پلاستیک قرار داده شده است.
شیدرهای جدید که در ورژن ۲۰۱۷ نرمافزار مکس معرفی و آماده استفاده هستند با نرمافزارهای رندرر منتال و ویری همخوانی دارند و طبق گفته اتودسک: ” در آینده تمامی موتورهای رندر ساپورت خواهند شد”
تبدیل متریالها و شیدرها به رندر انجینهای متفاوت توسط Scene Converter:
یکی دیگر از ویژگیهای جدید رندر، توانایی تبدیل صحنهها از رندررهای متفاوت به یکدیگر است که توسط Scene Converter انجام میپذیرد. بکآپ اتوماتیک، تبدیل دستهای و گزینه دیگری که توانایی ذخیره و لود متریالها از کتابخانه مواد را میدهد.
تغییرات اساسی در UV و Unwrapping در ورژن جدید:
یکی از تغییرات اساسی در UV unwrapping مکس انجام شده است. توانایی Unwrap کردن Multi-tile که توانایی استفاده در Mudbox و Mari را داشته باشد. ساپورت Naming نرمافزار Mari / UDIM
افزایش سطح بازدهی عمومی و پرفورمانس محیط UV نرمافزار مکس، الگوریتم جدید برای Peeling آبجکتها و پکینگ نهایی یوویستها.
نواحی که دارای تراکم بیش از حد هستند نیز توسط رنگ در محیط UV کدگذاری شدهاند و کاربر میتواند توسط ابزارهای جدید ریلکس براش آنها را بهبود ببخشد. این محیط شبیه نرمافزار Unfold3D طراحی شده است.
Viewports
۲۰۰% Faster deforming mesh prformance (New GPU Based Mesh Builder for DX11 mode)
Increased playback and interactive performance using node transform caching
GPU backface cull for deforming object
Shadow cache for better/faster shadow
Darker Edge mode for backfacing wireframe
New viewport navigation mode : Orbit Point of Interest
Customizable viewport tooltips by preViewport Tooltip callback
Per Pixel Camera Map support for nitrous
Reorganized viewport label
Viewport configuration presets
Viewport material override
Performance shader for viewport
New DX mode
Hidden/Frozen/Display as box object will not evaluate/load map
Gamma corrected background playback slowdown fixed
Viewport switching when maximized fixed
More readable viewport label
Thinner and shaper selection outline
Viewport Statistics have been realigned for larger numbers.
Modeling
Place Pivot Surface: Direct access working pivot from quadmenu
Mesher Particle Flow 5 million face limit removed
Modifier Stack
Copy/Paste modifiers to multiple objects at once.
Motion Panel
Empty Tracks and Assigned Controllers can be reset to their default controller type
Controllers can by copied and pasted via the right click menu in the controller tree view
IO
.Obj poly export UV fix
Time Configuration
“Rescale keys to whole frames” checkbox to force quantization.
Skinning
Holding SHIFT for paint/blend weights mode change
New Map Types
Color map
Shape map (Ext 2)
Text map (Ext 2)
TextureObjMask map (Ext 1)
State Sets
Track modifier ON/OFF in viewport and render
Expansion of Composite view to create a new node based render pass system
-Nodes can be dragged out to more easily view your State changes
-Nodes can be created from scratch for a more direct render pass management workflow without tracking/recording
-Support for basic Render Parameters, ART, Vray, Object collections, Object Properties, Material Assignment
Persistent Composite View (you no longer loose your work on close)
Track Vray VFB checkbox for better render element support with Vray
Camera Sequencer Lock Animation Parameter to allow for scaling camera animation when tracks are scaled
Return of Record button by default (can be switched back in preferences)
All docked dialogs now open in their own new tab by default
Alembic Updates
Performance mode support for any object
Proper deformation export when spacewrap applied
Any point3, float, integer support for arbitrary channel import
UV1 animation support
UV2+ vertex order fix
UV channel ID preserved
Material/Face ID preserved
Topology changing mesh does not break material ID
Object name preserved
Full MXS exposure – range, nth frame exposed
Alembic container object icon
Alembic Performance mode Force Caching option
Scene Explorer
Remember visible/frozen state of nested layers when overridden by parent layer
Child layer cannot be turned on when parent layer is turned off
Nested layer sort order : layer will be at the top
Hide/Unhide all layers button
Freeze/Unfreeze All layers button
این مطلب 0 دیدگاه دارد.