skip to Main Content

ساخت سینماتیک Witcher 2 – بخش پایانی

CGSociety :: Production Focus

2 March 2012, by Paul Hellard

ترجمه: زهرا امینی

قسمت پایانی

تمام حرکت‌های انیمیشن در 2 Witcher براساس MoCap است‌.  هر چند در برخی از مراحل باید از ابتدا متحرک‌سازی صورت می‌گرفت  و بطور خاص مرحله‌ی ” Slow Motion “‌، نیازمند اصلاح بیشتری بود‌. ما خواستار هرچه بیشتر کنشها در زمان ضبط  این حرکات بودیم‌.

درست یک روز بعدِ استفاده از MoCap‌،  کارکنان Platige Image تصمیم  به بکارگیری شش هنرپیشه و بدل بطور همزمان گرفتند‌. تمام مرحله‌ی  MoCap به جای یک صحنه‌ی کوچکتر و معمولی  بیشتر شبیه به فیلمبرداری از یک اثر زنده  ضبط  شد  که این کار را برای Tomek Baginski در مقام کارگردان کمی مشکل‌تر می‌کرد‌. اما نتایج خوب و گزینه‌های بیشتری برای انتخاب در‌پی داشت‌. Maciej اذعان داشت‌: قطعا  پردازش برنامه ای از پیش تعیین شده برای تعامل بین هنرپیشه‌ها که خود‌جوش و جالب توجه باشد مشکل‌تر است ‌که در قسمت اول اثر،  سودمند و رضایت بخش بود‌.

لباس ها و شخصیت های داستان
در سینماتیک Witcher 2 تقریباً بیست کاراکتر وجود دارد که بسیاری از آنها بر اساس مدل های موجود در بازی طراحی شده اند‌. این حقیقت‌ کمک بسیاری به کارکنان  Platige کرد از این رو که آنها زمان کمتری را صرف  مفاهیم اثر کردند‌ و همچنین توانستد مدلی ارایه دهند که‌ به سبک و مدل ساخته شده در بازی نزدیک باشد‌. اما بدیهی است که  این کار نیاز به بازسازی و تنظیم‌ داشت‌. Platige Image اول‌، کاراکترهای داستان را به سه دسته‌ی ‌متداول تقسیم کرد‌:  پیشرو leading ، مکمل supporting و شخصیتهای ‌پس‌زمینه background ‌. اما آنها به موقع‌ دریافتند که فکر کردن به این موضوع کاری بیهوده بود به این دلیل که در چنین پروژه‌های کوچک سینمایی ‌تفاوتی میان شخصیت‌ها وجود ندارد.


محتوای داستان این پروژه‌ پنج‌دقیقه‌ را برای هر کاراکتر اختصاص داده است‌. بدین معنا که Tomek Baginski به عنوان کارگردان این اثر، همان توجه و دقتی که برای شخصیت منفی قصه Letho و قربانی اش‌ شاه Demawend بکار برده است که برای دیگر شخصیت‌ها نظیر:کماندار‌، دانشمند‌،‌ کُشتی گیران و دلقک‌ها هم به‌کار گرفته است.

Letho
هر یک از شخصیتها لباس مخصوص به خود و برخی دیگر نیاز به لباسی پنج لایه داشتند‌. احتمالا دردسرسازترین شخصیت‌، کاراکتر منفی و جانی قصه، Letho بود‌. لباس زره مانند او خیلی دوست داشتنی شبیه سازی نشده بود‌. با این وجود، همه‌ی لباس‌های Letho باید شبیه سازی می‌شد در غیر اینصورت یا بیش ازحد شق و سفت به‌ نظر می‌رسید یا کج و نامناسب روی بدن دیده می‌شد‌.

از لحاظ شبیه‌سازی لباس‌، باید تمام مراحل متحرک‌سازی با مهارت انجام می‌شد‌. تمام تغییرات سریع در سرعت انیمیشن نیاز به زمان‌بندی مجدد داشت که معطوف به طراح پارچه بود‌. ترفندی که در شبیه سازی لباس یا پارچه TD با استفاده از Maya وجود داشت که به خلق بسیاری از شخصیتها و عکس های سینمایی کمک می‌کرد.

جداسازی‌( تجزیه )
کِشتی، مدلی با جزییات بسیار زیاد با طراحی هندسی خاص و دارای ژئومتری‌های سنگینی‌ برای  شبیه‌سازی‌ بادبان‌ها و نصب‌ آنها بود‌. و این ‌روند با افزودن قطعات یخی و هندسی شکل‌ سخت‌تر می‌شد‌‌. تجزیه‌ و شکستن این قطعات ‌یک چالش برای تیم FX بود‌. بخصوص‌ هنگامیکه آنها باید با ویرایش و موسیقی متن داستان  مطابقت پیدا می‌کرد . ابزار اصلی مورد استفاده برای این کار‌;‌thinkingParticles همراه با RayFire ، Fume FX‌و Krakatoa بود .

Platige Image در گذشته چند پروژه با سطحی مشابه این نوع پیچیدگی ها را به اتمام رسانده است‌. Jackiewicz اذعان میدارد که همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری وجود دارد. Platige یک استودیوی متوسط است که  ​​بطور‌کلی‌ به سه شاخه تقسیم  می‌شود‌: فیلم VFX‌، تبلیغات، انیمیشن و هر یک از این حوزه‌های کاری که ما بتوانیم با آنها همکاری نزدیک داشته باشیم‌.گروه های تخصصی کوچکترمتشکل از هنرمندان در این تیم وجود دارد‌ که شامل:‌ متخصصین لی‌آوت‌، انیمیشن‌، رندرینگ و کامپوزیت می‌شود‌. Jackiewicz می‌افزاید‌: در حال حاضر ما در حال همکاری با بیش از150 هنرمند هستیم که  یا برای  ما کار می‌کنند و یا پیمانکاران ما هستند و بسیاری از آنها مهندسین فنی ماهری به شمار می‌روند‌. با هر یک از این پروژه‌های بزرگتر ما نیزسعی در بهبود کیفیت محصولات خانگی و روند تولید خود داریم‌.

Maciej در ادامه توضیح می‌دهد‌: بسیاری از هنرمندان 3D کار، که ما اینجا به خدمت می‌گیریم یا خود آموخته هستند ویا در طول روند پروژه  کار را میاموزند‌. آنها متخصصینی حرفه‌ای‌، ماهر و خودساخته هستند‌. با این وجود کمبود این نوع مدارس را در لهستان احساس میکنیم‌. جایی که به طور خاص‌3‌D را در سطحی مناسب و معقول به  متقاضیان بیاموزد‌. از سوی دیگر بسیاری از هنرمندان در Platige دارای پیشینه قوی از دانشکده هنرهای زیبا و یا مدارس فیلم سازی هستند که این طور آموزش‌ها برای آنها بسیار زمانبر است‌. Platige Image پنج تیزر سنماتیک را برای ‌سری بازی‌های Witcher  ساخته است. در حالی که این تنها بخش کوچکی از کارهای Platige است‌.  بازی‌ها و سرگرمی‌های سینماتیکی سبکی‌ست که هر زمان به آنها این اجازه را میدهد که  اثری با کیفیتی بالاتر و‌ بهتر از قبل ارایه دهند‌.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو