skip to Main Content

انیمیشن تهران1500 در راه اکران نیازمند حمایت است

سررسید سال 87رو ورق می‌زنم، می‌رسم به تاریخ 12بهمن87 و اولین روز کاری‌ِ ما در پروژه‌ی تهران1500. نوشته‌ی من در اون روز:

…انشاالله که تمامی کارها در طول پروژه به نحو احسن پیش بره.

سررسید سال بعد رو باز می‌کنم و می‌رسم به تاریخ: چهارشنبه 21 بهمن 88، اتمام کار ما و ترک پروژه. تمامی این روزها پر بود از سختی، استرس و فشار کار؛ تمامی‌اش به امید روزی بود که تهران1500 تولید‌ش تموم بشه، امروز هم سه‌شنبه 7 آذر 91 هست، انگار نه انگار که کسی در پروژه فعال بود!، فقط خاطره‌ای باقی‌مانده و یک فایل ویدئویی به مدت 90 دقیقه و صدها ترابایت اطلاعات.
این روزها همه از 1500 و اکران آن صحبت می‌کنن، از دعوت‌ها تا حرکت‌های خود‌جوش در جوامع مجازی که به نوعی حمایت‌های خودشون رو از این پروژه نشون داده باشند،  “پویانما” به هیچ‌عنوان با کارگردان و یا تهیه کننده‌ی 1500 صحبتی در خصوص نگاشتن این مطلب نکرده و صرفاً نیاز به این موضوع را احساس کردیم.

موفقیت پروژه‌ی 1500 قطعا برای جامعه‌ی انیمیشن ایران، از هر نظر مفید و تاثیر‌گذار خواهد بود، جامعه‌ای که سرشار از شور و شوق انجام‌کارهایی با کیفیت “فوق‌العاده” هست و تمامی عزیزانی که در این جمع فعالیت دارند، به نوعی به این نکته اذعان می‌کنند.

خب، می‌توان گفت تهران1500 به نوعی به صورت “جدی” شروع‌کننده‌ی این راه بود. خیلی‌ها پروژه‌های سینمایی کار می‌کردند و در مقابل این پروژه ادعای “اولین” می‌کردند، ولی همه شاهد بودیم که نتوانستند سرپا بمانند و به آرامی فید شدند. چیزی که واقعاً مشخص بود، استرس گروه تولید و در کنار اون استرس چندین برابر کارگردان پروژه یعنی جناب بهرام عظیمی بود. که بار تمامی این‌ها بر دوش ایشان بود و هست، از طرفی بار جامعه‌ی انیمیشن و از دیگر سو، جامعه‌ی سینمایی و بازیگری ایران که زنجیروار به تهیه‌کننده‌ها و کارگردانان سینمای رئال می‌رسید.

راهی که آقایان: منبتی، ابولحسنی و عظیمی آغاز کردند. حمایت و دلسوزی‌های بی‌دریغ ایشان بود که به نوعی نگاه مدیران کلان رو تغییر داد و بازار کنونی انیمیشن در کشور شکل گرفت، بازاری که هر روز پیشرفت می‌کند و تولیدات فاخری در گوشه و کنار، در سکوت یا جنجال تولید می‌شود، بازاری که نفع‌اش به خیلی‌ها رسید، چه کسانی که صرفا جهت درآمد‌زایی به این کار نگاه می‌کردند، چه کسانی که با جان و دل روی تک تک فریم‌ها کار می‌کردند. تا به اینجا رسیده‌ایم که انیمیشن بلند تهران 1500 به روزهای اکران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود، آرزوی داشتن انیمیشن بلند به نوعی به حقیقت پیوسته و با مشکلان فراوان در راه اکران و مذاکرات پشت‌پرده، در پنجاه سالن سینمای تهران و شهرستان‌ها از 15 آذرماه 1391 با مخاطبانش دیدار می‌کند. روزی که باید با جان و دل پشت هم باشیم، تبلیغات کنیم، دعوت از دوستان و فامیل کنیم، به نوعی در فروش و شناخته‌شدن آن ایفای نقش کنیم که موفقیت این کار، موفقیت همه‌ی ماست.

از صمیم قلب آرزو داریم که استقبال عمومی گسترده‌ای را شاهد باشیم و راه برای ادامه‌ی حیات حرفه‌ای انیمیشن باز شود. که این موفقیت خود به نوعی تضمین کننده‌ی بقای مستحکم‌تر انیمیشن کشور خواهد بود. فروش و سود تهران1500 یعنی وسوسه‌ی سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگانی که به نوعی ترس از شروع چنین پروژه‌هایی داشتند! این‌که شروع به کار در این زمینه کنند، بخش خصوصی توانایی ریسک داشته باشد و همچنین در زمینه‌های تکنیکی و هنری فرصت‌های بیشتری برای ارائه‌ی کار خوب‌تر و بهتر فراهم شود و در کنار هم باهم رشد کنیم.

[widgetkit id=8446]

باعث خوشحالی‌ست که در این زمینه دیدگاه خود را با خوانندگان به اشتراگ بگذارید.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 9 دیدگاه دارد.

  1. معجزه ی تهران 1500 این است که در راس تاریخ قرارداد تمام شد!
    (درست است؟)

    در کشوری که بودجه ی مملکت سه ماه شش ماه تاخیر دارد، آیا این یک معجزه نیست که کاری به این بیچیدگی و ظرافت یعنی فیلم سینمایی انیمیشن – آن هم در تجربه ی اول – به هنگام تمام شود؟
    برای همین یک فقره به بهرام عظیمی و تیمش تبریک میگویم و بقیه ی حرف ها را می گذارم برای یک مجلس مناسب
    من فیلم را تازه دیده ام و دلم می خواهد یک بار دیگر ببینم.

  2. من دانشجوی رشته هنر های رایانه ای هستم.من خودم هم در زمینه انیمیشن،موشن گرافیک و جلوه های ویژه فعالیت میکنم.از ته دل امیدوارم این کار با موفقیت در گیشه ها مواجه بشه.این صنعت تو ایران به شدت مظلوم واقع شده.

  3. وقتی یه پروژه انیمیشن با هزار امید و آرزو ساخته می شه، در مرحله اکران مشکل پیدا کنه اون وقت عوامل تولید فکر می کنن خونه روی آب ساختن، خیال می کنن اون امید و آرزو ها از همون اول یه بخش زیادیش اشتباه بوده. ایشالا این اتفاق برای 1500 و هیچ پروژه انیمیشن دیگه نیافته.

  4. با عرض سلام و خسته نباشید
    امیدوارم که انیمیشن سینمایی تهران 1500 به حول قوت الهی فروش خوبی داشته باشه
    من سعی میکنم که اکثر دوستان و فامیل رو دعوت به تماشای این انیمیشن زیبا بکنم
    خداکنه که موفقیت آمیز باشه

    و با خودم قرار گذاشتم که چنبار پیاپی به تماشاش برم

  5. مطمئن باشید هر صنفی اگه متحد باشه میتونه با استفاده از انرژی هم افزایی که ایجاد می کنه فعالیت های خیلی خیلی بزرگی بکنه، امیدوارم دوستانی که به بهانه جویی می کنند، بدونن که موفقیت این فیلم موفقیت انیمیشن ایران هست نه فقط آقای عطیمی و تیمی که این ریسک و کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو