پویانما، مباحث تخصصی انیمیشن سه‌‌بعدی

ماهیت و انیمیت اشیاء بی‌جان (1)

اگر ذهنمان را به دروس اولیه فیزیک برگردانیم، عباراتی چون: جامد، مایع و گاز را به خاطر خواهیم آورد. این 3 عنصر اصلی هستند که جهان از آنها تشکیل شده است. در برخی اوقات باید هر 3 این

عناصر را انیمیت کنید. موقعی کار سخت‌تر می‌شود که از شما خواسته شود تا منابع انرژی را انیمیت کنید!، الکتریسیته، آتش و انفجارها. انیمیت این عناصر جزء وظایف انیماتورهای جلوه‌های ویژه یا Special-Effects Animator هست.

مطالعه‌ی زندگی واقعی کمک شایانی به انیمیت‌تان خواهد کرد. همه می‌دانیم درس اولیه‌ی انیمیشن “توپ جهنده” است، پس خوب است ابتدا با یک توپ شروع کرده، آن را تجربه کنید! و سپس انتقال‌شان به نرم‌افزارهای 3D یا 2D را آزمایش کنید.

اشیاء بی‌جان یا inanimate objects


مقصود از شیء بی‌جان، چیزهایی است که “زندگی” را در ذهن تداعی نکند که در 2 بخش اصلی دسته‌بندی می‌شوند:

1- اشیائی که توسط کاراکتر  می‌افتند، فشار داده می‌شوند و کشیده می‌شوند.

2- اشیائی که قابلیت حرکت دارند، مانند: ماشین‌ها، موتورسیکلت‌ها، کشتی‌ها، هواپیماها و…

آنها نه احساس دارند و نه شخصیت، بی‌جان هستند و دلیل اصلی بودنشان در این دو زیرگروه؛ در انیمیشن‌ها بسیار دیده‌ایم که این مثالها زنده هستند، ماشین‌ها، سلاح‌ها و … با چسباندن دو چشم و دهان و حتی پا، می‌توانند انواع احساسات را منتقل کنند.

برای انیمیت اشیاء بی‌جان اصول و قواعدی وجود دارد و این مقدمه‌ای بود برای شروع این مباحث؛ که در قسمت‌های آتی به آنها اشاره‌ای خواهم داشت.

میر‌توحیدرضوی

۲ نظر

  • با سلام ممنونم از شما لطف دارید. ما هم تمام سعی‌مون اینه که روز به روز وبسایت پربارتری رو داشته باشیم. صدرصد در آینده‌ای نه چندان دور قسمت آموزش وبسایت پویانما رو فعال خواهیم کرد، و شما دوستان می توانید از تمامی امکانات وبسایت بهره‌مند شوید.

  • خیلی سایت زیبا و پرباری دارید من این سایت رو تازه دیدم ولی دوست دارم بیشتر تو این سایت باشم و از مطالبتون استفاده کنم فقط اگه میشه بیشتر از نرم افزارهای انیمیشن توضیح بدید منظورم آموزششون بود ممنون

آمار پویانما در یک نگاه

  • 56,621
  • 966
  • ۲۱ آذر, ۱۳۹۶

تلگرام پویانما

نوشته‌های تصادفی

پویانما را دنبال کنید