پویانما، مباحث تخصصی انیمیشن سه‌‌بعدی

انیمیت خود را کنترل کنید

مایک، معمولن سوالی که در کلاس‌های انیمیشن از من پرسیده می‌شود این است: چرا انیمیشن من وقتی از حالت Step به Spline برای پولیش نهایی سویچ می‌کنم، “بد” به نظر می‌رسد؟

خب، پاسخ من به این سوال بسیار ساده است: اجازه ندهید که کامپیوتر انیمیشن شما را بسازد. اگر کلید‌های میانه‌ای که کامپیوتر به شما می‌دهد را دوست ندارید، پس اجازه ندهید که کامپیوتر ایجاد آنها را بر عهده بگیرد! منحنی کاراکتر را کنترل کنید، جاهایی که سر می‌چرخد و … را تحت کنترل داشته باشید.

اگر کار شما مثل انیمیشن‌های کامپیوتری به نظر می‌رسد دلیلش این است که آن را کامپیوتر ساخته! انیماتور شما هستید، بر اساس هر تکنیکی که کار می‌کنید، به اندازه‌ی کافی به کلیدهای میانه و خود کلید‌ها توجه کنید.

در زندگی شخصی من همه می‌دانند: من وسواس کنترل کردن دارم!، معمولا در هر 2 فریم، یک کلید ایجاد می‌کنم. گاهاً در هر فریم!، به کامپیوترم اعتماد دارم و می‌دانم سرعت زیادی در محاسبات شماره‌ی فریم‌ها دارد. او فرق میان 1 و 2 را می‌داند. ولی، Anticipation را نمی‌داند!، منحنی‌ها را نمی‌فهمد. پس من آنها را ایجاد می‌کنم. به کامپیوترم می‌گوییم در فریم 46 سر به این موقعیت و دست چپ به آن موقعیت منتقل شوند.

معمولن از این نکته اصمینان حاصل می‌کنم که کلید‌ها روی همه‌چیز باشند. نه فقط روی دست یا سر، اجازه دهید با تاکید دوباره بگویم “همه چیز“، چون معمولن در حالت Step کار‌ می‌کنم و می‌توانم جای کلید‌ها را ببینم. نکته‌ی آخر این نوشته، اشاره به دگمه‌ی جادوییِ Spline است، و اینکه چرا این حرکت نمی‌کند؟، و چرا حرکت می‌کند؟، به من اعتماد داشته باشید، این نکته را همیشه فریاد می‌زنم، اگر روی همه چیز کلید ایجاد کنم، اتفاقی روی چیزهایی که هیچ کنترلی بر آنها ندارم نمی‌افتد، کامپیوتر آن چیزی را انجام داده که از آن خواسته‌ام.

Mike Gasaway

میر‌توحیدرضوی

۳ نظر

آمار پویانما در یک نگاه

  • 69,008
  • 966
  • ۱۱ مرداد, ۱۳۹۶

تلگرام پویانما

نوشته‌های تصادفی

پویانما را دنبال کنید