skip to Main Content

” Madrid Noir” ، فیلم به شدت بانمکی که آن را باید در Quest تماشا کرد

در این فیلم کوتاه تعاملی مجازی( VR) یک راز خانوادگی درخیابانهای مادرید در اسپانیا را کشف کنید.

سال ۲۰۲۱ فراز و نشیب‌های احساسی زیادی برای من داشته است و البته من فقط از همه‌گیری بیماری حرف نمی‌زنم.

 امسال چندین کار VR عرضه شده‌اند، از Namoo، شعر روایی خارق‌العاده محصول استودیو  Baobab   گرفته تا The ISS Experience از مجموعه شگفت‌انگیز کاشفان فضا محصول  Felix & Paul’s ، که باید اعتراف کنم به طرز شگفت‌انگیزی سبب جاری‌شدن اشکهایم شده‌اند.

Madrid Noir آخرین موردی‌ست که به لیست روبه‌رشد کارهای VR گریه‌دارم اضافه شده است، لحظاتی پر از رمز و راز ، پر از دسیسه و جذاب دارد که در ماجرایی با دو بخش عاطفی و تجربی ارائه شده‌اند. بدون آنکه داستان فیلم را زیادی فاش کنم، تنها می‌گویم که فیلم Madrid Noir یک فیلم ۴۶ دقیقه‌ای با یک ماجرای تقریباً جنایی‌ست که شما را وادار می‌کند تا با دختر جوان وکنجکاوی به نام لولا همراه شوید که تلاش می‌کند تا رازهای بزرگی که عموی مرموزش را احاطه کرده‌اند، کشف کند.

او به همراه وردستش K-9، و تنها با تکیه بر هوش و عقلش خیابانهای مادرید، پایتخت اسپانیا را به امید کشف حقیقتی که پشت  رفتارهای مشکوک عمویش و وقایع عجیبی که برای او رخ می‌دهند، قرار دارد جستجو می‌کند.

 جیمز A کاستیلو (James A. Castillo) ، کارگردان این پروژه می‌گوید،« به عنوان هنرمند، باید از این فرصت برای پرداختن به مواردی که باعث می‌شود تا با این داستانها ارتباط برقرار کنیم، استفاده کنیم.  نکات خارق‌العاده CG بسیاری در فیلم Madrid Noir وجود دارد ، اما هسته اصلی این فیلم همان داستان کوچک و جهان‌شمول  یک خانواده ازهم‌گسسته است. ما برای خلق ویژگیهای شخصیتی و کشمکشهای درونی این شخصیت از تجارب خودمان استفاده کردیم و قهرمانی جوان خلق کردیم که برای شناخت جایگاه خود در زندگی عمویش تلاش می‌کند و به دنبال فرصتی برای اثبات خودش است.»

« تنها راه برای برانگیختن احساس، شوخ‌طبعی و تعلیق مورد نیاز، استفاده از قابلیتهای انیمیشن در ایجاد تعلیق در ناباوری مخاطبان بود. فیلمهایی همچون  Wallace و Gromit و یا فیلمهای پیکسار که برای همه سنین جذاب هستند ، فیلمهایی هستند که تأثیر ویژه و خاصی بر ما می‌گذارند، زیرا توانسته‌اند که خطر و ماجراجویی را با جنبه‌های  بسیار جذاب و سرگرم‌کننده قوه تعقل ترکیب کنند. »

این تجربه از طریق چندین فلاش‌بک همراه با اجزای تعاملی گوناگون ابراز می‌شود که به خوبی می‌توانند شما را همراه داستان ساده و در عین حال جذاب فیلم نگه‌دارند. در قسمتی از داستان شما از کنترل‌کننده‌های لمسی برای روشن کردن چراغ‌قوه و تاباندن نور بر یک شکل پنهانی استفاده می‌کنید. در جای دیگر وسایل متعلق به عمو را جستجو می‌کنید تا سرنخ‌های پنهانی را بیابید که به روشن شدن موضوع کمک می‌کند. این لحظات بدون آنکه شخصیتها یا طرح کلی داستان را تحت‌الشعاع قرار دهند به شکلی مناسب و دقیق در سراسر فیلم پراکنده شده‌اند و موقعیتهای مناسب را  برای ایجاد تعامل با فیلم به وجود می‌آورند.

نکته‌ای که بیش از همه در این شکل از روایت داستان باعث لذت من شده، این بود که تغییر  و جابجایی بین فیلم VR و  تجربه تعاملی تا این حد یکپارچه و آرام صورت می‌گیرد. به نظر می‌رسد هر کاری که شما به عنوان “بیننده” انجام می‌دهید ، برای داستان ضروری است، چه این کار سپردن چیزی به لولا و دیدن واکنشش باشد و چه استفاده از دوربینتان برای گرفتن عکس از عمویی باشد که شب‌ها پِی پرسه‌های مرموزش می‌رود.

Madrid Noir توسط Atlas V و NoGhost و با همکاری Oculus ، Epic Games، Creative XR و CNC ساخته شد و برای نخستین بار در جشنواره فیلم ۲۰۲۱ Tribeca به نمایش درآمد. این تجربه هم‌اکنون با قیمت ۸٫۹۹$ بر روی هدستهای Oculus Quest در دسترس است. ماجراجویی تعاملی مجازی که  ۴۶ دقیقه طول می‌کشد، ۱۰۰% ارزش پرداخت این هزینه را دارد.

اگر تصاویر خارق‌العاده‌ای که کاستیلو _ که اخیراً سمت طراح شخصیت در فیلم نتفیلیکس به نام Mitchell’s vs. The Machines را بر عهده داشته _ نتواند به خوبی شما را جذب کند، روایت جذاب و عناصر تعاملی آن شما را به خوبی جذب خواهند کرد.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو