skip to Main Content

پادکست ۲۱: نگاهی به کتاب توهم زندگی Illusion of life (قسمت نُهم)

از اینجا می‌تونید به پادکست کتاب توهم زندگی به زبانِ فارسی و به صورتِ کامل گوش کنید. یا با کلیک روی آیکان سه‌نقطه، فایل ام‌پی‌تری رو دانلود بکنید.

زمانِ پادکست: ۳۳ دقیقه

گزیده‌ای از متن:

 

Pose Test

سریع‌ترین حالتی که میشه متوجه شد که یک نما یا پلان چطور قرار هست دیده بشه، اجرای چیزی بود که اسمش رو گذاشتیم “Pose Test”. همچنان که انیماتور در حال آماده کردن نما از نظرِ اندازه، حرکت و بازی‌گری هست، در همین حین به صورتِ خام و سریع در حالِ ایجادِ طراحی‌های سریعی هست که بنیانِ انیمیشنِ اصلی می‌شن.

حالا انیماتور به جای اصلاح اون طراحی ها و ارتباط دادنشون به هم، اونها رو همینجوری که هست (یعنی خام و سریع) به واحد دوربین می‌فرسته تا ببینه چطور دیده میشن. در این طرح‌ها،پوزهای اصلی برای نما وجود داره و نمایان‌گر ایده‌ای هست که برای پلان چیده شده. سپس، انیماتور و کارگردان این انیمیشنِ خام رو میتونن ببینن آیا اکشن به اندازه‌ی کافی قدرتمند خواهد بود وآیا زمانِ پلان اجازه می‌ده تا پلان به شیوه‌ی درست جا بیفته یا درست به نظر برسه.

The work reel

وقتی که انیماتور پلان رو انیمیت کرد، بعدش دوست داره تا ببینه چطور فریم‌های پلان به صورتِ پشتِ سر هم پخش میشن و به نظر میرسه. به خودی خود، پلان‌ها ممکن هست دارای زندگی و اون شفافیت لازم باشند و عالی به نظر بیان، یا، احتمال داره یک فاجعه‌ی واقعی باشن. وقتی که نما به صورتی سراسر پخش بشن، همه‌ی این احتمالات میتونن کاملا تغییر بکنند. هرچند، نماها به صورتی برنامه ریزی شده‌اند تا درونِ سکانس کار بکنن و این روشی هست که باید دیده بشن. یه پلانِ خسته‌کننده ممکن هست تنها مقدار کمی از احساس برای اون نقطه‌ی خاص نیاز داشته باشه تا بهتر بشه؛ و یا یک پلانِ سرشار از حرکت و اکتیو، ممکن هست سراسر خشن به نظر برسه. تنها راهی که می‌شه مطمئن شد، این هست که اونها رو داخل استوری ریل و جایی که اشغال کرده بودند قرار بدیم و طرح‌های داستان یا story sketch رو با پلان‌ها‌ی اصلی جایگزین کنیم.  در ان وضع، انیماتورها قبل از انجامِ هر کاری؛ منتفع خواهند شد از القائاتی از حرکت و پرسونالیتی در پلان، و پلان‌هایی که بعد از اونها هستند.

 

 

ادامه در فایل صوتی پادکست
ترجمه و گویندگی: میرتوحید رضوی
تدوین: میرامید رضوی
منبع: کتاب توهم زندگی Illusion of Life

برای دسترسی به همه پادکست‌ها، از منوی “مباحث انیمیشن” روی پادکستِ انیمیشن کلیک کنید. اگر با گوشی هوشمند وارد شده‌اید، از گوشه سمتِ چپ روی آیکان “سه خطِ تیره” تَپ کنید و سپس روی فلشِ مقابلِ مباحث انیمیشن بزنید، از زیرمجموعه‌ی ظاهر شده، پادکستِ انیمیشن را انتخاب کنید تا همه پادکست‌ها نمایش داده شود. 

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو