skip to Main Content

فوتورئالیزم ریل-تایم در بازی‌های رایانه‌ای

آقای رنس دِ بوئد Rense de Boed ویدئویی شگفت‌انگیز از توانایی گرافیک ریل-تایم (Real-Time Graphics)پیشرفته منتشر کرده است.

چیزهایی عجیب در سوئد در حال رخ دادن است. این کشور (البته در کنار کشورهای دیگر) کمک‌های شایانی به پیشرفت گرافیک ریل-تایم می‌کند. ما مگا‌اسکن‌ها را داریم که فوتوگرامتری‌ها و اسکن‌هایی حیرت‌انگیز از دنیای واقعی هستند. Dice را داریم که بازی‌های جنگ‌ستارگان: خط مقدم۲ و بازی تام‌کلنسی Division را با انجین دایس ساخته‌اند. و همچنین سوئد خانه‌ی آقای رنس د بوئر نیز هست. یک هنرمند تکنیکال بسیار مستعد که با کارهای خارق‌العاده‌ش نفس‌ها را حبس می‌کند. او مدتی به عنوان کارگردان تکنیکی در دایس DICE مشغول به کار بود.

او مدتی پیش تصاویر و ویدئویی منتشر کرد که فعالیت‌های اخیرش را شامل می‌شد. تمام این محیط‌ها با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه و با رزولوشن ۴K VXGI که تنظیمات بسیار سنگینی هستند ساخته و اجرا شده‌اند. نسخه‌ی HD توانایی اجرای ریل-تایم با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را دارند.

او نوشته است:

در سال‌های اخیر روی پیشرفت گرافیک ریل-تایم با بهبود بخشی به کیفیت محتوی تمرکز کرده‌ام. در این مدت، به امکانات واقع‌گرایی و شکستن خط تولید جاری برای بالا بردن کیفیت بصری بازی‌های رایانه‌ای تلاش کرده‌ام.

با پیشرفت‌های هرروزه‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که تکنیک‌های تازه‌تری را در دسترس قرار ‌می‌دهند، امکانات بی‌نهایتی برای کشف پیش‌روی ماست. تجربه‌ای متعادل از یادگیری، خلق کردن، توجه به این‌که چه چیزی ایراد دارد و چه کاری باید بهتر انجام شود و بالابردن توانایی می‌باشد. با تکرار این‌ها به میزان کافی، نتایج کم کم رو به بهبودی می‌گذارند، اکنون دمویی قابل بازی آماده کرده‌ام که با اِعمال این تکنیک‌ها، آینده‌ای از ظاهر بازی‌ها را پیش روی شما می‌گذارد.

ما هنوز دموی اصلی را ندیده‌ایم اما این محتوی واقعا شگفت‌انگیز است. همچنین ما هنوز موفق به تنظیم قرار مصاحبه‌ای با او نشده‌ایم زیرا که سرش کاملا شلوغ است اما در آینده امکان مصاحبه خواهیم داشت. برای یک رندر ریل-تایم، او از آنریل انجین ۴ استفاده کرده است.

امیدواریم در رویداد آینده‌ی NVIDIA شاهد مطالب بیشتری در این زمینه باشیم.

مترجم: میر توحید رضوی

منبع

درهمین زمینه:

الگوریتمیک چگونه با تجربیات گذشته، آینده تکسچرینگ را شکل داد

اگر چیزی را دوست دارید، رهایش کنید! Free Unreal4

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو