skip to Main Content

Maxime Larivière: نحوه ساخت ستون در سبک سای‌فای

با آقای Maxime Larivière هنرمند ساخت محیط، درباره نحوه‌ی ساخت ستون در سبک علمی و تخیلی با ابزارهای روز دنیا صحبت کردیم.

معرفی:

سلام، اسم من Maxime Larivière، اهل شمال فرانسه هستم. به عنوان روزنامه نگار سه‌بعدی فعالیت میکنم ولی همیشه روی بازی‌سازی کار کردم زیرا محیط‌های سه‌بعدی ریل‌تایم را دوست دارم. در این سالها خوش‌شانس بوده‌ام که در بازی‌های معروفی مثل؛ Alone In The Dark 5، Test Driver Unlimited 2، Assassin’s Creed ایفای نقش داشته‌ام. به تازگی نیز در بازی Tom Clancy’s The Division در سمت Level Artist با استودیوی Ubisoft Annecy مشغول به فعالیت هستم.

full_iray-render

وظایف اصلی Level Artist چیست؟

به عنوان Level Artist وظیفه اصلی من ساختن و شکل دادن جهان پیرامون بازیکن (Player) وقتی که بازی را اجرا می‌کند،است. این سمت همیشه یک تلاش گروهی است. یک همکاری نزدیک با سایر هنرمندان Level Artist. مواجهه با DeadLineها همیشه یک چالش برای ماست. بیشتر اوقات باید برای یافتن تعادلی بین بیشتر یا بهتر تلاش کنیم. هر دو زمان‌بر هستند اما معمولا به توافقی برای اتمام پروژه در زمان خواسته شده می‌رسیم. وظیفه اصلی من ساخت فضاهای محیط پیرامون بازیکن بر اساس کانسپت و جهت هنری بازی ست.

ماژول ستون

همیشه علاقه دارم تا تمرین کنم، لوازم بسازم و همیشه در حال یادگیری باشم. همیشه عاشق Halo در سبک علمی تخیلی بودم. و الان هم وقتی سبک جدید بازی Doom را میبینم لذت می‌برم. استفاده هنرمندانه از اشکال صنعتی در محیط‌ ها همراه مناظر بی‌نظیر یکی از شاخصه‌های اصلی این بازی است. بنابراین، هدف اصلی من در این پروژه شروع یادگیری MODO به عنوان ابزار اصلی برای ساخت بود. (از MODO برای ساخت بازی Doom استفاده شده است.) با اشکال ساده شروع به ساخت ستون کردم. سپس روی حجم اصلی و اشکال تکرار شونده کار کردم. وقتی که از بیس راضی شدم، همه المنت‌های اصلی را با کیفیت بالا ساختم. این روند کاری در همه جا استاندارد است. بعضی از جزئیات را با Substance Painter ایجاد کردم.

۰۱-wireframe_steps

در این صحنه، بسیاری از آبجکت‌ها دارای جزئیات متفاوتی هستند، از شکل‌های اصلی تا جزئیات بسیار کوچک. می‌خواستم ستون حس صنعتی بودن را داشته باشد بنابراین در لوله‌ها این حس را ایجاد کردم. برچسب‌ها و آهن. در این مورد، ستون از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: ساختار اصلی ستون، لوله بزرگ و قسمت ماشین‌آلات. پس از آن برخی عناصر کوچکتر مانند پیج و مهره و دریچه‌ها.برای اینکه ستون حس تداوم بیشتری پیدا کند از قطعات کوچک استوانه‌ای برای این منظور استفاده کردم.

متریال‌ها

همه متریال‌ها را در Substance Painter ایجاد و اعمال کردم. این نرم‌افزار شاهکار است و بسیار دوستش دارم. برای لوازم کوچک‌ سعی کردم تا متریال‌ها را ساده بگیرم. برای تکسچرینگ این مدل از قسمت‌های بزرگ شروع کردم و سپس در آخر قسمت‌های کوچکتر را به اتمام رساندم. برای اینکه بتوانم خوانایی مدل را حفظ کنم، نحوه استفاده از مواد و رنگ مهم است. در این مورد، رنگ سفید و نارنجی را انتخاب کردم. اول از همه رنگ نارنجی چشم را جذب می‌کند. پس از آن، برخی از قطعات کوچک را با شیدر آهن و برخی دیگر را نیز با رنگ زدن برای ایجاد ارتباط بین هر بخش به سر‌انجام رساندم.

از متریال‌‌های پیش‌فرض نرم‌افزار (بعد از دست‌کاری و ادیت) نیز استفاده می‌کردم. در برخی از قسمت‌ها نیز گرد‌ و خاک و آهن زنگ‌زده ایجاد کردم.

۰۲-colorid

برای نسخه کثیف، با علم بر اینکه مواد چگونه در محیط واقعی واکنش نشان می‌دهند؛ زنگ‌زدگی، گردوغبار و لبه‌های زنگ زده و خوردگی را بر اساس Generatorsها ایجاد کردم.

dirt_smartmat

اکنون می‌توان از این ستون در یک بازی استفاده کرد. البته تعداد پلی‌ها بسیار مهم است و می‌تواند پایین‌تر باشد. اما هدفم بیشتر لذت و یادگیری بود.

ue4-02

موتور بازی UE4 بسیار خوب است. می‌توانید آبجکت‌های ساخته شده را وارد نرم‌افزار کنید و با نورها و پارتیکل‌ها بازی‌ کنید تا به نتایج دلخواه برسید. در عکس زیر نیز می‌توانید ستون را در محیط UE ببینید.

maxime-lariviere-006

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو