skip to Main Content

Aaron Blaise آموزش تخصصی انیمیشن را همگانی می‌کند (قسمت آخر)

برای خواندن قسمت اول کلیک کنید

Dan Sarto: درواقع شما ترجیح دادید که کاری متفاوت و خلاق ایجاد کنید تا اینکه در یک استودیو بزرگ کار کنید.

Aaron Blaise: دقیقا. آن بحران زندگی میانسالی است. ناگهان با این حقیقت مواجه شدم که باید دوباره از اول شروع کنم. نمی‌خواستم اینطور بنظر برسد که به نحوی با ماندن در دیزنی ضعیف خواهم شد. دیزنی بخش فوق‌العاده و زیبایی از زندگیم بود و تا ابد سپاس گزار آنها هستم. اما روی پای خود ایستادن لازم است. من می‌خواهم یک تغییر ایجاد کنم. این همان چیزی است که هر شخصی در میانسالی آن را تجربه می‌کند. شما می‌خواهید که نوعی تفاوت در دنیا خلق کنید.

۱۰۲۶۲۷۲-gnome-1200

من سخنرانی‌هایی در دانشگاه داشته‌ام، به شهریه‌های دانشگاه‌ها نگاهی کردم و به معنای واقعی کلمه افتضاح بودند. این بود که فرصتی ایجاد شد تا کار مثبتی انجام دهم تا هم به مردم کمک کنم و هم کسب درآمد داشته باشم.

Dan Sarto: برنامه‌های هنری زیادی در رسانه‌ها بطور خصوصی و عمومی در سرتاسر دنیا وجود دارد. هزینه‌ها نیز اغلب مهم هستند. اینکه این برنامه‌ها ارزش هزینه کردن را دارند سوالی است که در فرصت دیگری بحث خواهیم کرد اما برای بیشتر مردم هزینه برای آموزش نوعی مانع به‌شمار می‌رود. به ما درباره ابزارهای آموزش و اینکه دانش آموخته‌ها چگونه می‌توانند به دوره‌ها دسترسی داشته باشند،بگویید.

ما فکرکردیم که این کار زمانبر خواهد بود. مصمم شدیم که ادامه دهیم و در هر زمانی برنامه‌ای بسازیم. میدانستیم که رسانه‌های اجتماعی نقش اساسی دارند. من میخواستم بیشتر تجربه خودم را به اشتراک بگذارم همه چیزهایی که در طی سالها یاد گرفته بودم تا اینکه طبق برنامه‌های دانشگاهی پیش بروم.

۱۰۲۶۲۷۲-mulanancestors1-1200

من سالها زیر دست Glen Keane آموزش دیده بودم. زمانی که کارآموز بودم Glen استاد راهنمای من بود. زمانیکه طراح بودم او به شخصه به‌ من یاد داد که چگونه تصویرسازی کنم. او روش آموزش فوق‌العاده‌ای داشت. او آنچه نیاز داشتم را به‌من یاد داد بعد فرصتی می‌داد تا آن را انجام دهم. این به من کمک کرد تا رویکرد آموزشی‌ام را مشخص کنم. دانش آموزان واقعا به چه چیزی برای دانستن نیاز دارند. چه فکری درباره مبانی روزانه دارم؟ اینها چیزهایی بودند که تصمیم گرفتم آنها را آموزش دهم.

ما همچنین به هزینه‌های آموزش در سرتاسر دنیا نگاهی انداختیم و تصمیم گرفتیم تا هزینه آموزش برنامه‌هایمان درحد استطاعت هرکسی در دنیا -حتی در هند- باشد. مردم گله می‌کنند که هزینه کورس‌های آموزشی ما پایین است اما درحقیقت این طور نیست. می‌خواهیم برای هر کسی قابل پرداخت باشد. و اگر کیفیت خوب باشد هرکسی استقبال خواهد کرد.

اکنون صدها هزار نفر از مردم با ما همراه شدند. آنها دیگر آموزش تک درس همانند جاهای دیگر نخواهند داشت بلکه مانند یک کتاب ویدویی همراه با من کورس ها را یاد میگیرند که می‌توانند بارها از آن استفاده کنند.

ما بازخوردهای خیلی خوبی از سرتاسر دنیا گرفتیم، کسانی بودند که می‌گفتند هزینه رفتن به دانشگاه را ندارند اما با ویدیوهای ما چیزهای خیلی زیادی یاد گرفته‌اند.

 

Aaron-1

Dan Sarto: فرض کنید من یک دانش آموز باشم در این صورت آموزش شما چگونه انجام می‌شود؟ آیا درسها بصورت خودگام هستند یا براساس برنامه کورس نهایی؟ بصورت فردی ،گروهی یا اشتراکی خرید می‌کنید؟

Aaron Blaise: خیلی ساده است. کورس انیمیشن ما شامل ۲۱ ویدیوی مبانی انیمیشن است که همه مباحثی را که من به‌عنوان انیماتور انجام می‌دهم، پوشش می‌دهد.  دانش آموزان مجموعه را خرید سپس دانلود می‌کنند و با سرعت یادگیری خودشان آنها را فرامیگیرند. که این مجموعه‌ها شامل فایل‌های مفید و pdf طرح‌هایی که خودم کار کرده‌ام می‌باشد.

برخی کورس‌ها کوتاه در حدود یک ساعت هستند مانند چگونه ابر نقاشی کنیم یا چگونه آب نقاشی کنیم. برخی مثل کورس انیمیشن ۲۶ ساعت یا بیشتر هستند و قیمت آنها تنها ۷۵ دلار است. ایجاد این کورس‌ها سه ماه تمام وقت می‌برد. درنهایت کورس خیلی خوبی شده است-ما بازبینی های خوبی روی آن انجام داده ایم و عالی شده است.

۱۰۲۶۲۷۲-mulanancestors2-1200

Dan Sarto: آیا وظیفه استاد است که هنرمند درون دانش آموزان را با خودشان روبه رو کند و صادقانه به آنها بگوید که احتمالا باید رشته دیگری را ادامه دهند؟

Aaron Blaise: سوال سختی است. ما دانش آموزهایی را دیده‌ایم که همه تلاش‌شان را می‌کنند تا یک انیماتور در دیزنی یا یک طراح شخصیت در پیکسار شوند و همه میدانیم که اینها درآمد خوبی نسبت به یک لوله کش دارند! بنظرم وظیفه دانشگاه سنگین تر است زیرا سالیانه هزارها دلار شهریه می‌گیرند و دانش‌آموزانی را ثبت نام می‌کنند که نمی‌توانند در این رشته شغلی بدست آورند تا هزینه‌ای که برای تحصیل شان پرداخت کرده‌اند را جبران کنند. این یکی از بزرگترین کارهایی است که انجام داده‌ایم. ۵۰ یا ۷۵ دلار هزینه زیادی برای دانش آموزان ما نیست ازین نظر که آیا شغلی پیدا خواهند کرد تا آن را جبران کند یا خیر.

Dan Sarto: انتظار دارید دانش آموزان چه چیزی از شما یاد بگیرند؟

Aaron Blaise: صرف نظر از چیزی که آموزش میدم اولین کاری که سعی می‌کنم انجام بدهم بیرون کشیدن راز هر چیزی است. سعی می‌کنم آن را بگونه‌ای بشکنم که نشان دهم فرآیند ساده‌ای در آن وجود دارد. این چیزی است که میخواهم بهش برسم: فرایند. زمانیکه شخصی روند کاری را یاد بگیرد چه طراحی چه انیمیشن سعی می‌کند به مردم چگونه دیدن را یاد دهد. بنابراین طراحی و انیمیشن دیدن آن زمانی که درست انجام شده است نیست بلکه زمانی است که آن طراحی یا انیمیشن درست انجام نشده است. من از ابتدا شروع می‌کنم و معمولا در ۵ یا ۶ مرحله به نتیجه میرسم.

مسلما نتایج از شخصی به شخص دیگر فرق می‌کند اما معتقدم هر کسی می‌تواند نقاشی،طراحی و حتی تصویرسازی کند. بیشتر باید یاد گرفت تا عقاید قبلی را رها کنید و متفاوت ببینید.سپس آن اطلاعات را می‌گیرید و دستان‌تان آنها را روی کاغذ می‌آورد. من بیشتر از مثال‌ها استفاده می‌کنم از توضیح دادن متنفرم دوست دارم که نشان دهم.

۱۰۲۶۲۷۲-mulanancestors3-1200

Dan Sarto: چگونه تکامل این صنعت از دوبعدی به سه‌بعدی موجب تحول شما به‌عنوان هنرمند و انیماتور شده و این چگونه مسیر آموزش اصول انیمیشن را تغییر داده است؟

Aaron Blaise: از یک طرف همه چیز تغییر کرده است. از طرف دیگر هیچ چیز عوض نشده است. ظاهرا با انتقال از دوبعدی به سه بعدی همه چیز تغییر کرده است. ده سال پیش من با فتوشاپ شروع کردم. امکاناتی که فتوشاپ در رسانه‌های دیجیتالی دارد بی‌شمار است. کاری که با آن می‌توانید انجام دهید باورنکردنی است. شما تنها با آنچه که به ذهن‌تان می‌آید محدود می‌شوید. اکنون چیزی که عوض نشده است همان ذهن است. اصول طراحی و هنر هیچ کدام تغییر نکرده‌اند. ابزار‌ها دگرگون شده است اما ذهن هرگز. ورودی همچنان از مغز و دست من است. ماهرانه ترین فیلم‌های گرافیکی از کیبورد شروع نمی‌شوند. با ایده‌هایی در ذهن یک شخص شروع می‌شود، با یک مداد قلم‌مو برای ایجاد یک طرح کار می‌شود.

گاهی اوقات خسته کننده است. من می‌نشینم و با سینتیک‌ام نقاشی می‌کنم. روند من با زمانی که دیجیتال کار می‌کردم عوض نشده است. بعد یک نفر محصول نهایی را خواهد دید و می‌گوید: آیا با خمیر انجام دادید؟ و من جواب میدهم: نه بصورت دیجیتال انجام دادم. بعد آنها خواهند گفت: آهااااا ( صدایی که محو میشود بعد میخندد). این دید عجیب وجود دارد که وقتی کامپیوتر هست بهر طریقی ما چند دکمه فشار می‌دهیم و کامپیوتر همه کار را انجام میدهد.

۱۰۲۶۲۷۲-aaron-blaise-sea-serpent-1200

Dan Sarto: مرحله بعدی برنامه آموزشی شما چیست،می‌خواهید تا کجا پیشرفت کنید؟

Aaron Blaise: می‌خواهیم که وب سایت در پنج سال آتی هسته اصلی آموزش شود. می‌خواهیم از افرادی که باکفایت‌تر از من هستند دعوت کنیم تا چیزهایی مثل ادیت و استوری بورد آموزش دهند. من همچنان مایلم که فیلم بسازم حتی بصورت کوتاه. یکی از خاطرات آزاردهنده من به زمان مدرسه‌ام برمیگردد که معلم‌هایی داشتم که در طی بیست سال یک کار فریلنس انجام نداده‌اند.

اما نهایتا ما طی یک سال اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم و بدنبال ارائه کورس‌های بیشتر هستیم و وسعت برنامه‌مان را تاجایی که امکان دارد گسترش میدهیم.

وبسایت Aaron Blaise

کانال یوتیوب

صفحه اینستاگرام Aaron Blaise

این مطلب 2 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو