skip to Main Content

مراحل ساخت انیمیشن Dji. Death Sails – قسمت اول

 شما می‌توانید این فیلم انیمیشن را با کیفیت اچ‌دی تماشا کنید:

[jwplayer config=”video” file=”http://www.puyanama.com/wp-content/uploads/Videos/2015/Dji. Death Sails.flv” image=”http://puyanama.com/wp-content/uploads/3-14-2015-3-33-30-PM.jpg]

—————————————-

 برای مشاهده قسمت دوم کلیک کنید…

مرحله پیش از تولید:

خب، وقتی می‌توانید نفس راحتی بکشید که پروژه به پایان رسیده باشد!. بخصوص اگر در یک استودیوی انیمیشن کار کنید. زمانی که اولین فیلم را ساختیم بلافاصله کار جدیدمان را استارت زدیم.

در ابتدا، باید دنبال راهی می‌گشتیم تا فرشته مرگ Dji در جای درست و صحیحی ظاهر شود که او یعنی فرشته مرگ نمی‌تواند داخل آب شنا کند در عین حال روی آب راه می‌رود، بنابراین اقیانوس و کشتی شکسته را مد نظر گرفتیم.

ما با الهام از فیلم‌ها، کتاب‌های تاریخی دزدان دریایی شروع به طراحی مفهومی از فضاها و کاراکترها کردیم. بنابراین ما استفاده از نیروهای خلاق و با استعداد در زمینه طراحی شروع به طراحی کردن یک اقیانوس، قایق کوچک شناور و خرابه، یک دزد دریایی در حال مرگ از تشنگی، صندوق پر از طلا و جواهرات کردیم.

مشکل اول. از کجا باید دوربین حرکت می‌کرد؟ ما حداقل باید یک نقطه عطفی داشته باشیم.  تنها راه‌حلی که برای رفع این مشکل داشتیم استفاده منطقی و درست از خورشید و اشیاء شناور روی سطح اقیانوس بود. از یک طرف هم مشغول طراحی و پردازش استوری بورد بودیم. با یک مشکل دیگری نیز مواجه بودیم. چگونه حرکت درستی را برای دوربین روی سطح آب در حین دویدن Dji ایجاد می‌کردیم؟ هزاران بار شات‌ها را تغییر دادیم. اما در نهایت به نتیجه مطلوبی رسیدیم.

انیماتیک:

[jwplayer config=”video” file=”http://www.puyanama.com/wp-content/uploads/Videos/2015/animatic.flv” image=”http://puyanama.com/wp-content/uploads/emotions-inside-out-2.jpg]

شخصیت‌های انیمیشن :

۱ – Dji:

این کاراکتر از یک شخصیت کاریزماتیک برخوردار است. او بیش از حد کنجکاو است ولی ساده و بی‌تکلف و دست و پا چلفتی. خوب نمی‌توان به او کمک کرد. شاید او در یک روز بدشانس متولد شده است. این صفات او در شخصیتش باعث می‌شود تا در انجام کارها به مشکل بربخورد. بنابراین، Dji یک بازنده است و خب آن اتفاق هم می‌افتد. ما برای او تاسف می‌خوریم ولی خودش از کارهای خودش راضی است.

dji_bilbord_3

۲ – دزد دریایی:

برای دزد دریایی مجبور بودیم تا کاراکتر جدیدی از ابتدا بسازیم. متفاوت‌تر از دزدان دریایی معمول مانند (Jack Sparrow) که شناخته شده است. بنابراین شروع به جستجو در کتاب‌ها و منابع موجود کردیم.

۰۱_body_search

برای بدن او خصوصیات سریعا همراه با تیم تصویب شد. دزد دریایی ما یک مرد با ضخامت که بازوانی بسیار قدرتمند دارد ولی برعکس پاهایش بسیار لاغر است. پس از اتمام طراحی بدن دزد دریایی، شروع به طراحی از چهره او کردیم.

۰۳_body_search

۰۴_body_search

این سوال را از خودمان پرسیدیم، چه نوع صورتی باید طراحی کنیم ؟ خب اگر او یک دزد دریایی که کشتی‌اش در حال غرق شدن است و می‌خواهد جان سالم به در ببرد باید صورت او زمخت و بی‌باک باشد. به عبارت دیگر هیچ چیزی نمی‌تواند به او آسیب برساند و در عین حال از هیچ چیزی هراسی ندارد.

ما در حدود ۱۰ الی ۱۲ چهره مختلف از صورت دزد دریایی طراحی کردیم.  اما هیچ یک از آنها به اندازه کافی خوب نبوده‌اند.  در نهایت او را مانند یک کاپیتان با موهای قرمز طراحی کردیم که بسیار هم زیبا شد.

۰۵_face

search_2d_color

پس از اینکه صورت کاراکترمان کامل شد، شروع به طراحی مدلهای ریش و بینی کردیم. ما تعداد زیادی طراحی در اختیار داشتیم که می‌توانستیم به راحتی از بین آنها یکی را انتخاب کنیم.

۰۷_beard_search

دراینجا نیز طرح‌های مختلفی از بینی را می‌بینید:

۰۹_nose_search

در اینجا نیز حالات صورت دزد دریایی را می‌بینید:

۱۰_emotions

و در نهایت کاراکتر دزد دریایی نهایی شده با رندر:

[jwplayer config=”video” file=”http://www.puyanama.com/wp-content/uploads/Videos/2015/Pirate 3D final.flv” image=”http://puyanama.com/wp-content/uploads/emotions-inside-out-2.jpg]

۳ – ماهی بزرگ:

ماهی بزرگ یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم است، محل زندگی این نوع ماهی اعماق اقیانوس است، که ما تصمیم گرفتیم این نوع ماهی را روی سطح آب بیاوریم.  بنابراین ۲۵ گونه ماهی طراحی کردیم که از بین یکی شان را انتخاب کنیم.

۰۱_fish_search-658x1024

انتخاب‌مان میانِ این دو گزینه بود:

۰۲_fish_search-1024x469

۰۳_fish_search-1024x823

درنهایت طرح اصلی ماهی بزرگ را می‌توانید مشاهده بفرمایید:

۰۴_fish_obkat-1024x500

پس از تصویب مدل، روند رنگبندی را شروع کردیم:

۰۵_fish_color_search-895x1024

در نهایت نیز این رنگبندی را انتخاب کردیم:

۰۶_Fish_FINAL-1024x586

نمونه نهایی مدلسازی سه‌بعدی و رندر :

[jwplayer config=”video” file=”http://www.puyanama.com/wp-content/uploads/Videos/2015/Fish 3D final.flv” image=”http://puyanama.com/wp-content/uploads/emotions-inside-out-2.jpg]

مرحله رنگ‌آمیزی:

پالت رنگ، نقش مهمی در تولید فیلم دارد و شخصیت منحصربه فردی به سراسر فیلم‌تان می‌بخشد. همانطور که اغلب پیش می‌آید، هنرمند صدها اتود رنگی می‌زند تا درنهایت یکی یا دوتا از آنها در کار نهایی استفاده می‌شود.

 

more-1024x300

Island-1024x257

Tavern_bw-1024x313

Tavern_colorchest-2bottle

ستاره دریایی و عروس دریایی:

ستاره‌ی دریایی و عروس دریایی از ابتدا در کار حضور نداشتند، همچنین برای چسبیدن به بدن Dji باید دلیلی برای آن وجود داشته باشد. در این مورد، در فیلم‌ما اینها شخصیت‌هایی ثانویه بودند که در طول تولید به کار اضافه شدند. از همان ابتدا تلاش کردیم تا در روند تولید فیلم نیز از این‌ها استفاده کنیم که درنهایت با یک طرح ساده در کل فرایند احساس مثبتی در پایان ایجاد کردیم.

other_characters

—————————————-

 برای مشاهده قسمت دوم کلیک کنید…

این مطلب 5 دیدگاه دارد.

  1. یعنی نرم افزار مربوط به این کار همون فتو شاپ هست ؟چه کامپیوتر تبلت؟یا اینکه نرم افزار تخصصی داره؟ممنون از جوابتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو